Ubuntu install met RAID 0

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 21:17
Ik draai al een paar dagen prima windows op RAID 0 met 2 Maxtor 80GB's.

Ik probeerde net ubuntu linux (naast windows) te installeren, maar die herkent 2 afzonderlijke HD's en niet 1 Array.
Dus ik doe het op de handmatige manier, en geef aan dat ik RAID software wil installeren, maar dan krijg ik de foutmelding dat er niks gevonden is om RAID 0 mee te maken.
Nu kan ik ubuntu dus niet installeren.
Is voor dit probleem misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34
als je de installatie gestart heb kan je na een poosje toch je partities instellen? Als het goed is kan je dan een raid array aanmaken. Je zal waarschijnlijk een melding krijgen dat je de schijven moet formateren en dan zo'n soort van code in moet vullen (ben even de naam kwijt).

offtopic:
wel eens voor de gein een P1 met 2* 1.6GB in raid 0 gezet toen ik kubuntu ging installeren, had erg veel nut :P

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 10:49

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

MilaNL schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:27:
Dus ik doe het op de handmatige manier, en geef aan dat ik RAID software wil installeren, maar dan krijg ik de foutmelding dat er niks gevonden is om RAID 0 mee te maken.
Je moet eerst op de schijven aparte raid partities maken die je vervolgens joint als een array. Als je dat doet ben je vervolgens je windows installatie kwijt.

Met andere woorden: Ubuntu samen met Windows op één transparante Fake raid zal je niet gaan lukken via de installer.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
irondog schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:56:
[...]

Je moet eerst op de schijven aparte raid partities maken die je vervolgens joint als een array. Als je dat doet ben je vervolgens je windows installatie kwijt.

Met andere woorden: Ubuntu samen met Windows op één transparante Fake raid zal je niet gaan lukken via de installer.
Ik ben gister ook aan het stoeien geweest, ik kom er ook niet uit met raid0 (heb wel alles al gebackupt, dus dataverlies is niet erg)

Dus als ik het goed begrijp, nu in Linux raid aan gaan maken, dan pas XP op NTFS partitie installeren?
Waar kan ik raid instellen bij Suse 9.3 ? (sorry newbee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 21:17
Raar zeg, en ik maar denken dat dat linux zo handig was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 11:48

klokop