Toon posts:

Microsoft pagina's geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit sinds een paar dagen met een raar probleem.
Mijn msn messenger 7.0 startte niet op. Ik kon ook geen pagina's die ook maar in de verste verte iets met microsoft te maken hebben openen. msn.nl msn.com en ook microsoft.nl en.com werken niet. Het rare is dat overige pagina's zoals bijvoorbeeld startpagina.nl wel openen. Ik dacht dus dat ik misschien te maken had met een virus en heb dus een scan gedaan via norton 2005. Hoewel deze geen virus kon vinden bleef het probleem toch aanwezig. Ik heb daarom de computer geformatteerd maar zelfs nu is het probleem nog aanwezig. Ook hotmail en.net passport openen niet. Ik heb inmiddels al contact opgenomen met de internetprovider maar die weten ook niet wat het probleem is. Er is gee sprake van blokkering of iets dergelijks. Dus nu wil ik aan jullie vragen of jullie misschien weten wat het probleem zou kunnen zijn.

Het gaat om een dell dimension 4300.
1,6 ghz.
256 sdram.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry heb hem per ongeluk op het verkeerde forum gezet. Ben aan t zoeken hoe ik dit kan verandereren.

Verwijderd

Norton 2005 staat bekend voor dit soort problemen, deinstalleer en installeer 2004 en je zal zien dat alls weer werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat lijkt me in dit geval erg sterk. Toen ik de pc had geformatteerd en er nog geen virusscanner opstond deed ie het ook al. (het niet openen van die pagina's)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 17:34

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:13:
Sorry heb hem per ongeluk op het verkeerde forum gezet. Ben aan t zoeken hoe ik dit kan verandereren.
dat kan met een topic report, heb ik al voor je gedaan... zometeen komt er vast een modje langs die hem voor je movet

kijk verder eens wat je dns server antwoordt op die adressen?

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Wat voor provider heb je? Chello ligt er namelijk heel vaak uit tegenwoordig. Daarmee bedoel ik dan de DNS servers. Dus sommige sites zullen wel werken, maar de meeste niet.

[ Voor 39% gewijzigd door matel op 20-08-2005 17:25 ]

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook (met XP pro) gehad (het heeft me bijna me toetsenbord gekost >:) ).

Msn doet het idd niet meer, en microsoft sites waren niet bereikbaar...
Ik weet niet waar het aan lag, en niemand wist een oplossing, dus ik heb windows gewoon opnieuw geïnstalleerd en voila :)

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Het kan zijn dat je een proxy hebt ingesteld in internet explorer waardoor msn via die proxy aan wil melden, dit probleem heb ik ook weleens gehad.
Maar omdat je ook niet op de websites van microsoft en msn kan komen, ligt het probleem waarschijnlijk bij een DNS server. Als je een router gebruikt (of ADSL modem), probeer die dan eens te resetten, zodat de DNS cache geleegd wordt.

If I can't fix it, it ain't broken.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

hosts file?
spyware?

hijackthis logje?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de modem, in dit geval een standaard chello adsl modem, dus geen router, meerdere malen gereset omdat ik ook al dacht dat er misschien een blokkering in de modem zou zitten. Ook dit heeft geen resultaat gehad. Ik heb voordat ik heb geformatteerd gescand op spyware met ad aware, spybot en microsoft spyware en alledrie kwamen met (vrijwel) geen spyware. Ook gezien het feit dat ik heb geformatteerd en windows xp pro servicepack 2 heb geinstalleerd lijkt het me onwaarschijnlijk dat er een een instelling in IE verkeerd staat. Ook het feit dat het aan norton antivirus zou liggen lijkt me niet waarschijnlijk omdat hij weer geen microsoft pagina's opende terwijl er geeneens een virusscanner was geinstalleerd na de format. Het zou aan de DNS server kunnen liggen maar ik ben op dat gebied wel een noob, heb eerlijhk gezegd geen idee hoe ik dat moet controleren maar ik denk dat ik daar met behulkp van jullie wijsheid wel achterkom _/-\o_

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Hele domme vraag waarschijnlijk....

Heb je windows XP sp2 in één klap erop gezet of heb je een oudere versie geupdate naar SP2?
En had je tijdens de installatie je netwerkverbinding aangesloten zitten?

Vooral als je de update naar SP2 moet downloaden is je systeem erg kwetsbaar voor virussen en andere ongein. (die o.a. websites als die van MS en anti-virus makers kunnen blokkeren)
Daar het installeren en downloaden van SP2 al makkelijk 30 minuten duurt en helaas een ´onbeschermt´ XP systeem een ´overlevingstijd´ van een minuut of 10 heeft voordat er een virus of zoiets zich er op genesteld kan hebben

Dit is aanzienlijk te verbeteren door zodra het kan zelf handmatig de firewall aan te zetten en de antivirus software te installeren voordat er verbinding gemaakt kan worden met het internet

Tot zover het open deuren intrappen... maar helaas had ik vandaag weer eens een klant met dat probleem, dus je zou de eerste niet zijn....

[ Voor 2% gewijzigd door Duur! op 21-08-2005 01:57 . Reden: typo´s ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een systeem wat niet het mijne is. Aangezien deze mensen een nogal trage internetverbinding hebben wat downloaden betreft heb ik op mn eigen computer de SP2 gedownload en deze op een cdtje gebrand. Ik heb m daar vervolgens meteen geinstalleerd zonder dus eerst SP1 erop te hebben gezet. Tijdens deze installatie is het netwerk en het internet continu online gebleven dus wat je zegt zou goed kunnen. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk omdat er geen virussen gevonden worden in norton die ik na de nieuwe install heb laten draaien en omdat exact hetzelfde probleem bestond voordat de computer geformatteerd werd. voordat de computer geformatteerd werd draaide windows xp pro met sp2 volgens dezelfde configuratie als degene die ik nu gebruikt heb. Ik heb alles ongeveer in februari geinstalleerd. Er zijn nooit problemen geweest op dit systeem totdat ongeveer een maand geleden deze msn flauwekul begon. de mensen van wie dit systeem is zeggen dat er niets aan de hand was toen ze op vakantie gingen en de ellende is begonnen vanaf het moment dat ze terug kwamen. Er vanuit gaande dat ze de waarheid spreken is er geen sprake van een geinstalleerd virus omdat de computer niet aan heeft gestaan. Ook geen verbinding of iets dergelijks.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Jammer... dat dat niet de bron is...

´t enigste wat ik nog weet dan te doen is iets als hitman pro en hijackthis erop los te laten...

(ik trek tegenwoordig gewoon preventief die netwerkstekker eruit... voorkomt veel en is bijna geen extra werk)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Pagina: 1