Powershot A520: Ratelend/tikkend geluid bij uitzetten.

Pagina: 1
Acties:

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-02 14:52
Over de powershot heb ik gelezen dat mensen soms last hebben van een ratelend geluid hebben bij het half indrukken van de ontspannerknop. Wat ik niet op GoT of via Google heb kunnen vinden is het volgende:
Ik heb bij het inzoomen een mooi zoemend (nja, leuke woordgrap :/ ) geluidje, maar als ik uitzoom, of ik zet het toestel uit, dan gaat dat met een ratelend geluid gepaard. Het geluid is best hard.

Nou is mijn vraag: Is dit normaal, en hebben meerdere mensen dit?

• kidfunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2015

kidfunk

none

Ik had zo iets ook bij een powershot, bij mij kwam het omdat ik hem had laten vallen en die lens een beetje krom was geworden.
Het was een best hard geluid maar verder gaf het nooit problemen met het maken van fotos.

none

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-02 14:52
Dus het is niet normaal dat 'ie zo'n geluid maakt? Hij is net nieuw, en is niet gevallen of zo.

• kidfunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2015

kidfunk

none

ErrieR schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:42:
Dus het is niet normaal dat 'ie zo'n geluid maakt? Hij is net nieuw, en is niet gevallen of zo.
Als die camera nieuw is dan is het toch geen probleem, ga je toch gewoon terug naar de winkel.
Ik kan me niet echt voorstellen dat een nieuwe camera ooit een ratel of tik geluid zou maken.

(Tenzij die winkel waar je die camera gekocht hebt 100 km van jou woonplaats is lijkt het mij geen proleem toch ) :)

none

Verwijderd

Mijn schoonpa heeft een A520 waar we korte tijd geleden nog foto's mee geschoten hebben. Ik heb hem ook een flink aantal keren aan en uit gedaan toen ik hem uitgelegd heb hoe hij ongeveer werkt. Zo ver ik me kan herinneren heb ik geen raar geluid gehoord bij het aan/uitzetten.