[HTML/(JavaScript?)] Afbeelding altijd uit cache halen.

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:09
Helaas levert het zoeken hier op Tweakers en zoeken met Google alleen maar tegenovergestelde resultaten op. Vele zoekresultaten geven aan hoe je de browser kan verplichten om niet zijn cache te gebruiken.

Maar ik zoek iets waardoor de afbeelding altijd uit de cache wordt gehaald. Pas wanneer deze niet uit de cache te halen is, mag de afbeelding van het internet geplukt worden.

Ik wil dit gebruiken om de pagina sneller te laten laden.
Omdat mijn (lokale) pagina van verschillende sites plaatjes gebruikt, maakt de browser elke keer verbinding met al die sites. Omdat niet elke site snel bereikbaar is, duurt het soms 8 seconden voordat de pagina helemaal is geladen.

Vandaar ook mijn vraag: Hoe zorg ik ervoor de de browser de afbeeldingen altijd uit de cache haalt zonder deze te controleren met een website ?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

zoek eens op meta cache :)

Stop uploading passwords to Github!

• Onbekend
Yep, gezocht. Ik heb geen bruikbare informatie kunnen vinden.
Ik wil namelijk graag dat de browser geen verbinding maakt met de website als het plaatje al in de cache aanwezig is.

Of misschien kan je wat meer aanwijzingen geven.....

• Onbekend
Een klein kickje van een topic van bijna twee en een halve maand oud....

Ik zit nog steeds met het zelfde probleem. Ik heb verder gezocht, maar nog steeds geen resultaten. (Ja, enkele resultaten leidde me naar dit topic :D)
Verder heb ik in de broncodes van enkele sites ( zoals Marktplaats, Speurders en Google->Afbeeldingen) bekeken in de verwachting dat ze zoiets zouden hebben. Mooi niet dus :(

De vraag anders omschreven:

Als een gebruiker mijn webpagina laadt, dan dient het plaatje uit de cache van de gebruiker geladen te worden. Als het plaatje niet in de cache staat, mag de browser het van de site afplukken.
Hoe krijg ik dit voor elkaar ?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Aangezien de plaatjes niet op jou webserver worden gehost, kun jij geen andere (cache) headers met het plaatje meesturen. Wat je kan doen is de plaatjes op jou webserver hosten, dan heb je er volledige controlle over.

If I can't fix it, it ain't broken.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

Mjah, eigenlijk is dit heel simpel: je krijgt dat niet voor elkaar ;)

Een lokale cache is een stukje software die in je browser ingebakken zit. Hier heb je een klein beetje controle over door het gebruik van de goede cache headers. Maar dan nog ben je afhankelijk van de interpretatie van die headers door de software en van de gebruikersinstellingen. Je kunt nooit afdwingen dat hij eerst in de cache moet kijken.

• Onbekend
Dat is jammer dat dat niet kan.....

@Borizz:
Plaatjes hosten is niet zo erg. Maar op de meeste plaatjes zitten copyrights. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik copyrights ga schenden. :P

Verwijderd

Hotlinking (plaatjes van andere sites halen) wordt meestal ook niet echt gewaardeerd. Zij moeten namelijk betalen voor bandbreedte waar ze geen pageviews voor krijgen.

Je kan die betreffende sites dan nog beter mailen om te vragen of je de plaatjes mag kopieren voor je eigen site.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ook onbekend schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 08:53:
Dat is jammer dat dat niet kan.....

@Borizz:
Plaatjes hosten is niet zo erg. Maar op de meeste plaatjes zitten copyrights. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik copyrights ga schenden. :P
Wat je overigens ook doet: plaatjes door oneigenlijk gebruik op je eigen site te publiceren.

Wij gaan je op GoT niet verder helpen hoe je andermans copyright kan schenden. Succes met bovengenoemde tips. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.