Toon posts:

PC start niet door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
Target 400 watt Werkt zeker weten
Asrock K7VT4A pro Werkt zeker weten
AMD athlon XP 2100+
Apacer 512 mb ram PC2700 Werkt zeker weten
80 GB maxtor Werkt zeker weten
Aopen DVD-speler Werkt zeker weten

Als ik de pc aanzet gaan de fans draaien en ik hoor de dvd-speler en HD geluid maken (wat je altijd hoord bij het opstarten) en dan slaat de PC in 1 keer uit (na 4 seconden).
Ik zou denken dat het aan de CPU licht maar ben niet zeker.
Ik krijg ook geen beeld.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Klinkt alsof je powerswitch blijft hangen.
Haal alle stekkertjes voor de power/reset/leds eens van je mainboard af, en start de PC eens door de juiste pinnen even kort te verbinden met een schroevendraaier of pen o.i.d.

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:51
Heb je deze F.A.Q al doorgelezen? ;)

Verwijderd

Topicstarter
met de FAQ kom ik niet echt verder, het starten met een schroevendraaier werkt niet, tenminste ik krijg hetzelfde verhaal: na 4 seconden slaatie af.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:36
off :
Ik zou denken dat het aan de CPU licht maar ben niet zeker.
ligt ;)

On : Met warmte probleempjes valt die ook toch altijd uit? word die gewoon niet te warm?

[ Voor 6% gewijzigd door FDMK op 20-08-2005 15:44 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat ontdekt:
Als ik de fsb jumper op 200 ipv 266 zit duurt het langer voordatie afslaat (9seconden) , en ik moet ook iedere keer dat ik de PC wil weer op proberen te starten de voedings kabel er even uit laten. Als ik um na een paar seconden er weer in stop kan ik weer starten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
spyros schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:43:
off :
[...]
ligt ;)

On : Met warmte probleempjes valt die ook toch altijd uit? word die gewoon niet te warm?
Nope, de cpu koeler die erop zit word niet eens warm aan de onderkant :)

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:36
Duidt dat dan niet op een defect B)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

Topicstarter
spyros schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:48:
Duidt dat dan niet op een defect B)
Ik heb het hiervoor ook geprobeerd met een 2400+ maar die had een kappotte core en startte helemaal niet, deze geeft nog een teken van level en misschien weet iemand een oplossing :>

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je CPU koeler niet eens warm wordt, heb je ook nog kans dat hij er verkeerd om op zit, en dus geen goed contact maakt met de CPU. Zeker weten dat je de koeler er goed op gezet hebt, en er een dun laagje pasta tussen hebt gedaan?

Verwijderd

BredeP schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:52:
Als je CPU koeler niet eens warm wordt, heb je ook nog kans dat hij er verkeerd om op zit, en dus geen goed contact maakt met de CPU. Zeker weten dat je de koeler er goed op gezet hebt, en er een dun laagje pasta tussen hebt gedaan?
Hoe groot is de kans nou dat je cpu koeler binnen 4 of 9 seconden al warm wordt ?

@ TS: Leg je moederbord eens los op een kartonnen doos, met alleen de cpu, het geheugen en de videokaart erin. Probeer het dan nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:52:
Ik heb er nu koelerpasta tussen gedaan (dacht dat kan wel ff zonder) en hij word nu best warm maar blijft draaien!!! alleen ik krijg nog geen beeld :(

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 14:53
1) Lijkt wel of ie detecteerd dat er geen (of een te laag) tachosignaal van de CPUfan komt,
dan slaat ie ook automatisch uit, als beveiliging.
Probeer dit te verhelpen, of zet dit uit in de Bios (als het kan). Vergewis je er wel van dat je CPU dan degelijk gekoeld wordt, anders heb je binnen 30 sec. een vet probleem, dat ruik je dan vanzelf!

2) Kijk eens of je Bios gereset kan worden.

Misschien heb je er iets aan.

[ Voor 32% gewijzigd door Kosh66 op 20-08-2005 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kosh66 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:08:
1) Lijkt wel of ie detecteerd dat er geen (of een te laag) tachosignaal van de CPUfan komt,
dan slaat ie ook automatisch uit, als beveiliging.
Probeer dit te verhelpen, of zet dit uit in de Bios (als het kan). Vergewis je er wel van dat je CPU dan degelijk gekoeld wordt, anders heb je binnen 30 sec. een vet probleem, dat ruik je dan vanzelf!

2) Kijk eens of je Bios gereset kan worden.

Misschien heb je er iets aan.
De CPU blijft wel draaien maar ik krijg nog steeds geen beeld of piepjes bij het opstarten. :'(
BIOS ook gereset, werkte niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga maar is een CPU van iemand lenen om te testen
Allemaal bedankt voor de adviesen :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 16:29 ]

Pagina: 1