Toon posts:

Kan geen Windows installeren op A8N-SLI systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een nieuwe kast gekocht met daarin een a8n-sli moederbord van asus en 6600 grafische kaart.
De harde schijf en cd-rom ....enz heb ik er zelf ingeplugd .
Alleen ken ik nu geen OS installeren. |:(
Als ik bijvoorbeeld windows 98 cd er in doe, dan vraagt hij of ik wil opstarten via harddisk of cd-rom, dan doe ik cd-rom en dan gaat hij niet verder :/, rara wat is er fout? :?(Blijft dan bij een leeg scherm)
(Bij de bios zie je cd-rom en de harde schijf)

asus a8n-sli moederbord
amd 3500+ 64bit
corsair 2x 512mb
maxtor 80 gig
cd-rom speler lite-on 48 speed
(Andere Harde Schijf ook Geprobeerd 250gig ook van maxtor Maar windows wil niet opstarten met installeren)

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 19:27

Just_I

What did you just say?

Twee topics lijkt me wat overbodig voor hetzelfde probleem. Misschien ligt het aan het probleem dat de Asus mobo's hebben met de nieuwe Maxtors.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

heb je al eens geprobeerd of hij van bv. een knoppix cd boot?
probeer ook eens te booten van diskettestation te booten als je er een hebt. Met bv een memtest386 bootdiskette.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt.

Wat heb je allemaal wel niet getroubleshoot met behulp van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dat je via het PMG Beleid had kunnen vinden? En post ook eens de exacte specs van je voeding en de harddisk-configuratie.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:49
In het boekje staat dat de sli borden van nvidia alleen geschikt zijn voor W2k en hoger.
Misschien ligt het daar het probleem

Lijkt me sterkt dat w98 het niet kan doen maar toch.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je in het BIOS alles correct ingesteld? Heb je het al eens met een XP CD geprobeerd?
Heb je, zoals aangegeven, als eens geprobeerd met een Knoppix of andere vorm van LiveCD geprobeerd te booten? Staat er nog een besturingssysteem op die 80GB schijf geinstalleerd? Die kunnen namelijk ook behoorlijk in de weg zitten. Misschien eens een andere CD speler proberen om vanaf te booten. Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Probeer anders eens zo kaal mogelijk op te starten. Haal dus alle overbodige PCI-kaarten er eens uit, koppel alle extra harde schijven voor zover aanwezig af, en start op met alleen de videokaart aangesloten, je harddisk waarop je Windows wilt installeren, en de CD/DVD speler waarmee je wilt installeren. Heb je wel alle powercables aangesloten, dus ook de 4-pins connector vlakbij de processor?

Edit:
Heb je de spullen zelf in elkaar geschroefd, of heb je dit laten doen door je leverancier?
Als het laatste het geval is, kun je misschien beter even teruggaan naar je leverancier, en hun technische dienst er even naar laten kijken. Misschien zit er wel gewoon wat mis.

[ Voor 15% gewijzigd door Brede P op 21-08-2005 12:44 ]

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 15:29
je het er de hd en cd-rom zelf in gezet.
ik wil u nu niet onderschatten, maar heb je de de jumpers op de hd en cd-rom correct gezet.
dat is iets dat ik soms ook durf vergeten als ik een systeem inelkaar zet, en dit geeft dan soms van
die rare problemen.
als alles goed staat en het werkt niet zou ik een andere cd-rom drive proberen.

Verwijderd

nf4 heeft xp nodig.
Of win2000

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

1 GB geheugen en je gaat Windows 98 installeren? Je maakt zeker een grapje? ;)

Windows98 heeft moeite met meer dan 384MB geheugen, er kunnen dan foutmeldingen e.d. ontstaan. Het heeft hier trouwens wel gewerkt met 512MB, maar met 1GB had ik alleen maar foutmeldingen. Dit was op een nForce3 moederbord, een MSI K8N Neo2.

Ik raad je echt aan om minimaal Win2k erop te zetten. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Pagina: 1