Toon posts:

Kleurkwaliteit steeds van 32 > 16 bits

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Heb een vreemd probleem. Bij mn beeldscherminstellingen (RMD @ bureaublad > Eigenschappen > Instellingen heb ik de kleurkwaliteit op 32 bits gezet, maar telkens als ik een spel gespeeld heb (Call of Duty in dit geval), gaat dit vanzelf terug naar 16 bits.

Het gaat om een Iiyama Prolite E435S, heb de driver geinstalleerd.

Videokaart: Asus 7800GT PCI-E
Drivers: nVidia ForceWare 77.77

Heeft iemand de oplossing?

All_Star

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:03
Heb zelf geen 7800 gt maar misschien werken de nieuwste drivers niet helemaal lekker met je systeem, probeer eens een wat oudere versie

Verwijderd

Topicstarter
eltinio schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:28:
Heb zelf geen 7800 gt maar misschien werken de nieuwste drivers niet helemaal lekker met je systeem, probeer eens een wat oudere versie
Hmmm ja, feit is alleen wel dat 77.77 WHQL is, en bij mn graka geleverd zijn. Ik neem dan ook aan dat hier het probleem niet in zit :?

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Heb je de games wel op 32 bit ingesteld?

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
elgringo schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:35:
Heb je de games wel op 32 bit ingesteld?
Ja . . .

• elgringo
en hoe weet je zo zeker dan dat het 16 bits is?

Nvidia heeft wel een optie om alle 3d forced op een instelling, 16 bits in jou geval dus te zetten

En andere spellen?

Verwijderd

Topicstarter
elgringo schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:41:
[...]

en hoe weet je zo zeker dan dat het 16 bits is?

Nvidia heeft wel een optie om alle 3d forced op een instelling, 16 bits in jou geval dus te zetten

En andere spellen?
Ik merk dat het 16 bits is, omdat bepaalde textures verkeerde kleuren krijgen, en er vreemd uitzien. Als ik dan even terug ga naar Windows, en bij de instellingen de kwaliteit weer op 32 bits zit, is alles weer normaal.

• elgringo
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 08:18:
[...]

Ik merk dat het 16 bits is, omdat bepaalde textures verkeerde kleuren krijgen, en er vreemd uitzien. Als ik dan even terug ga naar Windows, en bij de instellingen de kwaliteit weer op 32 bits zit, is alles weer normaal.
en andere spellen?

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet gekeken, maar dat zal me verder ook niet boeien ... Call of Duty is het enige spel dat ik speel :P

• elgringo
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:30:
[...]

Nog niet gekeken, maar dat zal me verder ook niet boeien ... Call of Duty is het enige spel dat ik speel :P
Dan ligt het tot dusver aan cod.... Als je ff andere spellen probeert kun je erachter komen of het aan de driver, het spel of iets anders ligt. Maar als je verder niets gaat proberen kan ik je natuurlijk moeilijk verder helpen

Verwijderd

Topicstarter
elgringo schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:54:
[...]

Dan ligt het tot dusver aan cod.... Als je ff andere spellen probeert kun je erachter komen of het aan de driver, het spel of iets anders ligt. Maar als je verder niets gaat proberen kan ik je natuurlijk moeilijk verder helpen
Ik zal uiteraard andere spellen ook gaan proberen, maar als het probleem daar niet in voorkomt, ben ik nog steeds niet verder geholpen, omdat ik alleen CoD belangrijk vind. Heb het probleem nooit gehad, en heb nu al een paar verschillende drivers geprobeerd.

• elgringo
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 20:55:
[...]

Ik zal uiteraard andere spellen ook gaan proberen, maar als het probleem daar niet in voorkomt, ben ik nog steeds niet verder geholpen, omdat ik alleen CoD belangrijk vind. Heb het probleem nooit gehad, en heb nu al een paar verschillende drivers geprobeerd.
Dan ben je wel verder geholpen -> dan weet je dat het niet aan het spel ligt...

Als je probs heb moet je mogelijke problemen gaan uitsluiten totdat het werkelijk probleem overblijft.

Ik kan je nml nu ook bijv. meteen vertellen dat je vga defect is, maar dat zou onzinnig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ook blij dat je dat niet doet ;)

EDIT:

Problem solved . . . Hoe? Géén idee, opeens veranderde het niet meer :|

8)

_/-\o_ Respect voor zichzelf oplossende problemen _/-\o_

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 10:17 ]

Verwijderd

Lekker is dat... ik heb hetzelfde probleem. Net een Samsung 730BF gekocht... en nu krijg ik een groenige waas bij ontploffende granaten in CoD
Pagina: 1