[MiniJack splitter] = minder geluidssterkte?!

Pagina: 1
Acties:

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07-2025

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Topicstarter
Ik probeer na te gaan of een MiniJack splitter geluidssterkte, stereo effect, bas of kwaliteit van het te splitten kanaal verminderd. Hier heb ik de MiniJack splitter gebruikt om het front-kanaal van mijn Audigy2 te splitsen zodat ik er een hoofdtelefoon bij aan kan sluiten naast mijn Creative Inspire 5.1 5300 speakertjes.

Ik zelf heb het idee dat de geluidssterkte iets is afgenomen nu op het gesplitste kanaal(front) omdat het lijkt dat mijn front speakers minder hard zijn in verhouding met de rearspeakers. Daarom heb ik het verhouding "front-rear schijfje" van mijn Inspire 5300 nu iets meer naar front gezet terwijl dit vroeger meer naar rear stond om de verhouding weer in het midden te krijgen.

Het klink ook logisch dat het vermogen afneemt van het kanaal in kwestie omdat het nu over twee doelen word verdeeld. De bas en volume is volgens mijn waarnemingen iets afgenomen.

Andere mensen die weten dat dit een feit is of zelfde ervaring hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door DJ Chicken op 20-08-2005 15:25 ]

aahh durka durka durka

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:11
dit is een feit, je betlast de uitgang van je geluidskaart namelijk meer. het geluid zal dus ook zachterklinken. ook de bass zal wat minder zijn, maar het is allemaal in verhouding.

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
kippy schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:16:
dit is een feit, je betlast de uitgang van je geluidskaart namelijk meer. het geluid zal dus ook zachterklinken. ook de bass zal wat minder zijn, maar het is allemaal in verhouding.
Ok dan...dan zijn mijn oren me niet aan het misleiden gelukkig :)

Achja de miniJack splitter is iig beter dan steeds de pluggen switchen :*)

aahh durka durka durka

Verwijderd

Klopt ik heb bijna dezelfde opzet en merk dit ook, niets om je zorgen over te maken. Dan maar 1 van de apparaten harder zetten ;)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

er zijn toch ook van die dingen die de ene uitgang uitzetten als je er een koptelefoon in plugt?
of kan je zelf niet iets fabriceren met een schakelaar er op? das misschien wat beter voor de geluidssterkte

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
FireWurX schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:28:
er zijn toch ook van die dingen die de ene uitgang uitzetten als je er een koptelefoon in plugt?
of kan je zelf niet iets fabriceren met een schakelaar er op? das misschien wat beter voor de geluidssterkte
Sjah idd zou een evouwdige aan/uit schakelaar kunnen maken met 1 ingang en 2 uitgangen voor het fron kanaal. Maarjah ik zet nu wel de verhouding iets meer naar front om het verlies weg te werken, dan is het geluid gelijk weer perfect en merk je er in principe nix van ;)

aahh durka durka durka

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:11
je kan natuurlijk ook een simpel koptelefoon verterkertje maken/kopen. dat scheeld natuurlijk ook een hoop.

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
kippy schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:52:
je kan natuurlijk ook een simpel koptelefoon verterkertje maken/kopen. dat scheeld natuurlijk ook een hoop.
Dat is een apparaatje wat ik xker weer op de splitteruitgang moet zetten?

aahh durka durka durka

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

DJ Chicken schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:15:
[...]

Dat is een apparaatje wat ik xker weer op de splitteruitgang moet zetten?
of op de ingang, zodat je het signaal versterkt voordat het degradeert door het splitten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
FireWurX schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:23:
[...]

of op de ingang, zodat je het signaal versterkt voordat het degradeert door het splitten.
Ok idd dad lochisch ja :)

Btw zijn er niet van die frontjes los te koop/bestellen voor de audigy 2 die je in de voorkant van je kast kan plaatsen, waar een mic, koptelefoon en nog wat aansluitingen op zitten?

Ik heb het ff opgezocht...zo'n extern plaatje heet een Audigy 2-drive...die komt dan voorin je pc kast op de plek van een 5.25" plaatje.
En zoals je ziet zit daar een koptelefoon aalsluiting op :) Deze koop ik misschien wel als ze nu voor een paar duiten op de kop te tikken zijn ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/multimedia/creative-audigy2/drive.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gamepc.com/images/labs/rev-audigy2-drive-large.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door DJ Chicken op 20-08-2005 21:50 ]

aahh durka durka durka

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Dikke flap zeg.....deze audigy 2-drive dingen kosten nog €69 als je ze online bij creative NL besteld |:( :'( :r

Net zo duur als een nieuwe Audigy 2 ZS kaart 8)7 8)7 8)7
Beetje vreemd en niet lekker......... ;(

Kan ik net zo goed een Audigy 2 ZS kopen...die schijnen een koptelefoon aansluiting te hebben......maar dat doe ik natuurlijk niet..dat is hun bedoeling denkik ook...

Speur wel 2e hands bay op....F*CK creative :(

[ Voor 37% gewijzigd door DJ Chicken op 20-08-2005 21:59 ]

aahh durka durka durka

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Ik heb een iets goedkopere oplossig gevonden voor dit alles 8)

"System Tray Audio Device Switcher" Zoek dit maar eens op in google. Geweldig proggie, kan je zo vanuit je systray je audiokaart selecteren voor gebruik :7

Werk geweldig...geen gerommel meer en dure bay nodig YEAH _/-\o_

aahh durka durka durka

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:15
Meeste PC-kasten hebben toch ook aansluitingen voorop? Die werken dan toch ook?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
coptician schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 21:47:
Meeste PC-kasten hebben toch ook aansluitingen voorop? Die werken dan toch ook?
Ja de meeste idd, en die zullen dan vast ook wel werken ja.....

[ Voor 11% gewijzigd door DJ Chicken op 04-09-2005 14:17 ]

aahh durka durka durka

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:15
DJ Chicken schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:15:
[...]

Ja de meeste idd, en die zullen dan vast ook wel werken ja.....
Maar? Dan snap ik het probleem niet. Voor geluidskwaliteit zal je toch niet gaan, daar staat de Audigy 2 ZS nou niet écht bekend om. En anders plak je gewoon een verlengsnoertje aan de voorkant vast, aan een connector :P

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Pagina: 1