Toon posts:

Wisselen van ADSL ISP en ISDN laten vallen

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er al meerdere topic zijn over het wisselen van adsl provider maar ik kon over het volgende geen duidelijk antwoord krijgen:

We hebben nu sinds enkele jaren ADSL van Xs4all (basic). Dit bevalt mij prima maar volgens mijn vader is het best duur en dus kreeg ik de taak om eens iets goedkopers te nemen, zoals Tiscali.
Nu is het dus sinds een tijd geen probleem meer om naadloos over te stappen van provider (aldus Tiscali) maar waar ik geen duidelijkheid over kon krijgen is het volgende:
We hebben nog steeds een isdn verbinding die we niet gebruiken. Mijn vader wil hier het liefst ook maar meteen vanaf, aangezien het alleen maar geld kost. Maar is het mogelijk om van provider te switchen en meteen je ISN verbinding te laten om zetten?

Alvast bedankt! :)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 09:57

Opa

Nu Multifocaal!

Je ISDN contract loopt via de KPN, je internet nu deels via de KPN en deels via Xs4all.
Wil je nu over naar Tiscali, dan zal je waarschijnlijk op hun Tiscali Wholesale lijn (vroeger BabyXL) terecht komen en dan heb je voor internet niets meer met KPN te maken. Je kan dan niet van Tiscali verwachten dat ze jouw ISDN lijn opruimen.
Met andere woorden, je zal KPN moeten vragen om je ISDN op te rollen en dat zal dan moeten gebeuren in de periode voor je nieuwe internet (PSTN) kan worden aangesloten. Dus ja, er is downtime net zoals vroeger.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zijn twee scenario's en 1-tje die niet kan.
  • Overstappen naar Tiscali (telco-telco) en aangeven dat je DSL hebt over ISDN. Daarna ISDN opzeggen bij KPN of automatisch laten opzeggen bij KPN omdat je nummer naar Tiscali laat zetten.
  • Overstappen naar Tiscali (telco-telco) en aangeven dat je DSL hebt over ISDN. Daarna ISDN2 naar goedkopere ISDN1 laten omzetten.
  • ADSL opzeggen bij XS4all, als lijn DSL-vrij is KPN verzoeken ISDN terug om te zetten naar analoog. Daar ADSL op aanvragen van Tiscali.
Wat dus niet kan:
  • Lijntype bij KPN veranderen als er DSL op zit. Dus ook niet tijdens een overstap van netwerk/ISP want dat is naadloos.
Als je gaat overstappen zonder downtijd (telco-telco-migratie) wel eerst aanvragen met een wensdatum en laten bevestigen dat het okee is, dan pas opzeggen. XS4all heeft een maand opzegtermijn (en KPN-DSL ook), dus wensdatum van zeg 45 dagen verderop omdat aanvraag altijd 7 dagen stil wordt gelegd aan het begin.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 20-08-2005 15:16 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verder is dit weer een thread waar om informatie wordt gevraagd die ook met een telefoontje naar een ISP beantwoord had kunnen worden. Niet de bedoeling dat we dat allemaal gaan doen natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.