Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

outlook express en zonealarm 6 mappen: lokale mappen?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb bij een vriend zonealarm geinstalleerd. Hij gebruikt outlook express (en windows xp sp2). Nu krijgt hij elke keer als hij zijn mail wil openen een vage vraag waarin gevraagd wordt hoe hij de lokale map wil noemen. Als je wat invuld en de volgende keer outlook express opstart blijft hij dit vragen.

Hoe los ik dit op? De search levert niks op omdat ik niet goed weet op welke zoerkcriteria ik moet zoeken. Ook google heeft niks :(

• Tennisbal
kick

• Tennisbal
niemand?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het zegt me helemaal niets (maar ik gebruik dan ook geen OE of ZA). Geef anders even een screenshot (zo is me bijv. nog niet duidelijk welke app. het nu vraagt). En check natuurlijk alle settings vwb. OE in ZA.

Is het trouwens over als je ZA even uitschakeld?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Tennisbal
ik ga nu even proberen een screenshot te plaatsen, moment

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb naar aanleiding van dit topic ZoneAlarm 6 geïnstalleerd. Ik heb nergens last van, behalve dat ik alle programma's heb moeten verwijderen bij het tabblad "Program Control", omdat ZoneAlarm vond dat ie beter dan ik kon beslissen welke acties toegestaan waren. Toen die lijst leeg was kwamen er netjes weer pop-ups, en kon ik zelf alles instellen.

Jouw probleem ben ik iig niet tegengekomen. Ik heb sowieso nooit problemen gehad met ZoneAlarm, met welke versie en besturingssysteem dan ook.

Aangenomen dat die pop-up van ZoneAlarm is, probeer dan eens aan te vinken dat hij de instelling onthoudt. (ik weet niet hoe de pop-up er uit ziet, dus ik weet niet of dat er is) Kijk ook eens naar de functie van de "e-mail protection". Die heb ik uitgezet, ik vind het een beetje overkill om een virusscanner en een firewall mijn mailtjes te laten controleren. Schakel die anders eens uit.

Dan volgt nu nog maar een stukje met mijn ervaringen met ZoneAlarm 6 Pro:

Het is me opgevallen dat versie 6 meer lijkt te blokkeren dan versie 5.5. (voorlopig is dat alleen maar positief. Ik heb nog niet online gegamed, misschien is versie 6 daar te agressief voor. Daar kom ik vanzelf nog wel achter. Mocht ik nog problemen vinden met online/multiplayer gamen, dan post ik het nog wel)

De Antispyware functie werkt vrij aardig, maar nog niet zo goed als andere anti-spyware programma's. Dat zal nog wel verbeteren als er meer updates uit zijn gebracht.

Ook de extra beveiligingen, bijvoorbeeld de waarschuwing dat een programma automatisch wil gaan opstarten met windows, en de mogelijkheid dat dan direct tegen te houden, bevallen me zeer goed. Dat bespaart een hele hoop werk met het opschonen van de pc.

Smart-defense vind ik nog niet echt geslaagd. Het zou (vooral de beginners) veel werk uit handen moeten nemen door de regels voor diverse programma's automatisch in te stellen, maar mij geeft dat juist een gevoel dat ik minder controle heb over de beveiliging.

Kortom: de bediening van versie 5 tot 5.5 vond ik beter dan van versie 6. De beveiliging (waar het toch om draait) lijkt met versie 6 beter te zijn geworden.

[/recensie ;) ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Tennisbal
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:54:
Ik heb naar aanleiding van dit topic ZoneAlarm 6 geïnstalleerd. Ik heb nergens last van, behalve dat ik alle programma's heb moeten verwijderen bij het tabblad "Program Control", omdat ZoneAlarm vond dat ie beter dan ik kon beslissen welke acties toegestaan waren. Toen die lijst leeg was kwamen er netjes weer pop-ups, en kon ik zelf alles instellen.

Jouw probleem ben ik iig niet tegengekomen. Ik heb sowieso nooit problemen gehad met ZoneAlarm, met welke versie en besturingssysteem dan ook.

Aangenomen dat die pop-up van ZoneAlarm is, probeer dan eens aan te vinken dat hij de instelling onthoudt. (ik weet niet hoe de pop-up er uit ziet, dus ik weet niet of dat er is) Kijk ook eens naar de functie van de "e-mail protection". Die heb ik uitgezet, ik vind het een beetje overkill om een virusscanner en een firewall mijn mailtjes te laten controleren. Schakel die anders eens uit.

Dan volgt nu nog maar een stukje met mijn ervaringen met ZoneAlarm 6 Pro:

Het is me opgevallen dat versie 6 meer lijkt te blokkeren dan versie 5.5. (voorlopig is dat alleen maar positief. Ik heb nog niet online gegamed, misschien is versie 6 daar te agressief voor. Daar kom ik vanzelf nog wel achter. Mocht ik nog problemen vinden met online/multiplayer gamen, dan post ik het nog wel)

De Antispyware functie werkt vrij aardig, maar nog niet zo goed als andere anti-spyware programma's. Dat zal nog wel verbeteren als er meer updates uit zijn gebracht.

Ook de extra beveiligingen, bijvoorbeeld de waarschuwing dat een programma automatisch wil gaan opstarten met windows, en de mogelijkheid dat dan direct tegen te houden, bevallen me zeer goed. Dat bespaart een hele hoop werk met het opschonen van de pc.

Smart-defense vind ik nog niet echt geslaagd. Het zou (vooral de beginners) veel werk uit handen moeten nemen door de regels voor diverse programma's automatisch in te stellen, maar mij geeft dat juist een gevoel dat ik minder controle heb over de beveiliging.

Kortom: de bediening van versie 5 tot 5.5 vond ik beter dan van versie 6. De beveiliging (waar het toch om draait) lijkt met versie 6 beter te zijn geworden.

[/recensie ;) ]
ik ben er uit waar het aan lag. Junk email vink stond aan. Op de een of andere manier wilde het programma een map aanmaken, maar elke keer weer vroeg hij dit te doen. Toen ik hem uitvinkte werkte het weer!

tnx iig

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik wil hier nog iets aan toevoegen.

Ik heb bootproblemen met ZoneAlarm. Dwz, ik heb het verschijnsel niet zelf gezien, maar de andere gebruikers van deze pc wel. Als je in de eventviewer (start, uitvoeren, eventvwr intikken) kijkt onder 'toepassingen', zie je daar waarschijnlijk telkens bij het afsluiten van de pc 2 waarschuwingen ontstaan. Dit is een bug in ZoneAlarm 6. Op de fora van ZoneLabs heeft iemand uitgezocht hoe het precies zit, maar het fijne weet ik er niet van. Het komt er op neer dat windows bij het afsluiten geen (volledige) toegang heeft tot het register, waardoor er bij de volgende keer booten diverse problemen kunnen ontstaan. Ik ben een van de gelukkigen waarbij er ook daadwerkelijk problemen komen.

Ik ben iig teruggevallen op versie 5.5.094, en ik hoop dat ZoneLabs aan het werk gaat met deze bug. (het is iig gemeld op hun forum, ik hoop dat ze dat nakijken) Er schijnen overigens nog meer bugjes in te zitten, met name in de anti-spyware afdeling en de registerbescherming. Daar heb ik verder echter geen problemen mee gehad.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1