Ik heb naar aanleiding van dit topic ZoneAlarm 6 geïnstalleerd. Ik heb nergens last van, behalve dat ik alle programma's heb moeten verwijderen bij het tabblad "Program Control", omdat ZoneAlarm vond dat ie beter dan ik kon beslissen welke acties toegestaan waren. Toen die lijst leeg was kwamen er netjes weer pop-ups, en kon ik zelf alles instellen.
Jouw probleem ben ik iig niet tegengekomen. Ik heb sowieso nooit problemen gehad met ZoneAlarm, met welke versie en besturingssysteem dan ook.
Aangenomen dat die pop-up van ZoneAlarm is, probeer dan eens aan te vinken dat hij de instelling onthoudt. (ik weet niet hoe de pop-up er uit ziet, dus ik weet niet of dat er is) Kijk ook eens naar de functie van de "e-mail protection". Die heb ik uitgezet, ik vind het een beetje overkill om een virusscanner en een firewall mijn mailtjes te laten controleren. Schakel die anders eens uit.
Dan volgt nu nog maar een stukje met mijn ervaringen met ZoneAlarm 6 Pro:
Het is me opgevallen dat versie 6 meer lijkt te blokkeren dan versie 5.5. (voorlopig is dat alleen maar positief. Ik heb nog niet online gegamed, misschien is versie 6 daar te agressief voor. Daar kom ik vanzelf nog wel achter. Mocht ik nog problemen vinden met online/multiplayer gamen, dan post ik het nog wel)
De Antispyware functie werkt vrij aardig, maar nog niet zo goed als andere anti-spyware programma's. Dat zal nog wel verbeteren als er meer updates uit zijn gebracht.
Ook de extra beveiligingen, bijvoorbeeld de waarschuwing dat een programma automatisch wil gaan opstarten met windows, en de mogelijkheid dat dan direct tegen te houden, bevallen me zeer goed. Dat bespaart een hele hoop werk met het opschonen van de pc.
Smart-defense vind ik nog niet echt geslaagd. Het zou (vooral de beginners) veel werk uit handen moeten nemen door de regels voor diverse programma's automatisch in te stellen, maar mij geeft dat juist een gevoel dat ik minder controle heb over de beveiliging.
Kortom: de bediening van versie 5 tot 5.5 vond ik beter dan van versie 6. De beveiliging (waar het toch om draait) lijkt met versie 6 beter te zijn geworden.
[/recensie

]