[SATA] Windows installeren lukt maar niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54
Ok ik ben ten einde raad. Ik heb al zovaak Windows XP op SATA schijven geinstalleerd, ging altijd goed, maar nu lukt het me gewoon niet.
Ik heb een 250Gb Maxtor 10 schijfje, al gepartitioneerd, want het was eerst gewoon een"tweede schijf" naast een oude primary ide schijf.
Nu wil ik de SATA schijf als bootschijf gebruiken met Windows erop, maar na de setup als hij moet rebooten krijg ik steeds "Error Loading Operating System".

Er zijn wat topics in de search, maar die bieden ook geen oplossing of het zijn dingen die ik al geprobeerd heb.
Probeersel:
- Schone install als single drive
- Ghosten van bestaande Windows (met alle drivers) vanuit IDE naar de sata
- Drivers van nvidia site (6.66?) en van de cdrom die met m'n mobo kwam
- Ik las ergens via Google dat dit mobo iets van native sata dinguz had en drivers laden via f6 niet nodig was, hielp ook niet.

De FAQ hier ken ik al en heb ik ook alweer doorgespit, maar ik kom niks tegen wat ik over het hoofd heb gezien.
Weet iemand dus misschien nog wat ik kan proberen? Gebruik ik misschien de verkeerde drivers?
RAID in bios staat uit. Ik doe het als single drive en boot opties (priority e.d.) zitten ook goed en ik heb de laatste bios. Hardeschijf wordt ook gewoon goed herkend in de bios (juiste size e.d)

Mobo: Asus A8N-E, Socket939, NVIDIA® nForce™ 4 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 21:35

Coos

Aim High, Shoot Low

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar je weet het nooit:

Bij mijn installaties op sata schijven, merkte ik meestal dat windows bij de installatie de bootbestanden wegschrijft naar schijf 1 op ide 1 (of zoals in computers meestal staat: schijf 0 op ide 0), ook als je de bootvolgorde hebt gewijzigd in het bios. Daardoor kon ik meestal niet opstarten en moest ik toch de eerste schijf aanwijzen als bootschijf, waardoor windows van mijn derde schijf kon opstarten.
Het zou kunnen dat bij jou ook bootbestanden naar een eerste schijf zijn geprobeerd weg te schrijven, maar was dat op dat moment misschien een cd(dvd)-rom.
Kijk via een bootdisk even of de bootbestanden wel op de sata schijf staan. Anders zou je misschien kunnen proberen deze er zelf op te zetten door bij de installatie een extra pata hd te gebruiken en na de installatie de bootbestanden te copieren naar de sata en waarschijnlijk de boot.ini wijzigen. Ik heb geen idee of dit werkt, maar je weet het nooit

Nooit geschoten is altijd mis | System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ook hier eens (automatisch drivers integreren voor een unattended install):

http://www.btsunattended.net/Projects/DriverPacks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Disable alle IDE drives in de bios en installeer dan, na installatie enable ze trug. Ofnee trek de ide kabel uit dan ben je zeker veilig :+

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
Ja dat heb ik ook al gedaan, vandaar ik zei single drive installatie.
Het wegschrijven van bootbestanden naar cdrom bijv. lijkt me niet, want bij een ghost van me pata naar me sata partitie zoals ik al aangaf dat ik geprobeerd had, zet ie gewoon alles ook erbij, boot.ini gechecked, ook goed en toch krijg ik die error.

Het slipstreamen wil ik nu ff niet als oplossing gebruiken, maar ik ga het wel bekijken. Ik hoop alleen dat er een simpeler iets is dat ik over het hoofd gezien heb/kan proberen?
De drivers die ik gebruik zijn tog gewoon goed? (sata_ide uit de nforce 6.66 chipset drivers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Laatst online: 10-09 22:46
Zijn wel vaker problemen met Asus A8N-E of Sli (deluxe) moederborden en Maxtor schijven. Kijk maar eens in het A8N-Sli topic. Wat kan helpen, is een nieuwe bios versie van je moederbord installeren en/of firmware van Maxtor schijf upgraden (vooral oude versies werken slecht samen met de nForce 4 moederborden. Zoek maar eens hier op GoT. Zat topics te vinden. Verder alleen je SATA schijf in je computer hangen als je windows installeerd. Je hoeft geen SATA drivers te installeren bij het installeren van windows. Werkt gewoon zonder op F6 te moeten drukken ofzo. Ik heb de IDE drivers van nvidia zoiezo niet geinstalleerd, want dat gaf alleen maar problemen (net als de hardwarematige firewall.

Het moet in principe wel werken, want ik heb ook het A8N-E moederbord icm een maxtor 10 schijf.

[ Voor 38% gewijzigd door s441558 op 20-08-2005 22:22 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

het is toch niet dat je "bootdevice" nog op scsi moet staan zoals met a7n8x delux dingen?

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
s441558 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:19:
Zijn wel vaker problemen met Asus A8N-E of Sli (deluxe) moederborden en Maxtor schijven. Kijk maar eens in het A8N-Sli topic. Wat kan helpen, is een nieuwe bios versie van je moederbord installeren en/of firmware van Maxtor schijf upgraden (vooral oude versies werken slecht samen met de nForce 4 moederborden. Zoek maar eens hier op GoT. Zat topics te vinden. Verder alleen je SATA schijf in je computer hangen als je windows installeerd. Je hoeft geen SATA drivers te installeren bij het installeren van windows. Werkt gewoon zonder op F6 te moeten drukken ofzo. Ik heb de IDE drivers van nvidia zoiezo niet geinstalleerd, want dat gaf alleen maar problemen (net als de hardwarematige firewall.

Het moet in principe wel werken, want ik heb ook het A8N-E moederbord icm een maxtor 10 schijf.
Tnx dat geeft me wat hoop, ik heb idd dezelfde opstelling, een maxtor 10, 250gb als first sata master. Ook zonder F6 gedaan, Maar ja het lukt gewoon niet.

Verder ik heb in 't bios niks kunnen vinden over een scsi bootdevice optie (of ik heb niet goed gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
Argh, et lukt me maar niet, ook niet bij Windows 2000.
Heb helaas (nog) geen andere SATA schijf om te testen (2x250gig in bestelling), maar ik vind dit echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xander88
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2007
Hoe zit het met Raid? Gebruik je dat en heb je de juiste drivers?
Gebruik je het niet, schakel raid dan in de bios uit.
Pagina: 1