| Gegevens computer en 3dkaart. | |
| OS: | Microsoft Windows XP Professional Version 2002 Service Pack 2 |
| Processor: | AMD Athlon 64 bit 3000+ (2.0 Ghz) |
| RAM: | 512 @ 400 mhz |
| Moederbord: | MSI MS 6702 K8T Neo (64 bit) 800 Mhz |
| 3D kaart: | Sapphire Radeon 9600 PRO Atlantis 256 MB DDR Memory Advantage edition 446 Mhz |
| DirectX: | 9.01c |
Mijn computer is onlangs gecrashed. Na een repair met behulp van de Windows CD doet hij het weer prima. Ik heb alleen een probleem met met een 3d kaart. Deze wordt niet herkend. Zo wordt in mijn Device Manager geen Display Adapter weergegeven en bij de Advanced Driver Properties (Display Properties->Settings->Advanced->Adapter->Properties) van Display Properties staat Manufacturer: Unknown. Ik vermoed daarom dat de graphics die nu worden weergegeven rechtstreeks van het moederbord komen. Uiteraard staat mijn monitor wel aangesloten op de uitgang van mijn 3D kaart, al zou dat zelfs voor de herkenning van de kaart niet moeten verschillen.
Wanneer ik de Catalyst drivers probeer te installeren krijg ik tijdens de installatieprocedure een error met de melding "Setup was unable to complete the installation. Try to setup your display adapter with a standard VGA driver before running setup." Nu heb ik dat geprobeerd - door een Intel adapter te installeren - maar dat loste niets op. De Omega Radeon drivers installeerden wel, maar zij geven telkens bij het opstarten een error met "No ATI device found". Deze drivers heb ik dus gedeinstalleerd. Ik heb overigens een hele oude Catalyst, de nieuwste en eentje die ietsje ouder is geprobeerd, maar niets mocht baten.
De driver waarop het beeld nu draait is VgaSave, maar ik geloof dat dat een standaard Windows iets is.
Nu mijn vraag: is mijn 3dkaart gewoon kapot gegaan, of heb ik nog mogelijkheden om softwarematig de boel waar aan de gang te krijgen?