Toon posts:

Coppermine / phpbb probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een klein of eigenlijk nogal groot probleem, ik heb namelijk een coppermine gallery en een phpbb forum. Nou heb ik coppermine aangepast aan phpbb zodat deze een userdatabase gebruiken. Dit werkt allemaal perfect op een ding na, kan namelijk nou geen foto's meer uploaden met de XP_publisch wizzard. Ik krijg namelijk dan de melding dat ik niet ingelogd ben. Heb alles al geprobeerd maar hij wil er echt niet in komen. Hebben jullie misschien een idee wat dit kan zijn? Of eerder, hoe ik dit op kan lossen. Kan er op google niet veel over vinden. Alvast bedankt.

Groetjes,

Roland.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:41
Kijk eens in de logs van je webserver wat er precies gebeurt als je die XP publish-functie gebruikt? :)

Verwijderd

Topicstarter
In de codes zie ik eigenlijk niks vreemds :?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:57
Ik zie niet echt in wat dit met programmeren te maken heeft ?
Het zal eerder een configuratie-probleem zijn, vandaar: schopje naar Software Algemeen

P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb je inderderdaad eigenlijk wel gelijk in.

Maar ik heb eigenlijk alles precies op de manier ingesteld zoals coppermine dit voorschrijft. En alles werkt verder perfect dat is het rare.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 14:52 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Als ik het goed begrijp heb je dus een of ander gallery-script en een PHPbb-board. Deze heb je een enkele userdatabase laten gebruiken, en nu werkt een publish-wizard niet meer? Heb je een ledentabel die dat ding gebruikt toevallig hernoemt bij het mergen van databases?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad die uderdatabase gekoppeld maar dan wel op de volgende manier, heb namelijk phpbb geïnstalleerd en heb daarna de coppermine gallery aangepast zodat deze de userdatabase van phpbb pakt. Hiervoor zijn staandaard scripts al ingebouwd in coppermine, heb dus zelf niks hoeven te veranderen aan de database of iets dergelijks.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Logs van je server zeggen ook niets? Verder al eens temp files/cookies and such weggegooid op de client, en een harde refresh gedaan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar maakte allebei niks uit helaas.

• G33rt
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:24:
Ik heb inderdaad die uderdatabase gekoppeld maar dan wel op de volgende manier, heb namelijk phpbb geïnstalleerd en heb daarna de coppermine gallery aangepast zodat deze de userdatabase van phpbb pakt. Hiervoor zijn staandaard scripts al ingebouwd in coppermine, heb dus zelf niks hoeven te veranderen aan de database of iets dergelijks.
Dat is raar. Als er niets veranderd zou zijn zou het natuurlijk nog werken. Wat doet dat script precies met je databases?

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:35:
[...]

Dat is raar. Als er niets veranderd zou zijn zou het natuurlijk nog werken. Wat doet dat script precies met je databases?
Ja er niks veranderd maar heeft gewoon nog niet goed gewerkt, alles werkt perfect verder wel met de users maar alleen de XP_publisch werkt niet.
Maar dat script laat zeg maar de oude coppermine database vervallen (blijft wel bestaan maar doet ie niks mee) en zorgt ervoor dat coppermine de database van phpbb kan uitlezen.

Dit is de handleiding, dan heb je beetje een idee:
http://coppermine.sourceforge.net/manual.php#integrating

• G33rt
We mogen dus aannemen dat er geen problemen zijn met cookies e.d.? Je hebt goed op alle Important!-stappen gelet?

Heb je misschien ook een link naar die XP-publish wizard? Dan is het misschien voor iedereen iets duidelijker waar het over gaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Die XP_publisch wizzard staat alleen op mijn eigen pc, kan wel de link geven waar je het reg bestandje vandaan kunt halen maar daar kun je eignelijk niet veel mee.

Dat is: www.wasgezellig.nl/foto/xp_publish.php

Valt mij ook op dat daar nog een aantal links niet werken, zou het kunnen dat de configuratie van xp_publish niet is aangepast? En dat die misschien nog in de oude database gaat kijken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had alle gebruikers uit de oude database verwijderd dus dacht dat het misschien daar aan zou kunnen liggen omdat die xp_publish daar misschien naar gelinkt is. Heb nou dus een gebruiker weer aangemaakt maar helpt niks helaas :'(
Pagina: 1