Toon posts:

welke netwerk gebruikers zijn verbonden met mijn pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een locaal netwerkje van een aantal pc's. Om files locaal met elkaar te kunnen uitwisselen word gebruik gemaakt van file en printer sharing.
Nu ben ik op zoek naar een tooltje om te kunnen achterhalen of en zo ja welke users verbonden zijn met mijn pc. voor veilig uitzetten enz..

Graag hulp.

Alvast bedankt.

Jeroen

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29
nbtstat -a, hyena, dameware, computer management - sessies, en er zullen er nog wel 100'en zijn.. Wat wil je precies dus?

Verwijderd

En wat voor OS gebruik je ?

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Voor Windows XP Prof (weet niet voor Home) kan je naar deze computer > beheren > gedeelde mappen en dan sessies en geopende bestanden, hier staat precies wie wat heeft openstaan op je computer.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een mengeling van opperating systemen (win 98, win 2000 en XP)
in XP kan je inderdaat zien wie er ingelogd zijn, maar in 98 en 2000 krijg je alleen een melding dat er een x aantal gebruikers zijn ingelogd op het moment dat je de boel afsluit. En om niet met halve files te komen zitten wil ik dus de gebruiker even waarschuwen.
Ik wil dus voor de computers die niet draaien onder XP pro een tooltje of iets dergelijks om te achterhalen wie ik moet waarschuwen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan dan toch gewoon met netstat aan de slag op die pc's? XP geeft in dat genoemde scherm alle sessies/open bestanden weer. 95/98 doen niet aan een dergelijke situatie :)

Misschien handig om al je bestanden op één XP-pc bij elkaar te zetten, ipv op die oudere OSén?:P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sanfranjake schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:05:
Je kan dan toch gewoon met netstat aan de slag op die pc's? XP geeft in dat genoemde scherm alle sessies/open bestanden weer. 95/98 doen niet aan een dergelijke situatie :)
*uche*
* alt-92 graaft diep in geheugen

Zelfs win98 heeft een netwerk monitoring tool waar je je netwerk userconnecties mee kan zien, kun je installeren als Systeemtools oid..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:39
Heel makkelijk, simpel te gebruiken programmaatje is daarvoor. Het is freeware en maar 33 kB groot en het heet ShareWatch.

http://www.stevemiller.net/sharewatch/

En het werkt op Windows 95/98/Me/NT/2000/XP/2003.

Mooier kan toch niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Pimmeh op 21-08-2005 02:42 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
BackSlash32 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:49:
[...]

*uche*
* sanfranjake graaft diep in geheugen

Zelfs win98 heeft een netwerk monitoring tool waar je je netwerk userconnecties mee kan zien, kun je installeren als Systeemtools oid..
Oeh weer wat geleerd :7

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

met tcpview kun je verbindingen met je pc bekijken...

en dus ook zien (aan de hostname e.d.) welke er verbonden zijn...

maar is het niet makkelijker om een p2 te kopen, daar een grote hoeveelheid hdd space in te kwakken, win2k/freebsd installeren en die 24/7 aan te laten staan als server?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Mja, ik zie van jouw kant totaal geen initiatief of vooronderzoek. Graag eerst zelf eens zoeken, dingen zoals dat tooltje zou je ook zelf moeten kunnen vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.