Gebeld worden in het buitenland : beller betaald.

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 21:31
Ik ga binnenkort op vakantie naar Indonesie.

Ik vroeg me af wat de beste (lees goedkoopste) manier is om gebeld te worden daar zonder dat het mij geld kost (m.a.w. dat de beller betaald).

Na de search hier gebruikt te hebben, zag ik bijvoorbeeld iets als telediscount langskomen. Je belt dan eerst een 0900 nummer en daarna het nummer in het buitendland.

Echter, geldt dat ook mobielle telefoons waarvan het nummer in nederland geregistreerd staat maar die zich toevallig in een ander land bevinden? Ik heb zo'n idee dat dit niet gaat werken.

Wat zou nog meer een goede optie zijn?

Ik ben overigens niet van plan om veel te gaan bellen of gebeld te gaan worden. Het is meer dat als er wat is, dat dan niet binnen 2 minuten mijn hele bel tegoed op is. (ik heb een panasonic x60 met prepaid vodafone)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:05
Een indoneschie simkaart kopen. Ik weet niet hoelang je gaat maar dat is waarschijnlijk de goedkoopste manier om ervoor te zorgen dat jij niks betaald als je wordt gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
De beste optie is een prepaid kaartje in Indonesie kopen. Dat is de enige manier om de beller ipv de gebelde te laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:22

Reptile209

- gers -

Ongeacht de constructie van de beller betaal jij altijd vanaf Nederland naar Indonesië. Het lijkt me dat de enige mogelijke opties zijn: wachten tot je gebeld wordt en dan niet opnemen maar collect terugbellen, SMS-en dat ze je op een vast nummer daar bellen (bijvoorbeeld via www.teledump.nl), Skypen in een internetcafe (niet gratis, wel goedkoper denk ik). En zoals al is gezegd: een indonesische prepaid kopen (wel ff checken: in de VS betaal je ook als je gebeld wordt op sommige prepaids).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 21:31
Een indonesische pre-paid kaart houdt natuurlijk in dat ik een nieuwe SIM in mijn GSM moet stoppen toch? Nu zijn die nare pre-paid telefoons van vodafone natuurlijk weer sim-locked, en die laten unlocken gaat wellicht te veel tijd kosten (ga volgende week al weg).

Maar toch, zijn er eigenlijk geen plaatsen hier in Nederland waar je zo'n indonesische pre-paid kaart kunt kopen?

Ik heb net even de standaard tarieven van vodafone via haar partners in Indonesie opgezocht, en die tarieven zijn best wel schrikken:

2.30 euro per minuut om te bellen naar Europa, en 1.85 om gebeld te worden. Als het andersom (dus met indonesische pre-paid naar nederland) zoveel goedkoper is, dan vraag ik me af of vodafone nu echt die kosten maakt of gewoon mij enorm zit op te lichten ofzo?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

flowerp schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:18:
Een indonesische pre-paid kaart houdt natuurlijk in dat ik een nieuwe SIM in mijn GSM moet stoppen toch? Nu zijn die nare pre-paid telefoons van vodafone natuurlijk weer sim-locked, en die laten unlocken gaat wellicht te veel tijd kosten (ga volgende week al weg).

[...]
Geen optie van iemand even een oud (simlock-vrij) toestel te lenen voor de tijd dat je in Indonesie zit? Check vooraf trouwens ook even welke GSM-band ze daar gebruiken.
Pagina: 1