Q-tec wlan - probleem tussen router en wandy antenne

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51061

Topicstarter
Tweakerts,

Nieuw huis, nieuwe internet verbinding. Ik heb nu de beschikking over een netwerk verbinding via een buurtproject wat neerkomt op een wireless connectie op glasvezel. Deze connectie komt tot stand via een zogenaamde Wandy-antenne die op het dak gericht moet zijn op het zendpunt. Via een cross-cable is deze antenne gelinkt aan een q-tec wlan accesspoint, waarvan ik het type niet kan achterhalen. Althans, ik heb deze overgenomen van de vorige bewoner en die zit nu onbereikbaar in het buitenland, dus dat zal weinig resultaat opleveren. Deze router fungeert dus als access point voor het wireless netwerk waar ik en mn vriendin onze laptops aan gelinkt hebben.

Schematisch komt het dus op het volgende neer:

Zendpunt -> Wandy antenne -> Cross cable -> Q-tec router -> Wireless client

Maar wat is nu eigenlijk het probleem?

Nou, tijdens surfen of een potje ET is het om de haverklap onmogelijk om sites te bezoeken. Connectie probleem dus. Uit de mogelijke storingsbronnen kunnen we sowieso al een paar mogelijkheden wegstrepen:

-De verbinding tussen de client (i.e. mijn laptop) en de router is stabiel. Op de momenten dat ik geen sites kan bezoeken kan ik wel nog steeds de router pingen en de console te voorschijn halen. Dit geeft mij het idee dat het probleem dus niet tussen de client en de router ligt.

-De verbinding tussen de Wandy antenne en het zendpunt is ook geen probleem. Ik heb contact gehad met de systeembeheerder en hij heeft me aangegeven dat de connectie al meer dan anderhalf miljoen seconde stabiel is. Dus das best een hele tijd, in ieder geval langer dan mijn probleem.

-Blijft over het stuk tussen de router en de antenne, oftewel het stuk tussen B en D. Het spreekt natuurlijk voor zich dat de kabel tussen de antenne en de router goed zijn en dat ik al een paar keer beide stuks hardware opnieuw heb opgestart na de stekker er enige tijd uit gehad te hebben. De configuratie van de router is als volgt:
-fixed ip
-IP-adres: bla
-Subnet: 255.255.255.0
-Gateway: bla

-DNS 1 213.136.12.60
-DNS 2 213.136.12.52

Deze instellingen heb ik doorgekregen van de systeembeheerder en zijn voorzover ik dat kan beoordelen oke.

Aangezien ik niet weet hoe de connection drops tegen te gaan graag jullie input.

Zijn er anderen die met dezelfde setup dezelfde problemen hebben gehad, en zo ja, hoe zijn die opgelost?

[ Voor 6% gewijzigd door Remy op 20-08-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Misschien een idee om OF je ipadres weg te halen, OF je router te beveiligen met een wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:D Lekker handig idd. Anyways, thanks for the removal.

Misschien net zo'n goede tip om connection drops te voorkomen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

misschien kan die router niet meer dan een X aantal connecties aan? en dat je de boel eerst even moet laten rusten zodat de connecties weer wegvallen, en je dan weer verder kan?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-07 09:07
Je kan ook eens proberen de laatste firmware in die Q-tec te flashen.
Misschien dat het daarmee wordt opgelost, want zo'n dingen zijn meestal op die manier te verhelpen.
Baat het niet, dan schaad het niet.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@evil_homer: Firmware is up to date, meest recente versie staat erop zonder resultaat.

@FireWurX: Hier heb ik inderdaad wel eens van gehoord, maar alleen in combinatie met p2p programma's zoals emule. Hier heb ik tot dusverre geen gebruik van gemaakt. En het lijkt me niet dat Firefox of ET zoveel connecties maakt dat de router het niet meer aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Wat ik mis in je verhaal is of je ip's op het internet nog wel kan pingen of niet, maw: als je www.tweakers.net niet meer kan bereiken, lukt 213.239.154.35 pingen dan nog wel ???
Dan zou het een dns probleem kunnen zijn (bij jou of je dns server)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Pim: Net even gecheckt: Op de momenten van van geen connectie is het ook niet mogelijk om externe ip's te pingen. Ik heb hiervoor de ip gebruikt die je aangaf in je post (213.239.154.35). Dus DNS is (helaas) niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Anoniem: 51061 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:41:
@evil_homer: Firmware is up to date, meest recente versie staat erop zonder resultaat.

@FireWurX: Hier heb ik inderdaad wel eens van gehoord, maar alleen in combinatie met p2p programma's zoals emule. Hier heb ik tot dusverre geen gebruik van gemaakt. En het lijkt me niet dat Firefox of ET zoveel connecties maakt dat de router het niet meer aankan.
ik heb wel eens een router gehad die overbelast raakte door Unreal Tournament.
tijdens het ophalen van de serverlijst worden zoveel connecties gemaakt dat de boel in de soep liep...
als UT het kan, kan ET het ook toch?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carsten
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 21:50
Ok mijn interesse is gelijk gewekt.

Woon je toevallig ook in lombok utrecht? Ik ben ook net verhuisd.

Dan hebben we het zelfde probleem.
Ik had ook al vermoeden dat het aan de communicatie tussen mijn router (cheap-ass e-tech) en de wandy antenne lag, hoewel ik in mijn vorige huis met kabel nooit problemen had..?

Ik ben al wat aan het testen geslaan en heb idee dat als je ff de stekker van de wandy er uit trekt en er in weer doet hij dan sneller concact maakt..

Ik zal het zo eens ff proberen zonder router dan weten we al weer wat meer.

edit: Even mijn routertje er tussen uit gehaald en toe nu toe lijkt dit het probleem wel op te lossen naja oplossen met router zou het ook moeten werken
Maar als je dit ook probeerd weten we zeker dat het aan de combinatie (goedkope)router Wandy ligt.

Dan blijft de vraag staan hoe dit nu weer op te lossen??

[ Voor 23% gewijzigd door Carsten op 22-08-2005 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
He, maar wat wel belangrijk is lijkt me is hoeveel clients jij op je netwerk hebt lopen. Volgens mij is de connectie namelijk stukken instabieler op het moment dat mn vriendin ook gebruik maakt van het internet. Heb jij hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carsten
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 21:50
Ik nog maar 1 computer staan de tweede van mijn vriendin staat nog in de hoek.. net verhuisd heh

Maar gewoon het feit dat de router er tussen zit maakt al uit bij mij ook al hangt er maar 1 compu aan.
Blijft vreemd..

Bijf me afvragen wat de reden kan zijn dat de ''verbinding'' ofwel internet weg valt, terwijl onze verbindingen wel stabiel zijn volgens de beheerder.

Wie o wie heeft er nog een idee.

[ Voor 3% gewijzigd door Carsten op 22-08-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Linken naar andere fora wordt over het algemeen niet op prijs gesteld, maar vanwege de overeenkomstige problemen (en het feit dat je in dezelfde wijk woont ;) ) toch maar even een link:

http://www.lombox.nl/forum/showthread.php?t=36

Dit is het gebruikers forum van users met dezelfde connectie. Ik heb er al een posting gedaan in de hoop dat het iets oplevert. Word namelijk helemaal 8)7 van een instabiele connectie.
Pagina: 1