Toon posts:

[Mobo] Stuk na water over toetsenbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gister wat water over mijn toetsenbord heen gekregen, waarna ik het toetsenbord(usb) even ontkoppeld heb om hem droog te maken. Daarna heb ik hem er weer ingeprikt. Het toetsenbord werd niet gedetecteerd, en deed het naar mijn idee niet meer.

Toen dacht ik laat ik het systeem eens rebooten, mischien dat dat helpt. Ik klik op afsluiten maar de pc starte niet opnieuw op (pc reageerde verder nog prima met de muis alleen) Maar ik kreeg de pc dus niet uit en heb hem maar een uitgezet dmv de powerbutton. Ik draai Windows XP SP2

Vervolgens reboot ik het systeem en start windows niet meer op (zwart scherm geen teken van leven) Ik heb vanalles verder geprobeerd. Geprobeerd opnieuw te installeren (windows cd erin) maar die blijft nu iedere keer hangen bij "De harware configuratie word gecontroleerd" Ook als ik een andere windows cd erin stop of maar een cd waarvan je kunt booten bijv. norton 2005/partition magic dan blijven ze allemaal hangen...

Ook heb ik een andere hdd eraan gekoppeld maar dit lost allemaal niets op. De hdd met de installatie heb ik ook aan een andere pc gehangen de hdd werkt verder prima...
Ik ben van mening dat het moederbord stuk is gegaan door het inpluggen van het toetsenbord?

Iemand die hier nog een verhelderende opmerking/tip over heeft? (of zit ik er compleet naast, dat het toch niet het mobo is?) Zijn er nog dingen die ik nog een kan nalopen om hier zeker van te zijn?
Op het mobo heb ik namelijk 2discs op raid0 zitten en als ik nu het mobo moet vervangen gaat die data eraan......

Groeten,

Guus

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 11:54 ]

Verwijderd

Je toetsenbord is dus stuk, lijkt me duidelijk. Probeer op te starten met een ander toetsenbord aangesloten.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Het zal vermoedelijk niets met je mobo te maken hebben. Het is realistischer te denken dat de boot applicaties "flippen" door de partitie tafel van je RAID0.

Als je mobo kapot was, zou je nooit komen tot het boot scherm van windows / windows install.

Welk O/S (windows versie) draai je precies?

[ Voor 18% gewijzigd door Four op 20-08-2005 11:57 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
:X niet goed gelezen..

[ Voor 82% gewijzigd door WillemJanJansen op 20-08-2005 11:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook gedaan, met een ander toetsenbord kan ik gewoon in de bios komen maar verder als het verhaal hierboven kom ik niet

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 00:29
Of je keyboard is half kapot, en iedere keer als norton/windows je keyboard initialiseerd, dan hangt de boel. Hang er anders even een ander keyboard aan (ps2) en kijk of hij het wel doet.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk / onmogelijk dat je mobo verrot is gegaan van water over je keyboard

edit: aha, ik moet sneller leren typen

[ Voor 7% gewijzigd door mad_dog op 20-08-2005 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm het vreemde is idd, ik heb een raid config op me mobo maar ook nog een raid kaart erin zitten. Normaal met booten kreeg ik alleen het `initialiseren` te zien van de raid op het mobo. Maar als ik de pc nu start zie ik dat beide raid sets `geinitialiseerd` worden...
Four schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:55:
Het zal vermoedelijk niets met je mobo te maken hebben. Het is realistischer te denken dat de boot applicaties "flippen" door de FAT van je RAID0.

Als je mobo kapot was, zou je nooit komen tot het boot scherm van windows / windows install.

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Lijkt me duidelijk, trek je RAID kaartje er uit als test, en start nog eens op.

<edit> god soms type ik sneller als ik denk, "de FAT van je RAID0." 8)7 </edit>

[ Voor 35% gewijzigd door Four op 20-08-2005 12:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je had gelijk!!! :) :) Ik heb de raid kaart eruitgetrokken en hij start nu in iedergeval weer!
Als ik de raid kaart nu weer terug plaats zou het opgelost moeten zijn?

Of kom ik nu nog in de problemen met de raid set op de kaart?
Four schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:58:
Lijkt me duidelijk, trek je RAID kaartje er uit als test, en start nog eens op.

<edit> god soms type ik sneller als ik denk, "de FAT van je RAID0." 8)7 </edit>

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 12:07 ]

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:07:
Je had gelijk!!! :) :) Ik heb de raid kaart eruitgetrokken en hij start nu in iedergeval weer!
Als ik de raid kaart nu weer terug plaats zou het opgelost moeten zijn?

Of kom ik nu nog in de problemen met de raid set op de kaart?
[...]
* Four doet een dansje

Ik heb echt geen idee wat er gebeurd als je hem er weer in steekt. Ik denk dat je weer tegen het probleem aan zult lopen, maar weet het niet zeker. It never hurts to try tho :)

Verwijderd

Topicstarter
Proberen dan maar, als het niet goed gaat ga ik janken want daar zit me MP3 archief :X weg 400gb anders.

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

laat aub even weten hoe het af gelopen is!

Verwijderd

Topicstarter
WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

Het opnieuw adden van die raid kaart bracht idd weer hetzelfde probleem naar boven. Maar ik heb in de bios nu gezegt van "Onbaord ATA Device First" NO ipv YES nu "initialiseerd" hij als eerste de raid kaart en dan de onboard raid controller. (daar kan ik wel meeleven :)) En nu start hij WEL!!!! en alle discs 100% online!!!

Thanks alot man!
HELD!

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:51
:? Het lijkt me niet dat dit kwam door water over je toetsenbord.

Heb je niks anders veranderd?

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Mooi man. Nou nog ff bijdehand doen, maar jij hebt dus 200GB aan zooi op een RAID0 staan, welk onder windows draait...???

't is wel een beetje een tijd bom he :)
Niks123Random3 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:29:
:? Het lijkt me niet dat dit kwam door water over je toetsenbord.

Heb je niks anders veranderd?
LMAO, idd.

[ Voor 44% gewijzigd door Four op 20-08-2005 12:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
2X 120GB op RAID0 op mobo
2X 200GB op RAID0 op kaart

+ 2X 120GB ATA op mobo

Toch maar eens een raid 1 of 5 maken... Kost wel wat maarja beter als alles kwijtraken en vooral me mp3 (8>

Maar de oorzaak van dit alles snap ik nogsteeds niet. Komt door die harde reboot?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 12:37 ]

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:36:

Toch maar eens een raid 1 of 5 maken... Kost wel wat maarja beter als alles kwijtraken en vooral me mp3 (8>

Maar de oorzaak van dit alles snap ik nogsteeds niet. Komt door die harde reboot?
Voor de oorzaak is jou beste gok even goed als die van mij :) In princiepe zou je computer natuurlijk altijd het zelfde moeten doen aangezien je BIOS dit zo op geeft. Het lijkt me niet dat je zelf in je bios aan het editen was geweest. Het is gewoon zo'n rariteit. Gelukkig had je neer gezet dat je een RAID0 had, anders was je nou nog bezig geweest denk ik :)

Ik zou als ik jou was een RAID1 maken. Da's mooi zat. En dan heb je toch nog 120+200=320 MB over. Het is maar de helft van de ruimte welk je nu hebt, maar je speelt dan wel op save met je data. Nu weet je zeker dat je vroeg of laat je data kwijt ben.

Verwijderd

Topicstarter
Moet niet gekker worden.

Nu initialiseerd hij alleen de raid op (mobo) zoals hij vroeger ook deed (ata boot 1st staat weer aan in de bios) dan skipt hij de raid kaart en start ie gewoon op en ziet alle hdd incl die op de raid kaart. (dit is dus de oude situatie) werkt dus nu weer zoals vroeger.

Niet te verklaren hoe vaag allemaal :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat is jou manier om een toetsenbord te ontkoppelen? Sommige mensen doen dit:

1. PC uitzetten. Heel voorzichtig achter de kast kruipen, geen andere kabels aanraken en met beleid heel rustig de plug los halen.
2. Op goed geluk met je hand achter de kast graaien in de hoop dat je de juiste plug kunt vinden en eruit kunt trekken.
3. PC aan laten staan. Kast met kabels en al er nog aan naar achteren trekken, kast nog wat scheef zetten om dat je er niet bij kan. PC is nogal zwaar dus stuitert over de tafel wat een leuk geluid tot gevolg heeft van interne componenten die wat tegen elkaar aan bewegen. Uiteindleijk haal je de kabel los en vrommel de PC weer op zn plaats, het liefst zodat een aantal kabels onder de PC terecht zijn gekomen :P

Maak een keuze...

Moge duidelijk zijn dat elk scenario een bepaalde uitwerking heeft op de algehele toestand van de PC ;) En dan met name de kabels binnenin die los kunnen gaan zitten als ze al niet goed vast zaten, en daaraan gerelateerde bijzonder vage bijwerkingen.......

(ik wil je verder niet beschuldigen van ruig omgaan met je PC ;) maar je hebt soms mensen die bij het inpluggen van een kabeltje al heel wild de hele pc om laten vallen e.d....)
Pagina: 1