Ik had eens een linux server waarop een programmeur een scriptje oid automatisch startte bij het opstarten van de server die om de x minuten controleerde of de netwerkverbinding nog werkte (volgens mij door een ping naar een bepaald adres). Indien deze er niet meer was dan kreeg ik automatisch een mailtje (intern, want dat werte wel altijd) en nadat de verbinding er weer was starte dit scriptje automatisch een programmaatje. Ik heb geen idee hoe ik dit zou kunnen doen. Iemand een idee? Het gaat om de dreambox om dit te realiseren dus ik heb geen grafische omgeving.
Google eens op cronjob. Ik heb alleen geen idee of de dreambox wel een crontab heeft. Heb er bij die van mezelf nooit naar gekeken.
Ik gebruik hiervoor het progje nettest. Deze pollt regelmatig de verbinding middels een ping en bij het niet reageren kun je via je interne netwerk een mailtje krijgen.
Te verkrijgen via de volgende http://www.tucows.com/preview/8515
Hans
Te verkrijgen via de volgende http://www.tucows.com/preview/8515
Hans
Maar ik wil geen mailtje krijgen maar ik wil een programma starten/stoppen als er weer verbinding is.
Verwijderd
Als je een DreamBox hebt is iets meer kennis van Linux noodzakelijk omdat je alleen een console hebt. Je vraag zowiezo beter bij sat4all plaatsen omdat daar meer mensen met verstand van zaken zitten. Ook iets waar je bij de aanschaf over na moet denken.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 17:22 ]
Verwijderd
Je kunt toch gewoon een scripje maken dat 60 seconden pauzeert, dan een aantal pingtestjes doet, en aan de hand daarvan wel of geen mail versturen, programma's starten, etc.? En tenslotte weer 60 seconden pauzeert natuurlijk.
Dat scriptje start je uit rc.local (of uit een rcX.d- startscript, weet ik veel) en klaar. Je kunt het zo mooi maken als je wilt toch?
De opmerking van mijn bovenbuurman snap ik niet helemaal. Aan een console schermpje heb je toch genoeg? Of heb je alleen een soort van cpanel?
Dat scriptje start je uit rc.local (of uit een rcX.d- startscript, weet ik veel) en klaar. Je kunt het zo mooi maken als je wilt toch?
De opmerking van mijn bovenbuurman snap ik niet helemaal. Aan een console schermpje heb je toch genoeg? Of heb je alleen een soort van cpanel?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 19:40 ]
Pagina: 1