iSync/Bluetooth eigenaardigheden

Pagina: 1
Acties:

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
Ik heb sins begin dit jaar een iBook (1,2GHz 12", bluetooth 1.x) gebruikt met OSX 10.3. Dit werkte perfect samen met mijn nokia 6600 telefoon. Nu heb ik sinds kort een nieuwe iBook (1,33GHz 12", bluetooth 2.0) met OSX 10.4.

Ik synchroniseerde altijd met mijn telefoon door het sync-icon in mijn menubar. Wanneer ik nu echter dit icon in de menubar aanzet en erop klik en dan "Sync now" aanklik, probeert het (denk ik) alleen .Mac te synchroniseren, terwijl ik helemaal geen .Mac heb... Mijn telefoon word niet gesynchroniseerd. Er word niet eens een bluetooth verbinding opgezet. Wanneer ik het iSync programma opstart en daar op de Sync Devices button klik, gaat alles goed. Ook wanneer iSync geopend is (wanner het iSync icon in de dock te zien is met het driehoekje) kan ik het menubar-icon gebruiken om mijn telefoon succesvol te synchroniseren. Is dit een "feature" van Tiger, om alleen de telefoon te synchroniseren als het iSync programma opgestart is? In Panther kreeg ik altijd te zien wanneer ik voor het laatst gesynchroniseerd had, nu krijg ik steeds maar weer "Never snchronized .Mac" te zien wanneer ik het menubar icon aanklik...

Verwijderd

wat niet helemaal duidelijk is uit je post.

Zijn de telefoon en laptop gepaird?
Heb je iSync agent op je GSM geinstalleerd?

Verwijderd

Toevallig heb ik het 5 minuten geleden opgezocht, want ik had er ook last van. Resultaat: Apple heeft op de een of andere manier hier voor gekozen, of heeft een bug geintroduceerd die er nog steeds niet uitgehaald is.

Alleen als iSync openstaat kan je synchroniseren via Bluetooth. Ik weet niet of andere aansluitmogelijkheden wel goed gaan, want iPods worden tegenwoordig gesynct via iTunes.

• straat
  • Laatst online: 12-02 21:37
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:22:
wat niet helemaal duidelijk is uit je post.

Zijn de telefoon en laptop gepaird?
Heb je iSync agent op je GSM geinstalleerd?
ja en ja.

Dus het lijkt niet een probeem met mijn individuele configuratie te zijn...
Wat is de beste manier om mijn ontevredenheid aan apple te laten blijken?

[edit]
vond deze discussie op Apple's forum. Apple heeft bedacht dat het inderdaad handig is om eerst iSync te openen en dan te syncen... Als tip geven ze dan om iSync bij het booten automatisch op te starten. Maar iSync kan niet op de achtergrond actief zijn zonder het window open te hebben. Je zit nu dus met zowel een extra icon in je dock als een extra window op je desktop opgescheept die je beide niet gebruikt. Of als je iSync minimaliseert, 2 extra icons in je dock.

Ik moet zeggen dat ik dit een erg jammere beslissing vind en dat heb ik inmiddels ook al aan Apple laten merken.

[ Voor 51% gewijzigd door straat op 20-08-2005 14:31 ]

• Pindkaas
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ik heb een 6670 en ik heb na de updates alleen mijn contactpersonen kunnen syncen, de agenda gaat nooit goed, het lijkt er op dat hij het wel binnen haalt maar vervolgens geeft hij een melding dat het mislukt is.

Heeft iemand hier een idee, ik heb namelijk vanalles gezocht en vrijwel niets wat helpt gevonden.

"Luie mensen worden ook moe!"

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Wow, gaat Apple hier even op haar neus :X

Ik heb me er weinig aan gestoord, aangezien mijn upgrade naar Tiger redelijk samenviel met de aanschaf van een nieuwe telefoon, die niet meer via iSync gesynchroniseerd kan worden (Microsoft ActiveSync...), maar dit is echt een grote design fout.

Een van de redenen waarom ik überhaupt zo'n fan ben van Mac OS X is de geweldige usability: daar denken ze geweldig goed over na. De functionaliteit van een functie compleet uitkleden zonder daar melding van te maken, of de naam van de functie te veranderen past in ieder geval totaal niet in dat beeld.

Misschien ga ik het maar eens aanmelden als bug via Apple Developer Connection, want in mijn ogen is het dit voor een gebruiker die overstapt van Panther naar Tiger wel degelijk.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Maak een applescript of automator action die iSync start, synct, en iSync quit en gooi dat in je Script menu.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

CyBeR schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:38:
Maak een applescript of automator action die iSync start, synct, en iSync quit en gooi dat in je Script menu.
Hehe, grappig dat je dat zegt. Die oplossing kwam ik vandaag kant-en-klaar tegen toen ik naar iets anders zocht. Geen idee waar meer though.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1