Toon posts:

Bestellen bij Apple.. via bank? Hoe zit dat

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vraagje, ik ben nu van plan een mac mini te bestellen, helaas ben ik niet voorzien van een credit card. Nu wilde ik per bank betalen bij de Apple online store alleen hoe betaal ik nu per bank?
Ik wil het echt zeker weten namelijk want ik wil het geld niet naar een verkeerd account overmaken.

En hoe zit het met de studenten korting..? pas laten zien bij bezorging

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:11
Na je bestelling krijg je een mail met betalingsinstructies, hier staan de bankgegevens in.
studentenkorting zit al bij de prijs in, en bij mij werd hier verder niet op gecontroleerd.

[ Voor 34% gewijzigd door kieskes op 20-08-2005 10:24 ]

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:49

B2

wa' seggie?

Betaling gaat via Bibit Internet Payments, dat betekend dat je gewoon naar een (Rabobank) rekening nummer geld over moet maken o.v.v. je bestelnummer. De studentenkorting wordt in de store al in mindering gebracht. Voor de standaard studentenkorting hoef je niks te overleggen.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb zelf twee keer iets via de bank besteld, (powermac van ongeveer 2000 euro, en een keer een ipod voor 300 euro), en beide keren is alles gewoon goed gegaan. Ik heb via ABN AMRO internet bankieren het geld over gemaakt, en netjes op tijd mijn spullen ontvangen. Apple gaf zelf netjes in haar instructies aan op welke rekening en ovv welk nummer ik over moest maken.
Wat mij betreft dus goed betrouwbaar, en prima te doen voor mensen zonder credit card. Als je geld overmaakt naar de verkeerde rekening, dan is dat natuurlijk niet aan Apple te wijten :)

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 10:06

BaT

Heb voor de aanschaf van me PB een ADC lidmaatschap (gevorderde studenten korting zeg maar, je moet er iets meer moeite voor doen, maar dan heb je ook korting _/-\o_ ) moeten aanschaffen; dat kan echter alleen via CC in $ (een wiretransfer wordt sterk afgeraden en duurt ook meerdere weken). Aangezien ik die niet zelf heb, heb ik die gebruikt van een vriend van me. Eenmal lid, kon ik gewoon in EUR naar een nederlands banknummer, zoals eerder vermeld via Bibit, geld overmaken. Alle gegevens die je moet invoeren krijg je via een orderform per email opgestuurd: kan niet mis gaan.

Succes!

[ Voor 21% gewijzigd door BaT op 22-08-2005 20:05 ]

Product Owner - Connec2

Verwijderd

Dus in principe kan iedereen bij apple bestellen en zeggen dat ie student is??

hrmm... intressant :)

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:18
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:15:
Dus in principe kan iedereen bij apple bestellen en zeggen dat ie student is??

hrmm... intressant :)
Ja en nee, ze doen wel degelijk controle op je "studentenstatus". Je moet het dan bewijzen aan de hand van inschrijvingsformulieren/studentenkaart/...

Maar die controle is blijkbaar @random. Mijn vrouw geeft les en heeft dus -recht- op studententarief. Na de aankoop van haar powerbook hebben ze contact opgenomen om de status te verifieren.

This space intentionally left blank.

• PJJ
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-01 02:32

PJJ

Ik zit nog op de middelbare school, en heb ook een iBook besteld met studenten korting, dat is dan toch volledig legaal dan?

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:18
Guess so. Staan toch richtlijnen op de Apple site dacht ik.

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
Het is allemaal gelukt hij is besteld, nu kreeg ik gisteravond bericht dat hij verstuurd is en dat het 1-2 dagen kon duren. zou hij nou vandaag of morgen komen of na het weekend pas? en welk bedrijf bezorgt de apple spullen?

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-02 10:20
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 06:42:
Het is allemaal gelukt hij is besteld, nu kreeg ik gisteravond bericht dat hij verstuurd is en dat het 1-2 dagen kon duren. zou hij nou vandaag of morgen komen of na het weekend pas? en welk bedrijf bezorgt de apple spullen?
TNT dacht ik, staat ook ergens op je orderstatus page.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels ook gevonden ja, alleen bij dat trace gedoe staat ophaaldatum:25aug.. betekend dat dat ze het dan bij apple ophalen?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

PJJ schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:54:
Ik zit nog op de middelbare school, en heb ook een iBook besteld met studenten korting, dat is dan toch volledig legaal dan?
Een andere eis is dat je 18 jaar of ouder moet zijn.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1