Ondertiteling bij Nero recode

Pagina: 1
Acties:

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:31
Hey mensen.
Ik had ff een vraagje over nero recode. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik een avi die ik omzet met ondertiteling kan omzetten. Dus van DivX naar mp4.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Eerst de subtitle dezelfde naam geven (directvobsub) als de film en dan proberen te laden in nero recode, maar dan pakt hij de subtitle niet (andere progjes wel). Daarna heb ik geprobeerd om het met de frameserver van VirtualDub te doen, maar hij kan de dummy-file niet openen dus lukt dat ook niet.
Weet iemand een andere manier om dit gemakkelijk te doen zonder de hele film opnieuw te hoeven coderen en daarna pas weer omzetten met Nero Recode?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Master_A

• Amiet01
Niemand die iets weet?
Ik heb trouwens wel de bijbehorende filters geïnstalleerd en bij andere programma's (TmpgEnc) werkt de frameserver wel.

Master_A

Verwijderd

Helaas heb ik geen antwoord voor je maar je hebt wel mijn nieuwsgierigheid gewekt.

Ik ben namelijk zeer benieuwd waarom je een DivX bestand (wat eigenlijk ook MPEG4 is) wilt omzetten.

Ik ken Nero recode niet uit persoonlijke ervaring maar ik begrijp uit je verhaal dat Nero recode niets kan aanvangen met je ondertitelingsbestand. Tja, als dit niet wordt ondersteund zal het, vrees ik, niet gaan lukken. Tenzij je een programma als VirtualDub zo gek krijgt om de codec van Nero te laten gebruiken. VirtualDub kan in principe met verreweg de meeste codecs overweg. Maar waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd....

Verwijderd

En als je nou met virtualdub die divx omzet naar divx met ondertiteling, en daarna met nero recode omzet naar mp4 ? beetje een omweg maar moet toch werken

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 03:18:
En als je nou met virtualdub die divx omzet naar divx met ondertiteling, en daarna met nero recode omzet naar mp4 ? beetje een omweg maar moet toch werken
In de startpost staat juist dat hij wil proberen om deze dubbele omzetting te vermijden.
Het is natuurlijk wel mogelijk maar niet de bedoeling. Daarom opperde ik om eens te kijken of VirtualDub de Nero codec kan vinden en gebruiken. Dan zou het wel in een keer kunnen omdat VirtualDub wel met DirectVobSub kan omgaan en dus de ondertiteling gelijk kan meenemen in slechts één codeerproces.

• Amiet01
Nou jongens ik heb eens wat gespeeld met Avisynth scripts en het is me gelukt. Nero recode pakt wel avisynth scripts. Gewoon de plugin van VSfilter (DirectVobSub) laden en met de line TextSub("Hier je ondertitel") en film natuurlijk. Script laden met Nero Recode en je kan weer converteren als vanouds.
Ik wilde dit trouwens gebruiken om ondertiteling onder een film te krijgen en zo de film, met ondertiteling, kunnen afspelen op mijn telefoon en toekomstige psp.

Maar toch bedankt jongens/meisjes.

Master_A

Pagina: 1