Toon posts:

sd kaart niet te formateren

Pagina: 1
Acties:
  • 4.825 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn schoonzus heeft het sd-kaartje van hun vakantiefoto's afgegeven omdat ze hun kabeltje kwijt zijn. Dus ik doe dat kaartje in mijn kaartlezer, maar die geeft een foutmelding , ik kan hem niet lezen. Toen bleek dat ik nog zo'n kabeltje had liggen heb ik geprobeerd om de foto's er af te krijgen, maar zonder succes, weer die foutmelding. Ik heb hem toen op een windows 2000 machine aangesloten en toen kon ik na uren prutsen ongeveer 80 van de 100 foto's redden ( met recovery tools enz) Nu wilde ik het kaartje eens formateren met de pc , maar dat gaat niet, dan geeft ie aan dat ie het formateren niet kan voltooien. Ook niet in de kaartlezer , ik heb hem ook in de kaartlezer van de laptop geprobeerd maar ook geen resultaat. In de camera zelf wordt ie wel geformateerd, maar als ik daarna foto's maak dan kan ik ze wel op het lcd-scherm zien maar niet overzetten naar de pc. Waar ligt dit nu aan?. Ik heb nl., geen 2e kaartje om te proberen wat er mis is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 09:05 ]

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 17:48
Welk merk SD-kaart?

Verwijderd

Topicstarter
sandisk

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 15:58
Is hij niet gelockt (net als een floppy?) ik heb nl. ook een SD kaart, en aan de zeikant daarvan zit een pinnetje om hem te beveiligen... controleer ook dat eens :)

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
Probeer het kaartje eens - nadat je het in de camera hebt geformatteerd - opnieuw te formatteren in windows.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Klinkt als copy protection, maar toch raar dat hij op de een of andere manier 100 foto's verliest, dat zou dan niet mogelijk moeten zijn. Misschien is het kaartje gewoon brak?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Hoe groot is het kaartje? Sommige lezers hebben wel es problemen met kaartjes van 1 Gb en groter.

Btw. is het niet verstandig om die kaartjes altijd in de camera te formatteren?

[ Voor 30% gewijzigd door OmeRoon op 20-08-2005 12:07 ]

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 14:55

B-lennium

Volvo 164 1975!

probeer hem eens te formateren in een dos box (start, uitvoeren, CMD, format f: *waar f staat voor de drive letter van de kaart*)

heeft bij mij eens een kaart, gemaakt die ik niet in windows kon formateren.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je de kaart nog kan benaderen kan je proberen de boel op orde te krijgen met scandisk, ook onder cmd.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Mittnick schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 09:27:
Is hij niet gelockt (net als een floppy?) ik heb nl. ook een SD kaart, en aan de zeikant daarvan zit een pinnetje om hem te beveiligen... controleer ook dat eens :)
er zit inderdaad zo'n pinnetje aan de zijkant maar die staat in de juiste stand

het kaartje is 128 mb

onder dos lukt het ook niet

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hmm, als ik zo'n raar probleem had met een kaartje en ik wist de oorzaak niet, dan zou ik hem dus vervangen door een nieuwe, ik zou het risico niet willen lopen dat ik opnieuw foto's zou verliezen.

wat ik dus zou doen, redden wat er te redden valt, dan dat kaartje wegleggen en niet meer gebruiken totdat je zeker weet dat het nooit meer gebeurt.

just my $0.02

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
Magic schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:12:
hmm, als ik zo'n raar probleem had met een kaartje en ik wist de oorzaak niet, dan zou ik hem dus vervangen door een nieuwe, ik zou het risico niet willen lopen dat ik opnieuw foto's zou verliezen.

wat ik dus zou doen, redden wat er te redden valt, dan dat kaartje wegleggen en niet meer gebruiken totdat je zeker weet dat het nooit meer gebeurt.

just my $0.02
ik zelf zou dat ook doen he , maar het is niet mijn kaartje , ik was benieuwd of iemand dit probleem bekent voorkomt, ik vind het lullig als ik mijn schoonzus een nieuw kaartje laat kopen en het is iets anders ;)
Pagina: 1