SBS-programma: kies je zaaddonor op tv

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JoeyGnarf
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb het een en ander gehoord over een tv-programma dat SBS wil gaan maken. Een programma waarin alleenstaande vrouwen een zaaddonor op tv in een show mogen uitkiezen.
Waar ik niet over uit kan:
- welke randdebielen kijken naar zo'n serie
- welke tutmutsen geven zich op voor zoiets
- hoe kunnen we zoiets toestaan

"Mamma? Waar kom ik vandaan?"
"Studio 4, liefje"

Hoe vertel je het kind dat het ontstaan is, doordat mamma op tv iemand mocht uitkiezen? Ik ben blij dat ik nog een mens ben dat is ontstaan uit liefde enzo (voor zover mij bekend is). Ik wil er zelf ook niet aan denken om ontstaan te zijn uit iemand die op tv lekker kon lachen.

Wat vinden jullie? Moet deze verloedering van tv-programma's kunnen? En moet het concept überhaupt kunnen?

[edit] taalfout

Verwijderd

Hier zakt toch je broek van af.. te ziek voor woorden.

Als voor alle dingen die slecht voor je zijn al anti-reclame word gemaakt (roken, drinken, vet eten) waarom dan voor TV kijken niet?!? TV stompt af.
De TV lijkt op dit moment voornamelijk bedoelt voor het lekker maken van consumenten voor producten. De programma's tussen de reclames door zijn doorgaans intens triest en bieden totaal geen nuttige informatie.
Ik wil nu niet zeggen dat er iets mis is met onstspanning dmv de tv, maar als je je onstpant door naar zulke onzin te gaan kijken ben je echt ver heen.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
ja, deze verloedering moet kunnen. kennelijk is er vraag naar, en daardoor komt er ook aanbod. het gemiddelde publiek kijkt kennelijk liever naar zo'n show dan naar de diepere betekenissen van de schilderijen van van gogh (ofzo). als dat zo is, dan heb ik er geen problemen mee als dit soort shows worden uitgezonden.

ik vind het wel jammer dat er kennelijk steeds minder mensen zijn zoals ik die een leuke baggerfilm, een goeie sitcom, of goede tekenfilms leuk vinden. want ik kan vaak ook van de 30 zenders niks leuks vinden.

• TheEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-04-2025

TheEagle

Master (of my own) universe

TV wordt steeds zwakker.
Het enigste wat ik leuk vindt op TV zijn Goede films(die ook al niet zo veel meer komen). Of de Star Trek series.

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

Het idee komt van Endemol, maar Joop vd Ende heeft zelf al gezegd dat ook hij kotst van dit idee en er niets mee te maken wil hebben.

Maar als dit doorgaat ga ik maar emigreren ofzo :r:(. Wat is dan het volgende:? 'Euthenasie voor één van de drie' of 'De grote GenenShow stel nu je eigen kind samen....'

Verwijderd

Een kind vanuit een zaaddonor bestaat al heel lang natuurlijk. Maar dat het nu op t.v. komt...tsja... |:( Dat is typisch SBS6. Sensatie op en top. :(

En helaas... Er zijn er vast genoeg die er naar kijken. Programma's als Catherine waarin uitgebreid wordt gesproken over de meest afschuwelijke onderwerpen trekt ook nog steeds de aandacht van televisie-minnend Nederland.

Wat ik alleen zielig vind, zijn de gevolgen voor het kind later.
Gaat zo'n kindje naar school zie je al die ouders wijzen naar de moeder van "hey is dat niet die vrouw die haar zaad op t.v. heeft uitgekozen??" Reken maar dat zo'n kind vreselijk gepest gaat worden. Dat ze daar nou niet een beetje bij stilstaan. |:(

• G-RaX
  • Laatst online: 18-11-2021

G-RaX

Unofficial TopCat

Een zeer naar aftreksel van "Who wants a millionaire". :r :r

Typisch SBS6 trouwens, altijd alles naapen...
|:(

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:31
het zou me niks verbazen als SBS6 de donor in actie laat zien...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-01 19:01

Infinithlon

i was there!

Op maandag 15 januari 2001 10:22 schreef Chaos_Eagle het volgende:
TV wordt steeds zwakker.
Het enigste wat ik leuk vindt op TV zijn Goede films(die ook al niet zo veel meer komen). Of de Star Trek series.
Ben ik met je eens. Ik kijk niet zo veel Star Trek meer als vroeger, maar naast goede films (die zeldzaam worden op TV), zijn er verdomd weinig echt leuke programma's meer voor intellectuelen, of dingen met echt kewle humor d'rin

when i wake up people take up mostly all of my time!

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 13:09 schreef Infinithlon het volgende:

[..]
Ben ik met je eens. Ik kijk niet zo veel Star Trek meer als vroeger, maar naast goede films (die zeldzaam worden op TV), zijn er verdomd weinig echt leuke programma's meer voor intellectuelen, of dingen met echt kewle humor d'rin
Ik heb 35 kanalen en ik zie 3 programma's/films per week die ik leuk vindt. Seksprogramma's, talkshows, reclames en slappe series (allo allo) interesseren mij niet. Star Trek is wel leuk, maar begint afgezaagd te worden. Ik vindt het echt jammer dat men er vanuit gaat dat het IQ van TV kijkend Nederland onder de 80 ligt. Zouden ze daarom de IQtest hebben uitgezonden?? Er zijn zo weinig programma's waarbij je hersencellen moeten werken, zoals bij Discovery. Helaas is Discovery eerder een reclamecampagne voor USA en UK, gebaseerd op wetenschappelijke "feiten". En dan komt er eindelijk licht in de duisternis, zoals "De digitale Revolutie", een wetenschappelijk programma, maar helaas is DDR zo voorgekauwd, dat het even interessant is als Het Hart van NL en de sponsoring druipt ervanaf, want je zal nooit een warenonderzoek te zien krijgen, waar Ericsson er slecht vanaf komt.

Nee, dan ga ik liever op GoT zitten :)

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Wat ik alleen zielig vind, zijn de gevolgen voor het kind later.
Jah inderdaad, dat is wat minder ja...
Maar ik denk dat het op zich wel zal meevallen, wie onthoud nu een show van zo lang geleden?

Tja, als mensen ernaar kijken mag het van mij best. De mensen die dan kijken zijn net zo "schuldig" als de programma makers...

Maar dit brengt denk ik wel veel ethische kwesties op gang :P

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 14:33 schreef -=Confuzer=- het volgende:

[..]
Jah inderdaad, dat is wat minder ja...
Maar ik denk dat het op zich wel zal meevallen, wie onthoud nu een show van zo lang geleden?
Een kind gaat al vanaf 2œ jaar naar de peuterspeelzaal (soms zelfs nog eerder) en mensen uit de buurt weten het echt wel, dus diens kinderen ook. Dat wordt zeker in een klein dorp echt wel onthouden hoor.

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Kinderen van 2.5 jaar?

En na 2.5 jaar en 9 maanden is het denk ik al weer vergeten hoor.

Hoewel ik helaas wel denk dat die programma makers na 10 jaar even gaan kijken naar de kinderen om de overeenkomsten te filmen... Dat moeten ze dus wel voorkomen.

Maarja ik ben het met je eens, er zitten idd mindere punten aan...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

nogal zielig idee ja. ik kan dan ook niet echt geloven dat het meer is dan een serieuze grap en ik denk dat meneer mol maar gezegd heeft dat ie erover nadacht omdat ie geen zin had om een antwoord te geven aan de opdringerige media. of om weer wat opschudding = gratis publiciteit te creeren.

mocht het wel serieus zijn, dan ben ik blij dat ik zo weinig tv kijk :)

Verwijderd

Na een brainstorm-sessie heb ik samen met een paar kameraden ook een programma-idee opgestuurd naar Joop van den Ende.

6 mensen die levensmoe zijn in 1 programma en degene die het meest wanhopig is mag op TV zelfmoord plegen.

[serieus mode]
Dat met die Sperma-show is echt belachelijk. Het bovenstaande stukje geeft al aan hoe ik er over denk. TV-programma's willen alleen maar kijkers en hebben geen respect meer voor de medemens + normen en waarden.
'Ja, ik wil een miljonair' = de flop van 2000!
[/serieus mode]

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat een dwazen, wat een dwazen. Ongelooflijk...

Nou weet ik waarom ik nooit TV kijk.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Maarja ik ben het met je eens, er zitten idd mindere punten aan...
wou je beweren dat er ook goeie kanten aan zitten :?

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 10:33 schreef faraway het volgende:
Het idee komt van Endemol, maar Joop vd Ende heeft zelf al gezegd dat ook hij kotst van dit idee en er niets mee te maken wil hebben.

Maar als dit doorgaat ga ik maar emigreren ofzo :r:(. Wat is dan het volgende:? 'Euthenasie voor één van de drie' of 'De grote GenenShow stel nu je eigen kind samen....'
Wow... Das een idee. Je opent een 0900 nr a la 150 cent p/m . En dan kan nederland stemmen wie euthaneusie krijgt. Stel je voor dan mag je stemmen of Ron Brandsteder of Linda de Mol of nog beter Menno Buch voor eeuwig van het levensscherm verdwijnt. >:)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Nog ff en we laten twee gevangenen elkaar uitmoorden voor een uitzinnig publiek, of we gooien ze voor de leeuwen.
we zijn zo decadent geworden dat we elke keer een grotere kick nodig hebben, net als in het einde van het Romeinse rijk.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

CP:
wou je beweren dat er ook goeie kanten aan zitten
Nee, dus ik bedoel dus geen kanten voor de rest. Als de mensen hiernaar kijken = geld in het laatje...
Ik wil een miljonair was ook zoiets. Iedereen was ertegen maar toch is het het best bekeken programma. We zijn tenslotte zelf degenen die de programma makers aanzetten tot extremere dingen.
Ik kijk nooit tv, behalve het journaal, films en startrek dus ik voel me niet schuldig aan deze soort acties.
Willen degenen die "ik wil een miljonair" hebben gekeken zich nu even schuldig voelen dan?!!!!

Verwijderd

in en in triest dat er zulke programma's zijn, maar zowaar nog triester dat er uberhaupt mensen zich aanmelden voor zulke shit. :r
Ach ja, en het volgt allemaal het nivo van BB en de Bus enzo heh.. gewoon te ziek voor woorden... Waar is de tijd heen van Zwiebertje? :) (Niet dat ik toen al geboren was, maar 't gaat om het idee).

De media zijn tegenwoordig veel te veel sensatie belust, kijk naar Enschede vorig jaar, Volendam.. of de Surprise Show en dat soort rommel. Zolang er maar mensen janken of er iets heel vaags gebeurt dan willen ze het wel uitzenden. *blerg*

Maar ik kijk daarbij toch al weinig tv, ben een echte computernerd, dus tijd voor tv is er bijna niet :) En als ik dan toch kijk, dan ga ik me niet verlagen tot die sensatie rommel (nou ja, hooguit Explosief ofzo).

edit:

typo

• JoeyGnarf
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
En ook Youp mengt zich in de strijd...
Zijn column in het NRC van 13 januari jl. (of ff zoeken als ie reeds vervangen is door een nieuwe):
www.nrc.nl/W2/Columns/Youp/inhoud.html

Verwijderd

Ik sluit me helemaal bij Youp v.h. Hek aan. Geef de mensen brood en spelen en ze klagen niet.

Helaas voor de wat meer intellectuele onder ons (voor zover ik me daar zelf toe reken) zijn er bar weinig leuke programma's.

Discovery (de enige af en toe interessante) hoef je maar 1 dag te kijken en dan heb je de programma's van de komende twee weken ook al weer gezien.

Ik moet trouwens wel toegeven dat ik ook wel eens naar zoiets als weekendmiljonairs kijk, maar dat is dan alleen omdat er verder alleen nog slechtere programma's op al onze 35 kanalen zijn.

Het ergste vind ik nog die journalistieke programma's (zoals NOVA en Netwerk etc..). Als er weer eens een ramp gebeurd (helaas te vaak) dan wordt die werkelijk tot op de bodem uitgemolken, elke expert op elk mogelijk gebied dat toch ook maar een beetje met de ramp te maken kan hebben wordt er met de haren bijgesleept.

Bovendien gaan ze anderhalve week na een ramp alweer zwarte pieten zoeken, terwijl dat volgens mij toch echt niet de taak van de pers is (ik dacht dat zij onafhankelijk verslag moesten brengen zodat iedereen z'n eigen mening kan vormen).

Om even te relativeren wil ik er wel nog bij zeggen dat de journalistiek ook nog wel zelf kritiek heeft en niet alles zo slecht is als ik hier voorspiegel.

ps. Ik zal hier wel flink commentaar opkrijgen, maar oké daar kan ik mee leven.

• Vinnienerd
  • Laatst online: 17:56
Op maandag 15 januari 2001 01:04 schreef RaveN het volgende:
"Mamma? Waar kom ik vandaan?"
"Studio 4, liefje"
LOL! :D

• Vinnienerd
  • Laatst online: 17:56
Op dinsdag 16 januari 2001 11:09 schreef Bart_traB het volgende:

[..]
Wow... Das een idee. Je opent een 0900 nr a la 150 cent p/m . En dan kan nederland stemmen wie euthaneusie krijgt. Stel je voor dan mag je stemmen of Ron Brandsteder of Linda de Mol of nog beter Menno Buch voor eeuwig van het levensscherm verdwijnt. >:)
Kiezen voor euthanasie? Willibrord natuurlijk >:)

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

ps. Ik zal hier wel flink commentaar opkrijgen, maar oké daar kan ik mee leven.
Waarom? :) Ik ben het wel met je eens hoor.

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 16:31 schreef faraway het volgende:

[..]
Waarom? :) Ik ben het wel met je eens hoor.
Nou, omdat ik me ook goed kan voorstellen dat mensen dit een flame vinden etc.. En omdat niet iedereen het met mij eens zal zijn (hoop ik tenminste, anders is het ook zo saai).

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

commentaar zet je aan tot denken :)
(bij de meesten dan, er zijn sommigen onder ons *pointing*)
Startrek vind ik altijd kewl omdat ze er veel natuurkundige theorien in verweven en dan nog mooi grafisch afbeelden... heerlijk :P
Discovery vind ik ook wel aardig, maar al die dieren heb ik idd nu wel gezien.

Pagina: 1