Home cinema set op pc vraagje

Pagina: 1
Acties:

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik weet niet echt veel van dit gedoe af dus even een vraag hier.
Sinds ik al mijn home cinema speakers vervangen heb, heb ik een crap home cinema setje over en aangezien mijn pc speakers een tijd geleden gestorven zijn wou ik proberen om 2 van die satellite speakers plus de sub op mijn pc aan te sluiten.

Ik heb mijn pc op de sub aangesloten via een kabel die van mini audio plug naar 2x tulp verloopt op de low level input van de subwoofer.
De 2 speakertjes heb ik aangesloten op de output van de subwoofer.

De subwoofer werkt ok maar ik krijg alleen maar geluid uit de subwoofer en niks uit de kleine speakertjes :(

Mijn vraag is dus nu:
Kan dit uberhaupt wat ik probeer?
Zo ja, waarom werkt het dan niet
Zo nee, why not? :)

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:22
Als het actieve speakers zijn kan het nog wel, maar passief gaat niet werken. Of heb jij een x aantal watts uitgang op je geluidskaart? Dat de woofer het wel doet snap ik niet, misschien is die actief?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 07:01
Waarom gebruik je de hele set niet gewoon?

Ook al is het een slechte set kan hij toch mooi dienst doen als computer setje? Je hebt zowiezo een versterker nodig om je boxen mee aan te sturen, want dat kan een geluidskaart niet.

• stinger
Ik gebruik ook de hele set behalve de achter speakers.

En ik dacht dat de subwoofer als versterk werkte aangezien ik de speakers daar inmoet steken.

De subwoofer is aktief voor zover ik weet.
Hier is een link naar een pdf'je met de specs:

Verwijderd

Subwoofer is aktief ja, de versterker die erin zit kan alleen gebruikt worden voor de sub zelf, voor de overige speakertjes heb je een aparte versterker nodig. :)

De uitgangen op de sub zijn alleen bruikbaar als je de high level ingang van de sub gebruikt.

• stinger
hmm dat zuigt :(
en audio plug van pc omzetten naar die high level input lijkt me niet zo 1 2 3 zal wel niet gaan lijkt me?
Pagina: 1