Ik wil geen icoontjes meer op m'n bureaublad

Pagina: 1
Acties:
  • 568 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• khdevries
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-10-2022
Ik heb lang gezocht op internet hoe ik de icoontjes op m'n bureaublad van Windows 2000 kon verwijderen (zodat alleen de titels overbleven), maar niets gevonden.
Uiteindelijk heb ik maar een transparant leeg icoontje aangemaakt en dat voor al m'n toepassingen gebruikt.
Maar is er geen simpele registry-sleutel waarmee je ze kunt laten verdwijnen?

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 11:33
installeer powertoy tweakui http://www.microsoft.com/...owertoys/xppowertoys.mspx en kies daar desktop daar staan de icons die je kan verwijderen (ie, deze computer, prullenbak enz)

ik zelf heb ook een leeg blad en vind het super lkkr werken. geen chaos op je scherm :P

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-08 12:18
Kan je dit niet doen:
rechtermuisknop op bureaublad -> pictogrammen schikken op -> bureaubladpictogrammen weergeven (uitvinken).
Anders gewoon wat hierboven werd gezegd.. Je kan wel het register gaan aanpassen (prullenbak verwijderen) ,maar tweakui is natuurlijk makkelijker.

btw, bij desktop properties kan je toch alles behalve de prullenbak uitvinken..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je wilt wel de links maar niet de icons (of een lege versie er van)? Voor zover ik weet kan dat niet als gewone icons. Wel kan je active desktop, aston shell, oid gebruiken en ze als links opnemen :)

edit:

Welkom op GoT! :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 20-08-2005 01:45 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

uitzetten:
Afbeeldingslocatie: http://img390.imageshack.us/img390/5345/zo3rn.jpg

veranderen:
Afbeeldingslocatie: http://img390.imageshack.us/img390/1209/dus5fl.jpg

wat wil je nog meer?

als je er een doorzichtig plaatje van maakt, en ze een beetje tactisch neerzet, is het toch ook opgelost?

[ Voor 72% gewijzigd door Jimbolino op 20-08-2005 01:53 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• khdevries
Ik ben wel verrast van direct zoveel reacties!

Mrbloomblaster: je xppowertoys gelden toch alleen voor Windows XP? En kun je daar overigens alle icons mee verwijderen?
Ik geniet inderdaad ook van geen chaos meer van allerlei pictogrammen!

DaDevil39: pictogrammen uitvinken: dan is de tekst ook direct weg, dan kan ik de toepassingen dus niet meer gebruiken.

FJK: geldt weer alleen voor Windows XP.

Samengevat: het lijkt erop dat Microsoft voor W2K geen simpele registry-tweak heeft van: "Iconen Aan/Uit" (waarbij de titel blijft staan)? Het leek me zo logisch.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Hmm, eerlijk gezegd had ik er niet aan gedacht of de ADsktp zaken ook in Win2k werken, ik ging er eigenlijk van uit van wel maar heb als simpele ziel het nooit uitgeprobeerd. (Oooops). Win2k is natuurlijk altijd geprofileerd als corporate OS en als zodanig was het aanpassen van het uiterlijk al minder van belang.

Aston is trouwens wel voor ook Win2k maar is dan weer niet gratis.

XPpowertoys is idd. XP-only maar er is ook een Win2k-variant (die inderdaad een paar registersleutels zet die je ook zelf kan zetten). Echter is dat ook voor het helemaal weghalen en niet voor het laten staan van de links.
khdevries schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 07:42:
Samengevat: het lijkt erop dat Microsoft voor W2K geen simpele registry-tweak heeft van: "Iconen Aan/Uit" (waarbij de titel blijft staan)? Het leek me zo logisch.
Een simpele regedit is er voor (behalve ADsktp) zover ik weet niet en ik lees hier op GoT sinds 2000 of 2001 mee in topics over ook dat soort onderwerpen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• khdevries
Bedankt voor je reactie!
In ieder geval hoef ik me geen oen te voelen omdat ik het probleem wat knullig opgelost heb...

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:04

Cyphax

Moderator LNX/AI
Ik ken maar 1 programma waarmee dat kan: Verve. Als je 't nog kan vindne online. Die geeft je de mogelijkheid te veranderen hoe je icoontjes op je bureaublad komen te staan, ongeveer net zoals in gewone directories met explorer. Kies je dus voor list, dan krijg je alleen de tekst, en in een lijstje onder elkaar.

Saved by the buoyancy of citrus

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Oeh die kende ik niet. 545 studios lijkt dood maar http://www.nonags.com/nonags/desktop.html http://software.deviantart.com/details/107/ heeft 'm.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-08 21:34
wat je kan doen is even een transparant icoontje maken in photoshop en die gebruiken dan heb je allemaal transparante icoontjes en zie je dus alleen de namen

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Die download werkt ook niet meer..
Flapietoetoe schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:50:
wat je kan doen is even een transparant icoontje maken in photoshop en die gebruiken dan heb je allemaal transparante icoontjes en zie je dus alleen de namen
Misschien handig als je ook daadwerkelijk de TS zijn bericht leest? Dit heeft hij dus al gedaan

[ Voor 40% gewijzigd door Occy74 op 20-08-2005 12:06 ]

Systeem Specs

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:56

E-Rick

I love it :7

Ik weet niet of het volgende in windows 2000 werkt, ik xp in ieder geval wel:
Je kan op de taskbar de "links-toolbar" aanzetten. die kan je vervolgens los trekken en als een venster op je desktop zetten, maar je kan m ook aan bijvoorbeeld de linkerkant docken en zelfs laten auto-hiden. Dan met rechtermuis klikken en open folder klikken, dan kan je al je desktop-iconen in de geopende map gooien. nu staan ze op je links-toolbar.
Het voordeel van de links-toolbar (dit werkt dus misschien alleen in XP) is dat je er mappen in kan zetten, en die mappen kunnen uitklappen net als bijvoorbeeld de "programs" in het startmenu, in plaats van dat ze in een explorer-venster worden geopend. Zo kan je ook nog eens heel makkelijk je shortcuts ordenen. Je blijft trouwens wel nog steeds een icon zien, maar dat is de kleinste variant en staat naast de tekst.

Choose life

Pagina: 1