Livebox aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Thuisgekomen van mijn vakantie ligt er een mooi pakkettje op mij te wachten van wanadoo, met daarin de livebox die ik voor de vakantie besteld heb. Nou wil ik deze op de volgende manier aan gaan sluiten, om mijn bestaande apparatuur het best te kunnen gebruiken:

livebox utp uitgang --> hub --> oude adsl modem als hub

dus twee hubs.

Mijn vraag is: kan het op deze manier en hoe moet ik m'n adsl modem (speedtouch multi pc) instellen dat ie alleen als hub werkt?

wwweet ik veel...

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 12:22
Dit gaat niet werken. Waar wil je die lanstekker in gaan steken bij je speedtouch :?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Als *hub* werkt 'ie prima. Gewoon de uplink in een poortje, en de andere drie kunnen PC's aan. Controleer wel even je interne ip op speedtouch. Dat moet anders zijn dan dat van de livebox. (andere reeks. standaard is dat zo, tenzij je zelf 192.168.*.*-adressen in je speedtouch gezet hebt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

steven2 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:21:
Dit gaat niet werken. Waar wil je die lanstekker in gaan steken bij je speedtouch :?
Als jij zon multi pc modem had, is dat gewoon een switch... AFAIK. Dus gewoon die lan poorten volraggen, en zorggen dat ie zelf geen DHCP oid gaat uitdelen...

Damn you Burne ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 00:26 ]

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:56

vr6-only

Blub Blub

te laat ;(

[ Voor 93% gewijzigd door vr6-only op 20-08-2005 00:26 ]

It ain't stupid if it works!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Waarom haal je niet gewoon een 8 poorts switch ergens. Kosten niet meer dan 20 euro en scheelt je een hoop gezoek en problemen mogelijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Heb ik ook gelijk een vraag.....

Op wanadoo.nl staat dat ik voor iedere pc een extra livebox moet nemen, a la 40 euro....is het niet gewoon mogelijk een hub aan de ethernetuitgang te hangen en daaraan de pc's? Bedankt alvast:)

Gr. Jan

• killerbee17
bjck schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:29:
Waarom haal je niet gewoon een 8 poorts switch ergens. Kosten niet meer dan 20 euro en scheelt je een hoop gezoek en problemen mogelijk.
De ene switch staat op de benedenverdieping en de andere op de bovenverdieping. Dus om niet onnodig/onhandig veel kabels naar boven te hoeven trekken gebruik ik 2 switches.
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:34:
Heb ik ook gelijk een vraag.....

Op wanadoo.nl staat dat ik voor iedere pc een extra livebox moet nemen, a la 40 euro....is het niet gewoon mogelijk een hub aan de ethernetuitgang te hangen en daaraan de pc's? Bedankt alvast:)

Gr. Jan
Shit dat wil ik ook we es ff weten dan!

wwweet ik veel...

• killerbee17
Even dit topic beantwoorden.

Het werkt prima. Internet van de livebox delen via een switch is geen probleem en ook m'n oude speedtouch werkt prima als switch.

wwweet ik veel...

Pagina: 1