Nikon Coolpix accu's, lader modbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ivm de Nikon EN-EL1 batterij, die in vele Coolpix camera's wordt gebruikt. Wie van jullie heeft hier een extra accu voor gekocht, en gemerkt dat deze niet in de standaard meegeleverde Nikon lader past.
En, wat hebben jullie hieraan gedaan? Met veel kracht kreeg ik wel zo'n 2RC5 batterijtje verder in de lader, maar, ...zo hoort het niet. Deze heb ik aan 9,9€ gekocht. Een originele Nikon kopen kost minstens 23€ (!!!).

En als ik de uitsparingen van de Nikon lader beetje wegvijl, dan past de Nikon batterij er ook niet meer al te netjes in misschien. En de lader is misschien iet gemaakt voor deze 2RC5 batterij van GP; ontploffingsgevaar? :-/

Er zijn best nog andere mensen die hier ook zijn op gestuit, wat hebben jullie gedaan?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Mizitras
  • Niet online
Update: Vandaag naar de winkel Dali, daar beweren ze dat er GEEN heroplaadbare 2RC5 batterijen bestaan. (Dit zijn dus de in de winkel verkrijgbare lithium heroplaadbare batterijen die net zoals de EN-EL1 in die Nikon Coolpix camera's passen.)

Wel konden ze mij een échte Nikon accu verkopen, dus de EN-EL1 aan...68 EURO !!!
1/7de ongeveer van wat het toestel heeft gekost.

Graag, wie heeft er een nieuwe/andere batterij (heroplaadbaar!) van gekocht, en zeg ook even waar en of je er de Nikon accu-lader voor gebruikt.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Mizitras
  • Niet online
iemand?

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 21:03
2RC5 batterijen heb ik tot nu toe nog niet oplaadbaar gezien.

De standaard 2RC5 batterijen zijn absoluut niet oplaadbaar, die dingen knallen leuk als je het wel doet.
de oplader is waarschijnlijk expres zo gemaakt dat die dingen er niet in passen.

En 23 euro voor een oplaadbare batterij valt op zich best mee. Twee van die 2RC5 batterijen zijn duurder.

http://www.calcellular.com/nikon.html

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Die 2RC5's zijn er idd niet oplaadbaar en trust me, ik heb er naar gezocht.

• Mizitras
  • Niet online
@Servor, en wat heb jij dan gekocht? (Waar???)

Iemand ervaring bij AccuPlus.nl ???

edit: En wat met deze, is deze écht en degelijk denken jullie dan?
http://www.vimactrading.n...Path=27_36&products_id=48

[ Voor 49% gewijzigd door Mizitras op 23-08-2005 00:13 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:15
Mizitras schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:10:

Iemand ervaring bij AccuPlus.nl ???

edit: En wat met deze, is deze écht en degelijk denken jullie dan?
http://www.vimactrading.n...Path=27_36&products_id=48
Die vimac accu's kom je best veel tegen, ze zijn iig goedkoop en zullen best werken? Ze zijn iig niet "echt", het is "namaak" 8)7

Als je toch meer zekerheid wilt kun je voor een merk als lenmar gaan, een EN-EL1 kost je dan tussen de 20 en 25 euro maar daar krijg je dan wel mooi 3 jaar garantie bij. Zelf heb ik een Lenmar EN-EL3 voor mijn D70 en die doet iig niet onder voor de originele.

Kijk anders ook eens even in [rml][ ervaringen] Niet orginele accu's[/rml].

edit:

Konijnenberg heeft de originele EN-EL1 trouwens voor 39 euro.. het is al minder dan 68...

[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 23-08-2005 00:23 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

Barrycade

Through the...

Als die batterij niet in de lader past, kan je hem beter links laten liggen denk ik.
Als die imitator zelfs niet de moeite heeft genomen om de vorm goed na te maken...... :Z

Ik heb zelf de "namaak" Hama gekocht bij Bol.com voor ik geloof 23 euro. Past gewoon in de lader (en dus in de camera). Ok is niet de goedkoopste, maar Hama is in ieder geval een merk met een reputatie die ze niet snel te grabbel zullen gooien.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mizitras schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:10:
Ik heb toen maar een originele gehaald.

En accuplus is een prima zaak trouwens!
Pagina: 1