Toon posts:

Probleem met nieuwe CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gegroet iedereen ;)

k heb een probleem. Ik heb net een nieuwe cpu, een intel celeron 1,2Ghz, 100Mhz fsb, 256kb cache, 1,7 v ( dacht ik). Ik heb de nieuwe cpu geinstalleerd op mn MoBo ( een ms-6318 ) en als ik de pc opstart, dan blijft het beeld zwart en hoor je niet de gebruikelijke piep als je je pc opstart.

Eerst dacht ik, whaa, mn Mobo naar de tering. maar ik heb mijn oude cpu er weer ingezet ( P3 667Mhz, 133Mhz fsb, 256kb cache, 1,7v?? ) en toen deed ie het wel weer. Ik blij dat mn mobo niet kaduuk is.

maar wat is het probleem. Ik denk dat mijn mobo de cpu snelheid niet kan met dit mobo, maar ik weet niet zeker of het dat is. Want zo een groot probleem is het toch ook niet denk ik... kan het misschien nog iets anders zijn, en zo niet, wat kan ik nogmeer doen?
Bij de buren erin gooien en als ie het daar doet, onder?clocken naar 900Mhz ofzo, en dan hier inzetten en overclocken naar 1,2 Ghz ( of meer :9~ ) ?

alvast bedankt, greetzz Leentjo

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het lijkt me eerder dat je moederbord een Tualatin-core CPU niet accepteert. Die P!!! zal waarschijnlijk een Coppermine zijn.

C:\>_

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
Welke revisie van je mobo heb je, je moet minimaal rev. 5 hebben om de Tualatin te ondersteunen

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
Dat onderclockverhaal gaat niet werken, hij pakt namelijk de instellingen van daar alleen daar en de instellingen die jij instelt, werken dus ook alleen als je dat ding erin laat zitten

te snelle CPU gekocht denk ik

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:15

wowi

http://www.overclockers.com/tips965/index03.asp

kijk hier even dan zul je het wel werkend krijgen :-))
Bij die mod zie je dat het draadje onder de processor zit en daar door de processor iets scheef
op de voet komt, dit kun je voorkomen door met een dremel een klein spoor door de witte 370 voet te vrezen (waar het draadje heenloopt) en het gat waar de pin invalt (dus de pin waar je het draadje onwikkeld) iets groter te maken.

Voor je bios om de processor netjes te laten herkennen zie
http://rom.by/

[ Voor 80% gewijzigd door wowi op 20-08-2005 00:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm dat zal het zijn jah, dat hij tualatin niet ondersteunt... nogal klote jah....
ik kan dat van wowi proberen, maar het is toch wel redelijk riskant niet?
en dat bios ding van rom.by, moet ik dan de biospatcher downloaden?
kan je niet zorgen dat je mobo um wel ondersteund, zonder dat vage gedoe met de pins enzo?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 00:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu achter de betreffende pc.
ik zal us ff wat dingen van sandra laten zien wat ie zegt van mn cpu'tje :)

model: intel pentium ///
snelheid: 667Mhz
Prestatie rating: PR800 ( geschat)
type: standaard
behuizing: FC-PPGA socket 370
multiplier:5/1x
generatie: G6
naam: P6C(coppermine) pentium IIIE 180nm 500Mhz - 1130 Mhz 1,3-1,75V
Revisie/stepping: 8/1 (2)
'steppingmask': cA 2
microcode: MU068111
'Core volt rating': 1.650V

voor meer vragen, just askl.. :D

Verwijderd

Topicstarter
en als het niet lukt, verkloot ik dan mn cpu, of moederbord, of kan ik gewoon de oude cpu er weer inzetten en die andere verkopen?
dus, in hoeverre beschadig ik mijn onderdelen?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
nou ja ik denk dat als je met je dremel uitschiet op je mobo dat je best wel wat schade veroorzaakt

powertools+momo= oppassen geblazen

[ Voor 17% gewijzigd door Flapp op 20-08-2005 13:02 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Als ik jou was zou ik die 2 proc gewoon proberen in te ruilen voor een P3 1GHz of hoger, meer performance en geen modwerk aan je bord. Als je je moederbord om zeep helpt dan krijg je nog veel problemen met het vinden van een vervangend socket 370 bord.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het is door de medetweakers al duidelijk gemaakt dat je een Tualatin probeert te zetten op een ouwe mobo.

Waarom werkt het niet?
Intel was toen druk bezig met de hoge GHz'en van de P4 te promoten en verkondigde dat de P4 de toekomst was. Ondertussen heeft de P!!!-afdeling, de Coppermine-core verder ontwikkelt tot Tualatin en het kon op 1,3 à 1,4 GHz een P4 1,7GHz ownen. Stel je voor dat iedereen z'n ouwe 440BX mobo upgrade ipv P4 met nieuwe mobo te kopen en Intel zorgde ervoor dat niemand een Tualatin koopt:
- door de prijs absurd duur te maken
- door het niet compartibel te maken met de bestaande mobo's.

Dus we gaan Tualatin moddeeeuuuh, je begint met ervoor zorgen dat "de 3 pinnen" geen contact maken, dat kan ofwel door de poten af te breken ofwel door de contacten uit de socket te slopen. Ik heb voor socket-bewerken gekozen. Daarna zou het moeten werken, als het niet kan, dan ga je pas beginnen met die draden te solderen.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-05 10:04
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:58:
en als het niet lukt, verkloot ik dan mn cpu, of moederbord, of kan ik gewoon de oude cpu er weer inzetten en die andere verkopen?
dus, in hoeverre beschadig ik mijn onderdelen?
Het lijkt mij dat je alleen je socket een beetje verpruts. Maar die P3 kan er altijd weer in lijkt me, alleen een paar gaten voor de pins zijn wat groter. Maar daar heb je geen last van denk ik. En die andere cpu doe je niets mee behalve die pins verbinden, dus ook die blijft normaal volgens mij.

Het lijkt mij het proberen waard, even prutswerk en dan kijken of het werkt. Maar anders gaat die processor niet werken zo te zien. Succes ermee!

Specs

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:58

DataGhost

iPL dev

Freaky Maus schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:10:
[...]

Het lijkt mij dat je alleen je socket een beetje verpruts. Maar die P3 kan er altijd weer in lijkt me, alleen een paar gaten voor de pins zijn wat groter. Maar daar heb je geen last van denk ik. En die andere cpu doe je niets mee behalve die pins verbinden, dus ook die blijft normaal volgens mij.

Het lijkt mij het proberen waard, even prutswerk en dan kijken of het werkt. Maar anders gaat die processor niet werken zo te zien. Succes ermee!
en als die gaten groter zijn maken de pinnen geen contact meer... 'huh hoe kan dat nou?' de bedoeling was dus dat de pinnen geen contact meer zouden maken dus dat doen ze met die p3 ook niet meer he :)
ja natuurlijk kan ie erin maar ik vraag me af of ie dan nog wat doet als die 3 pinnen geen contact maken

Verwijderd

Topicstarter
jewel dat kan wel, want je isoleerd diedrie pinnen. daarom maken ze geen contact. En in je socket moet je wat gaten maken omdat anders het isolatie materiaal neit mee kan. dus dat is het probleem niet. maar, ik denk dat ik het maar erop waag.

rapture wrote:
Dus we gaan Tualatin moddeeeuuuh, je begint met ervoor zorgen dat "de 3 pinnen" geen contact maken, dat kan ofwel door de poten af te breken ofwel door de contacten uit de socket te slopen. Ik heb voor socket-bewerken gekozen. Daarna zou het moeten werken, als het niet kan, dan ga je pas beginnen met die draden te solderen.
dus je zegt dat je eerst die draden nog niet hoeft te verbinden? :D

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:57:
dus je zegt dat je eerst die draden nog niet hoeft te verbinden? :D
indeed, hier draait een Tualatin mod zonder draadjes. Celeron 1,2GHz + Abit BH6 + Asus slotket.

Verwijderd

Topicstarter
netjes, netjes :D

uuh, owjah, hoe haal je je socket er af zegmaar. moet je dn je hele mobo er af schroeven, of kan je um gemakkelijk zo eruithalen?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.... probleem

ik krijg mn zif-socket dr echt met geen mogelijkheid af... en k ga er nog niet te grof aan trekken, omdat ik um anders mayb wel verpoer hehe,
hebben jullie suggesties oid, zodat het mayb wel lukt?

btw, ik heb mn mobo trouwens niet uit de kast gehaald en op de werkbank gelegd om us ff onderhanden te nemen. K heb gewoon wat geprobeerd terwijl mn mobo in de kast zat. Ook zit mn socket niet aan de rand van de plank, maar btje in het midden, zodat ik er ook niet van onder bij kan.
alvast bedankt, leentjo :D

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

hehe de socket zal er ook niet af gaan lijkt me, die zit volledig vast gesoldeerd. Ik denk dat je met een klein boortje gewoon die 3 gaatjes moet opboren enzo de verbinding onmogelijk maakt

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Aan de socket zitten er klepjes, die moet je met een kleine platte schroevendraaier opendoen. Nogal moeilijk te omschrijven.
Afbeeldingslocatie: http://www.thejemreport.com/walkthroughs/images/cpusocket.jpg
die 4 lange gleuven langs de randen, daarin moet je de schroevendraaier insteken en de socket zien open te wringen.

Elke socket kan anders opgebouwd zijn, dus paar kiekjes van je mobo posten?

[ Voor 15% gewijzigd door rapture op 20-08-2005 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah k weet wat ik er af moet halen oowr, niet de hele socket ;) k ben gelukkig niet helemaal noob :D

jah k zal wel ff wat pics maken, als dat verduidelijking geeft. mayb staat er op internet wel een plaatje van de ms-6318 , dat is de plank die ik dr in heb hangen op deze pc :D

Verwijderd

yow leen,

ik denk dat het weinig nut heeft je socket te fotograferen als jij een socket 370 hebt dan denk ik dat hij toch hetzelfde moet zijn als deze. Je zou kunnen proberen je moederbord eruit te halen zodat je er beter bij kan maar daar zijn waarschijnlijk ook weer risico's en een hoop gekloot aan verbonden. Ik denk dat je gewoon voorzichtig moet proberen de bovenkant van de socket eraf te krijgen. Miss is het makkelijk als je twee schroevendraaiertjes gebruikt zodat je een kant in een keer los kan klikken.

Verwijderd

Topicstarter
jah k ga gewoon btje pielen, maar voor Rapture maak ik wel een paar pics oowr :)

Verwijderd

Topicstarter
hier is ie dan, de enige echte pic van mijn mobo :D tadaa!!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/xeo2/leen/mobo_klein.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 19:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou, tadaa mensen... k heb weer lopen klooien vanavond, en ik zal even zeggen wat, want k zit met een probleempje of wat hehe...

nou, eerst moest mn ZIF dr af... na veel geklooi, en na aan een kant allebei die gleuvjes er af te slopen ( per ongeluk, de eerste dan :P ), kreeg ik het gevaarte eraf. Ik blij, joepie. Ik gaatjes geboord, enz... de ZIF werkt overigens nog goed :D

nou, ik verder, CPU pinnetjes geisoleerd, CPU er in, en draaien. Nou, hij start op, piep, en geeft de CPU weer als een Pentium /// 176Mhz ( 44 x 4). Najah, ik verder opstarten, en net als het windows xp laadschermpje komt (met dat balkje eronder waar zo drie soort bolletjes heen en weer gaan, die ;) ), dan blijft het beeld zwart...
Ik pc uit, bios jumper omzetten zodat bios wordt gereset, en nogmaals het zelfde probleem.

nou, ik proberen met het draadje eraan, want die had ik nog niet bevestigd. En dan krijg ik hetzelfde probleem.

In iedergeval ben ik blij dat 1. mn pc nog werkt met oude cpu erin.
2. ik verder ben gekomen dan ik eerst was :D
3. een leuke avond had/heb

doch, ik heb nu dus nog 2 problemen.
1. Ik kom niet in windows, ook niet in veilige modus oid...
2. hij geeft de cpu snelheid verkeerd aan... (of ie die gebruikt ook, die 176 Mhz, weet ik niet. Het zou niet zo goed kunnen zijn dat hij wel op 1,2 Ghz werkt)

tips, suggesties, gaarne hier :)

b.v.d. Leentjo :D

Verwijderd

Dit noem ik nou een echte Tweaker! Leuke avond gehad! :)

Maar ff ontopic, misschien als je dit nog niet gedaan had even in de bios gaan en CPU settings handmatig instellen.. Die 1.2GHz werkt of op 100x12 of 133x9.. Maar dat weet jij waarschijnlijk beter! :) En om windows weer aan d epraat te krijgen? Druk op F8 tijdens opstarten en herlaad oude settings, doet ie het misschien weer als je geluk hebt.. En anders ben ik bang dat je een windows format moet gaan uitvoeren.. Maar dan zou ik eerst je celly werkend hebben! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:24:
Dit noem ik nou een echte Tweaker! Leuke avond gehad! :)

Maar ff ontopic, misschien als je dit nog niet gedaan had even in de bios gaan en CPU settings handmatig instellen.. Die 1.2GHz werkt of op 100x12 of 133x9.. Maar dat weet jij waarschijnlijk beter! :) En om windows weer aan d epraat te krijgen? Druk op F8 tijdens opstarten en herlaad oude settings, doet ie het misschien weer als je geluk hebt.. En anders ben ik bang dat je een windows format moet gaan uitvoeren.. Maar dan zou ik eerst je celly werkend hebben! >:)
jah idd, was lagge :P nogsteeds btw :D

maar, in mn bios kan ik niet aan mijn cpu snelheden zitten, die is gelocked. Softwarematig kan het wel... maar dan moet ik in windows komen :)
en dat F8 drukken en oude settings herladen, auch...
maar ik heb niet het id dat het daar aan ligt, want met mn oude processor in dezelfde pc ( die waar ik nu op zit ;) ) doet windows het wel gewoon...

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:25:
hier is ie dan, de enige echte pic van mijn mobo :D tadaa!!

[afbeelding]
Je hebt het socket al open gekregen, ik ga toch maar posten voor als anderen dat uitproberen.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/socket-opendoen.jpg
Schroevendraaiertje omcirkelde linkse (zoals het op de foto te zien is) gleuven steken en lichtjes naar rechts trekken, tegelijkertijd probeer je de socket aan de linkerkant omhoog te trekken. Wanneer het niet meer vanzelf terug naar de oorspronkelijk plaats klikt, dan is het zeker genoeg.

Nu schroevendraaiertje in de rechtse gleuven steken en lichtjes naar links trekken, enz.

Daarna voorzicht de socket omhoog trekken, het kan gebeuren dat de socket nog een beetje vast zit aan de hendel of andere dingen. Na wat trekken (niet te hard overdrijven), dan komt het los.
maar, in mn bios kan ik niet aan mijn cpu snelheden zitten, die is gelocked. Softwarematig kan het wel... maar dan moet ik in windows komen :)
maar ik heb niet het id dat het daar aan ligt, want met mn oude processor in dezelfde pc ( die waar ik nu op zit ;) ) doet windows het wel gewoon...
In die tijden stak Abit duidelijk boven de rest met de bios'en met overkloksettings, ik heb zelfs een Pentium MMX met een Abit mobo waar je de FSB, spanningen en multiplier in de BIOS kan instellen. Tegenwoordig is bijna elk mobo overklokbaar en hierdoor verliest Abit hun unieke positie in de markt.

Zijn er jumpers om de cpu instellingen te veranderen?

Volgens de handleiding wordt het allemaal automagisch ingesteld door de bios, dan zou ik proberen het bios te patchen. Eerst de ouwe processor erin steken zodat je onder stabiele omstandigheden kan werken. Je zoekt de bijhorende recentste bios file voor je mobo en die file moet je patchen met een tool. Daarna die file in je bios gaan flashen, bij mijn tualatin modje kan het mobo plotseling wel de correcte naam van mijn cpu weergeven.

Wat het bios niet kent, vreet die niet? (parodie?)
http://rom.by/articles/BP/index_english.htm

[ Voor 43% gewijzigd door rapture op 21-08-2005 00:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
rapture schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:44:

[...]

Zijn er jumpers om de cpu instellingen te veranderen?
Nopezz, die zijn er niet.
rapture schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:44:

[...]

Volgens de handleiding wordt het allemaal automagisch ingesteld door de bios, dan zou ik proberen het bios te patchen. Eerst de ouwe processor erin steken zodat je onder stabiele omstandigheden kan werken. Je zoekt de bijhorende recentste bios file voor je mobo en die file moet je patchen met een tool. Daarna die file in je bios gaan flashen, bij mijn tualatin modje kan het mobo plotseling wel de correcte naam van mijn cpu weergeven.

Wat het bios niet kent, vreet die niet? (parodie?)
http://rom.by/articles/BP/index_english.htm
zou je dat wat verder kunnen uitleggen? Ik heb die shit van rom.by al gedownload, maa rhet schermpje sluit telkens automatisch, even snel als ie gekomen is...

en hoe moetj e dat patchen en daarna die file in mn bios flashen??

ik klooi nog wat an, greetzz Leentjo

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 00:51:
zou je dat wat verder kunnen uitleggen? Ik heb die shit van rom.by al gedownload, maa rhet schermpje sluit telkens automatisch, even snel als ie gekomen is...

en hoe moetj e dat patchen en daarna die file in mn bios flashen??
De nodige bestanden verzamelen in een map, via console (dos-venster) benaderen en de juist commando's volgens de readme-files intypen.

Verwijderd

Topicstarter
jah, maar mn dos scherm die sluit na opstarten, meteen weer af... btje vreemde shit as je het mij vraagt...

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 01:17:
jah, maar mn dos scherm die sluit na opstarten, meteen weer af... btje vreemde shit as je het mij vraagt...
Typ daar eens cmd in en met cd navigeren naar de map.

Dan de commando's uitproberen, normaal sluit zo'n dos-scherm nooit zomaar.

Verwijderd

Topicstarter
jups, je hebt gelijk. maar op een of andere vreemde manier doet ie het niet ofzo, ik heb ff een screenie dr bij

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/xeo2/leen/got_screenie_klein.jpg

+

moet ik ook nog een of ander .bin file bij zoeken ofzo?

( damn, ik vat dr echt geen biet ;) meer van :S )

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik ga eens een "fool-proof-FAQ" over het bios patchen schrijven, ik heb daarnet nog een bios gepatcht.

Eerst ervoor zorgen dat je de nodige bestandjes verzameld.
30/01/2003 08:52 8.106 About_BP.TXT (de readme-file)
20/08/2005 13:37 40.420 awdflash823.exe (flashtooltje om achteraf het boeltje te flashen)
20/08/2005 13:27 262.144 BH32_SP.BIN (de bios file die straks bewerkt word)
01/04/2003 00:47 60.146 bp-4rc_F.exe (bios patch tool)
19/04/2000 13:03 76.610 CBROM.EXE (bios patch tool heeft dit nodig)
10/01/1996 00:00 36.624 LHA.EXE (bios patch tool heeft dit nodig)
20/04/2003 00:27 1.182 readme.TXT (weinig interessante readme)
03/09/2003 00:01 57.344 REALL.COD (bios patch tool heeft dit nodig)

commando typen in die map in de van vorm:
patchtool biosfile [opties]

dus in mijn voorbeeld moet er getypt worden:
bp-4rc_F.exe BH32_SP.BIN

daarna volgt het flashen van die bios, een kale bootflop maken (alleen msdos.sys, io.sys en command.com) en daarop die map zetten. awdflash spul draaien, in de menutjes in typen dat je die xxxxxxx.bin file wilt flashen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:33:
[...]

jah idd, was lagge :P nogsteeds btw :D

Kun je niet bij de CPU settings ergens manual instellen? Normaal zou dat moeten kunnen en het kan ook bij mijn oude PIII 500MHz op een MSI 6163 Pro, die draait nu vrolijk op 5x133 ipv 5x100 als server! :)

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat kan niet... mn mobo is gelocked op overclocken ofzo, dat kan alleen softwarematig met pll oid...

+

ik ben echt oliedom ofzo, want dat bios gedoe lukt me echt niet... meot ik ook die BH32_SP.BIN hebben, of een andere, want ik heb nog geen celeron... kan je dr mayb plaatjes bij doen ofzo...??

bvd leentjo ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 11:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm... volgens mij heb ik de bios geflased... aan het eind stond : reset ( F1 ) exit ( F10 )

ik deed dus exit ( F10 ) , dus ik denk dat het gelukt is... maar het geeft niet het gewenste resultaat... Met de celeron erin komt ie weer op de P3 176Mhz ( 44 x 4.0 ) ... en ook loopt ie voordat ie het windows laadschermpje krijgt, vast...

h.e.l.p. ( Help Een Leen Please :) )

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Probeer die draad toch maar te verbinden, dat is nodig als het niet boot of erg onstabiel is.

Niet iedereen heeft zoveel geluk...

Hier nog iemand die gewoon 3 pinnen isoleren and go.

[ Voor 16% gewijzigd door rapture op 21-08-2005 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar is de flash wel goed gegaan?
+
ik heb met draadje ook al geprobeerd, en het lukte niet zegmaar :r |:(

Verwijderd

Topicstarter
heej, eureka :D
ik zie ineens dit:

http://digilander.libero.it/grandecigno/Tua_BX_41.htm

daar staat dat je die twee pinnetjes ook moet verbinden, om 1,475 volt te krijgen, en dat heeft mijn tualatin nodig :D

of moet ik zorgen dat de tualatin op 1,650 volt draait, net als deze...
oftewel, wat zorgt voor het aantal volt... wat je socket geeft, of wat de cpu nodig heeft..??
heeft iemand antwoord

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 20:28 ]

Verwijderd

Wat er wordt gegeven lijkt me. Als ik bv in BIOS mijn CPU voltage op 1.8V instel, krijgt die CPU ook 1.8V, of hij dat nou leuk vindt of niet (ik denk het niet :+ ). Dat wordt dacht ik door BIOS geregeld, maar met die mod wordt dat waarschijnlijk anders.. Kan je in BIOS niet zien wat het voltage nu is?

Verwijderd

Topicstarter
nee,

dat kan ik niet zien in de bios, want met de cpu kan je neits doen in de bios...
maar op sandra staat 1,650 volt, op de p3 die ik er nu in heb liggen...
dus.... maar als ik de celeron op 1,475Volt draai, mayb doet ie het dan wel goed...
.. misschien

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 20:51:
nee,

dat kan ik niet zien in de bios, want met de cpu kan je neits doen in de bios...
maar op sandra staat 1,650 volt, op de p3 die ik er nu in heb liggen...
dus.... maar als ik de celeron op 1,475Volt draai, mayb doet ie het dan wel goed...
.. misschien
Sommige ouwe mobo's (zoals Abit) kan je op 1,5V instellen, meer spanning zorgt voor meer hitte.

Ik ga eens de onderkant van mijn Celeron Tualatin eens inspecteren, deze gaat toch binnenkort met een andere Celeron omgeruild worden. Zo te zien had ik die doorverbonden, ik ga het ff terug losmaken. Mijn Tualatin mod werkt nog even goed zonder die verbindingen.

[ Voor 25% gewijzigd door rapture op 21-08-2005 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
mede tweakers, IK HEB HET VOOR MEKAAR!!! :D :D 8) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

zow, :D

ik heb het nu verbonden als er staat op die site die ik als laatste heb gegeven...
ik heb nog niet gekeken of ie stabiel blijft op full load, maar dat doe ik zo, ik meost het ff kwijt ;)
hier ein plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/xeo2/leen/12ghz_klein.jpg

vet bedankt voor het meedenken idereen, en voor alle hulp ( vooral Rapture _/-\o_ )

greetzz Leentjo

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

rapture schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:10:
Ik ga eens de onderkant van mijn Celeron Tualatin eens inspecteren, deze gaat toch binnenkort met een andere Celeron omgeruild worden. Zo te zien had ik die doorverbonden, ik ga het ff terug losmaken. Mijn Tualatin mod werkt nog even goed zonder die verbindingen.
De andere Celeron is een Celeron 1,3 GHz Tualatin, deze keer heb ik zowel de lange verbinding als de korte (voor de spanning) gemaakt. Dan maar inbouwen op een Abit BH6 mobo, op 122 * 13 = 1586 MHz wilt men computer booten totdat je de eerste bluescreens (harde schijf/grafische kaart kon niet mee) ziet. Daarna eens 124 (PCI divider op 1/4) * 13 = 1612MHz uitproberen, deze was een beetje teveel van het goede. Het hing vrij snel, dan maar terugclocken. Uiteindelijk was 118 * 13 = 1534MHz stabiel genoeg voor prime95 (houd geen rekening met de grafische kaart, PCI-bus en harde schijven). Nu nog zien dat ik stabiel kan gamen op 1,5+ GHz Tualatin.
Pagina: 1