Toon posts:

[xp] mobo en proc veranderen zonder windows herinstall

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om van moederbord en processor te wisselen zonder windows xp er opnieuw op te moeten zetten, zodat ik dus al mijn programma's behoud. Ik heb net gewoon alles overgezet en dat werkt overduidelijk niet, De computer reset vlak nadat Windows het overneemt van het bios. moet ik misschien eerst alle drivers eraf gooien ofzo? Windows 98 wou altijd wel gewoon meerdere moederborden mee.

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Is haast niet te doen. Of de mobo's moeten heel veel op elkaar lijken. Is trouwens al best vaak langsgekomen deze vraag.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zelfde chipset, zelfde 3rd party chips onboard, zelfde reeks van procs (dus niet switchen van K7 naar K8 ofzo). Dan heb je kans dat Windows het overleeft. Anders niet.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Soms lukt het... soms lukt het niet. Het is moeilijk om vooruit 100% zekerheid te krijgen

Aan de andere kant, een schone installatie is wel zo fijn )op zijn tijd). Alle programma's zul je dan wel opnieuw moeten installeren maar je kunt je Windows instellingen even op een diskette zetten en dat scheelt weer wat.

ARME AOW’er

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan soms wel, is heel specifiek, zoals hierboven wordt aangegeven. Maak eerst een backup, en probeer dan eens wat dingen uit. Zoek ook Windows Operating Systems nog even door. Hier is in het verleden heel veel over gesproken, en heel veel oer te vinden. Omdat ik niet zie wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd, en dat toch wel een vereiste is op GoT zoals in Algemene gedragsregels (Netiquette) te lezen is, ga ik je topic sluiten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.