Klapperende DSL lijn -> waar probleem zoeken?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:39
Ik heb al enige tijd iPact ADSL (bbned) 8 mbit.

Dit heeft een tijdlang prima gewerkt. Echter, sinds een aantal weken is m'n downloadsnelheid overal enorm traag. Nieuwsgroepen zijn slooom (provider gooit het op meer gebruik ervan, lijkt me dat Giganews meer dan zat bandbreedte heeft), downloads van sites zijn traag. Echter, speed tests e.d. geven wel allemaal een redelijk kloppende snelheid en het modem belt wel op 8064 / 864 in (SpeedTouch 510) en een andere heeft er ook last van. Ik heb de provider al gemailed en die vind alles goed (hebben me wat testjes laten doen van hun interne netwerk, vind je het gek dat het dan wel superspeed gaat?) Downloads van sites zijn ook traaaaaaaaaaag. M'n uploadsnelheid is wel okay en pingtijden zijn ouderwets hoog (interleaved lijn, dan krijg je dat :{)

Wat me wel opvalt is het enorm hoge aantal errored seconds. Wat houd dit concreet in?

Nog tips voor BabyXL based providers die betaalbaar zijn? Demon Flexpress is anders ook een leuk alternatief :) Ik ben iPact icm BBned wel zat.. (Wil op een fast ipv. interleaved lijn, vandaar..)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Voor lagere latency hoeft het niet persé naar FAST. Op dezelfde Cisco apparatuur als BBned gebruikt blijkbaar nog in jou centrale haalde BaByXL altijd al ~12ms gewoon.

Errors heb je altijd op een wide-open lijn, niet druk om maken. Als het er te-veel zijn per tijdseenheid gaat je modem her-trainen en verbinding opnieuw opbouwen op lagere snelheid vanzelf.

Als je linesync wel normaal is, maximaal zo te zien, en niet instabiel is dat hij steeds wegvalt. Dan is de behaalde snelheid mogelijk door iets in het netwerk van je ISP. Gezien je wel met een download vanaf hun servers de volledige snelheid haalt ligt het verderop.

Kan zijn dat bijvoorbeeld Giganews ergens anders bandbreedte is gaan inkopen of iPact en dat de route die verkeer nu neemt van Giganews --> iPact minder optimaal is geworden. Maar gezien Giganews gewoon ook op Amsterdam zit zou je dat niet verwachten.

Andere optie als BaByXL netwerk beschikbaar is op je adres is misschien TweakDSL. TisDSL2 aanbieding gaat over het BaByXL/Tiscali netwerk en voor €39.95 eerst 8/1 en later ADSL2+ wide-open als het beschikbaar komt automatisch op je centrale is geen slechte deal.

Of Demon inderdaad, prima keuze. Wel maximaal tot 6Mbps de Flexpress aanbieding. De DSLexpress lijn weet je niet of je op BBned of BaByXL wordt opgeleverd. Echter geen telco-telco mogelijkheid voor vlekkeloze netwerk overstap nog beschikbaar/bestelbaar via Demon naar Flexpress (alleen voor DSLexpress en enkel naar BBned als je nu geen BBned hebt). Valt dus af...

Of Tiscali zelf (of 12Move).

Of Quicknet

Of Speedlinq

Of Compuserve

Verder is het zinloze thread, kan je allemaal online vinden deze info. Een "Welke ISP moet ik kiezen" thread is niet de bedoeling.

Een 'klapperende' DSL verbinding is als een lijn constant wegvalt en je modem opnieuw gaat verbinden.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 19-08-2005 23:18 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.