Nieuwe server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hallo beste Tweakers,

Deze week ben ik druk in de weer gegaan om wat nieuwe hardware bij elkaar te "scharrelen" voor mijn nieuwe server.

Eergisteren heb ik hier op Tweakers een advertentie gezet voor een MSI 694D PRO2 waar ik 2x PIII op kan zetten, en met suc6. Binnen 2 uur kreeg ik een mailtje van iemand die nog zo'n bordje had liggen wat ik voor 50 Euro kon overnemen.

Op mijn werk stond al een half jaar een mooie Coolermaster Stacker die ze bij TPG een keer hebben laten vallen. Resultaat: paar kleine lichte krasjes en een klein deukje. Zoiets mag natuurlijk niet meer verkocht worden. De stakker heb ik voor 80 Euro mee mogen nemen naar huis, als nieuwe behuizing voor mn server.

Hardware die ik heb:
Processors: 2x PIII 1Ghz 256KB L2 133FSB (MP 7.5)
Moederbord: Nu dus een MSI 694D PRO2
HDA: Maxtor 40GB 7200rpm 8mb cache
HDB: Seagate 40GB 5400rpm 8mb cache
Geheugen: 2x 256mb pc133 + 2x 128mb pc133 (totaal dus 768MB pc133)
Kast: Coolermaster Stacker
Cdrom: Aopen 56x
Floppy: Merkloze 3,5" 1.44Mb
Internet: 10/10Mbit glasvezel

Wat wil ik nog?
Het idee is om naast mijn DChubje een fileserver te gaan draaien. Dus komen er over een tijdje 4 WD's van 250GB bij mét SATA aansluitingen.

Wat vinden jullie van deze config en wat zou ik hier eventueel nog aan moeten versleutelen/toevoegen?

bvd Pingelmonster

[ Voor 3% gewijzigd door Pingelmonster op 19-08-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet niet wat het ding aan data te verwerken krijgt, maar op zich is een dual P3 echt meer dan zat.
momenteel draai ik een Direct Connect hub (met YNhub), een testdomeintje van me (www.hamergek.nl) en een fileserver (intern) en FTP) extern. Dit alles op een duron 750 met 768MB ram op een Gigabyte 7IXE4 (AMD750 chipset).
Niet de meest snelle combo, maar mijn cpu usage komt nauwelijks boven de 40% uit (waarbij 37% gebruikt wordt door radmin :P).

Persoonlijk zou ik zorgen voor een goede voeding die stabiel door blijft draaien en op wat hdd ruimte na zou ik er niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Àls je dat ding dan al als fileserver gaat geburiken, zorg er dan iig. voor dat je iig. een gigabit verbinding hebt. Aangezien je 4 moderne disken hebt zal je zeker wat verschil merken met grote files (backups e.d).

Als je wil, kan je nog rondkijken voor een leuke stille koeler. Een herriebak 24/7 in je kamer houden vinden sommige mensen geen probleem, maar voor anderen is het een ramp bij het slapen. Je kan met een converter/plastic-tunneltje een 120mm of 80mm fan op een simpele heatsink schroeven b.v. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Laurent op 19-08-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
Move PMG -> CSL :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.