Toon posts:

AMD 1ghz met 2 Mobo's instabiel, need help please

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag die hards,
ik zit met een probleem. |:(
ik heb sinds paar dagen een AMD 1ghz en een chaintech 7aja ATA100 en een asus a7v
op bijde moederborden heb ik met regelmatig een spontane crash. geen fout melding of wat dan ook hij hangt gewoon.
via drivers zijn geinstalleerd, service pack 4.28v etc...

de CPU draaid op de chaintech op 30 graden en op de asus 52,5 graden

Mijn config is:

AMD 1ghz
Chaintech of ASUS a7v
2x 128 mb sdram pc 133
chaintech ria2 gforce2
soundblaster 64 ISA 0f op asus SB128 pci
intel netwerkkaart of NE2000 comptbl kaartje
PCI HV Lite video in kaartj (voor webcam)
aopen 40x
plextor 12/10/32a
en een IBM DTLA-307030 30GB. ATA100 schijf
Ik heb win98/SE/ME geprobeerd alle crashen.
Ik hoop dat jullie me helpen kunnen.

Anus bordje is erg snel overigens =]

gaarne reager op icq 7940288 of vibrovirii@go.to voor meer gegevens... :'(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

De meest voorkomende oorzaken voor dit soort problemen zijn verkeerde memory settings of defect geheugen, of een probleem met IRQs. Probeer eens je geheugen grondig te testen, en als dat niks oplost eens als je PCI kaarten eruit te gooien en dan kijken of alles wel stabiel loopt. Loopt ie zonder PCI kaarten wel goed, dan moet je 1 voor 1 al die kaarten toevoegen totdat je weer fouten krijgt. Hoe groot is je voeding eigenlijk? 300Watt heb je met de hardware die er in zit wel nodig.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Er zijn veel problemen met de asus a7v... Die schijnt nogal kieskeurig te zijn aqua geheugen, dus dat zou eht eventueel zijn. Maar dat zou niet uitleggen waarom hij instabiel was op het chaintech mobo'tje, mar eerlijk gezegd heb ik te weinig gehoord over de chaintech om daar iets zinnigs over te zeggen....

Dus als je iets kan uitproberen, probeer van iemand zijn geheugen te lenen en kijk of hij dan wel stabiel draait.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 300Watt voeding eb hem door gemeten werkt perfect

ik heb er al diverse geheugens in gehad, o.a. goed werkent apple geheigen uit mijn Apple network server. Wel PC-100 dan, maar crashed nog.

ik zla de pci kaarten er uit halen en testen had ik nog niet gedaan.
thanx, i'll let you know...

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:53
Ik weet dat bij het Chaintech mobo een bios update is om dit probleem te verhelpen.:)www.chaintech.tw.com

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 15 januari 2001 08:56 schreef sies34 het volgende:
Als je het echt stabiel wil hebben koop je een MSI 6337 - 815E Pro met een Intel.
Kap toch 's met dat slappe gezeik... Ik heb zelf nog geen enkel probleem met m'n AMD systeem gehad, en die zit propvol met hardware. Als jij teveel wil betalen voor je Intel CPU dan moet je dat zelf weten, maar ga niet een AMD gebruiker ermee vervelen want wat je zegt slaat nerges op :r

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Vibro,

laat PCI-1 slot leeg, zet de netwerkkaart in slot 2, laat slot 3 ook leeg, zet de geluidskaart in slot 4, zet die lite video kaart in slot 5 of 6.
Pagina: 1