A8n-sli verkent geen PCI-kaarten meer.

Pagina: 1
Acties:

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 20:24
Sinds 2 dagen herkent mijn a8n-sli geen PCI kaarten meer.

Het begon daarmee dat mijn intel netwerkkaart niet meer herkend werd. Vlak na het booten krijg je een overzicht met alle devices te zien maar daar is hij niet terug te vinden.

Ik dacht dat het puur aan de netwerkkaart lag maar met een 3com of realtek wil hij helemaal niet meer booten. Dan blijft hij in het post scherm hangen.
Verder een promise sata controller probeert maar deze wordt ook niet herkend.

Bios is 1011, amd64 3200+ en 1Gb ram en verder werkt de computer uitstekend.

Iemand een idee?

Verwijderd

Probeer eerst een een bios reset. Werkt dit niet ga dan voor een bios flash en zet uiteraard de nieuwste erop (als je die nog niet hebt tenminste). Werkt het nog niet gewoon garantie claimen/

• matty___
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:19:
Probeer eerst een een bios reset. Werkt dit niet ga dan voor een bios flash en zet uiteraard de nieuwste erop (als je die nog niet hebt tenminste). Werkt het nog niet gewoon garantie claimen/
1011 is de nieuwste en bios reset heb ik ook gedaan. het is alleen vaag omdat ik de computer al sinds maart heb en er nooit problemen waren.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28
Ik meende dat er een productie fout was, waardoor de PCI bus niet meer functioneerd.
Maar ik weet het niet zeker of het zo is.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Haal ff al je PCI hardware er uit en doe een BIOS resetje. Boot dan ook ff door zodat ie ook zijn ESCD weer een beetje op orde heeft. En probeer dan elk PCI slotje uit?
Laat het natuurlijk ook ff weten in het grote A8N-SLI topic, misschien vind je daar nog extra hulp.
Als je vermoeden heb dat hij slecht is kun je natuurlijk altijd ff de shop waar je hem gekocht hebt bellen.

Nieuwste BIOS is overigens 1013 en niet 1011.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Probeer deze eens:
http://dlsvr01.asus.com/p...t939/A8N-SLI/A8NSB008.zip

Die draait hier stabiel (al een tijdje (since die er is).
en volg het advies op van de site:
A8N-SLI Bios version 1011
Please do read the description before updating BIOS
To avoid crashing file system, please do update the chipset driver to below version prior to this Bios.
For WinXP 32bit system, please download and update chipset drivers V6.65 or later
For WinXP 64bit system, please download and update chipset drivers V6.65 or later
For Win2k/2003 32bit system, please download and update chipset drivers V6.66 or later
For Win2003 64bit system, please download and update chipset drivers V6.66 or later
cybersteef schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 01:50:

Wrong:
http://support.asus.com/d...guage=en-us&model=A8N-SLI

het gaat hier over de SLI, niet de SLI Delux
(en beta-biosen zuigen als je het daar over hebt)

edit
Flash bios 1001 er in, zet je pc uit, haal de stroom er af, clear de cmos (de jumper Rechts van de batterij verwisselen en ~5 tot 10 sec laten zitten, hierna weer terug zetten.
Power op je pc, booten en meteen in je bios kruipen om te checken.

[ Voor 31% gewijzigd door ixl85 op 20-08-2005 02:02 ]

• matty___
cybersteef schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 01:50:
Haal ff al je PCI hardware er uit en doe een BIOS resetje. Boot dan ook ff door zodat ie ook zijn ESCD weer een beetje op orde heeft. En probeer dan elk PCI slotje uit?
Laat het natuurlijk ook ff weten in het grote A8N-SLI topic, misschien vind je daar nog extra hulp.
Als je vermoeden heb dat hij slecht is kun je natuurlijk altijd ff de shop waar je hem gekocht hebt bellen.

Er is geen PCI hardware aanwezig. Omdat die niet werkt :P. Ik heb alles eruit gehaald wat kan want mijn videokaart heb ik wel nodig. En het reseten hielp niet. Ik denk dat het terug flashen wel een optie is.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
matty___ schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:20:
[...]

Er is geen PCI hardware aanwezig. Omdat die niet werkt :P. Ik heb alles eruit gehaald wat kan want mijn videokaart heb ik wel nodig. En het reseten hielp niet. Ik denk dat het terug flashen wel een optie is.
heb je mijn post ook gelezen???
(heb je dus de nieuwe Nforce drivers er op zitten?)

• matty___
ixl85 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:24:
[...]

heb je mijn post ook gelezen???
(heb je dus de nieuwe Nforce drivers er op zitten?)
dat terug flashen is nog een hele taak zeg. krijg de hele tijd te horen dat er een checksum error is in mijn .bin file en het wintooltje van asus zegt dat ik niet terug mag flashen. lekker zeg.

heb al 6.66 erop staan

[ Voor 18% gewijzigd door matty___ op 20-08-2005 14:12 ]

• matty___
oude bios staat weer erop. (bij het booten alt+F2 doet wonderen).
daarna alles op default gezet, batterij eruit en jumper verplaatst maar het probleem is er nog steeds. ;(

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26
Alvast mijn excuses voor de topic-kick.

Ik heb sinds vorige week een ASUS A8N-SLI, waarmee ik een vergelijkbaar probleem ervaar. In de POST worden geen PCI devices getoond. In WinXP worden de devices wel herkend, maar komt er uiteindelijk een Exclamation Mark bij te staan met de foutmelding: "The device cannot start (Code 10)". Dit betreft alle kaarten die ik getest heb, en alle PCI slots. De Gentoo LiveCD (install) ziet bijvoorbeeld mijn Sound Blaster X-Fi kaart ook (PCI 05:07) gewoon (coldplugging) maar daar heb ik verder nog niet naar gekeken.

De vraag is natuurlijk of het hier ook om een rotte PCI chipset gaat, cq. mobo RMA. Buiten dit probleem ben ik geen andere issues tegengekomen en de laatste bios (1014) heeft het probleem ook niet verholpen.

Ter info de globale specs van het systeem:
Antec Sonata II (450W PSU)
ASUS A8N-SLI + Zalman NB-47J
AMD64 3700+ (1Mb L2) + Zalman 7700Cu
2x 512Mb Corsair TwinX 3200C2
ASUS Geforce 7800GT 256Mb
Hitachi 250Gb SATA2 HDD
NEC 3540 DVD-RW

Leaping Lab Rats!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Dat ligt aan je X-Fi. Trek die er eens uit, ik wed dat het dan voorbij is. Je kan hem opsturen naar Creative, die de firmware voor je flashen, zodat ie wel werkt. Voor de zekerheid: wanneer heb je hem gekocht? En zit er een klein heatsinkje op?

• d3vlin
Dat dacht ik eerst ook, maar ook zonder de X-Fi geeft bijvoorbeeld een Realtek 100mbit NIC hetzelfde probleem. De X-Fi installeert ook eigenlijk prima (zonder BSOD's enzo) totdat hij dus met die ( ! ) komt in Device Manager.
De X-Fi (Extreme Music) heeft trouwens een heatsinkje ja, zou dus latere versie moeten zijn. :)

Leaping Lab Rats!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Probeer eens zoveel mogelijk onboarddingen uit te zetten en zet ze één voor één aan. Probeer ook eens van PCI-sloten te wisselen: kijk in je mobomanual welke eigen IRQ's hebben, dat geniet de voorkeur.

• d3vlin
Dat heb ik ook al gedaan (alle onboard uit, alle pci sloten geprobeerd), maakt allemaal niets uit. De bios ziet de pci devices gewoon niet.

Update: bord gaat retour, hopelijk wordt hij snel vervangen en heeft een nieuw exemplaar dit probleem niet. :(

Update 2: binnen 2 dagen een vervanging gehad (goede service van 4Launch!!), nu werkt alles perfect! Ook de X-Fi kaart geeft geen enkel probleem. :D

[ Voor 54% gewijzigd door d3vlin op 05-01-2006 13:01 ]

Leaping Lab Rats!

Pagina: 1