Computer laten bellen (maar niet via internet!!)

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Ik zit met het volgende probleem. Mijn DECT telefoon heeft problemen om het basisstation te bereiken en ik moet iemand bellen. Dus ik dacht --> laat ik mijn laptop aan de telefoonlijn hangen en dan gewoon een inbelverbinding aanmaken met het nummer dat ik moet bellen. Maar helaas, ik hoor de andere kant opnemen, alleen ze horen mij niet. Bovendien zat er een irritante piep doorheen van de laptop. Hij denkt natuurlijk dat het een inbelverbinding is naar een ISP.

Nu weet ik dat in de tijd van win9x er gewoon een tooltje op je pc zat om deze als 'telefoon' te gebruiken. Kon je bellen vanuit een adresboekje enzo.

Search op GoT en internet levert alleen maar VOIP gerelateerde zaken op. Maar dat wil ik dus niet.

Oh ja, laptop draait winXp, ik moet een 06-nummer bellen dus gratis via internet is ook geen optie, en mijn vriendin heeft mijn gsm mee en een telefooncel is te ver weg.

Iemand een idee?

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 22:53
Moet je dat niet doen met de Hyperterminal software?

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

rainmaker2k schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:11:
Moet je dat niet doen met de Hyperterminal software?
Met hyperterminal gaat dat waarschijnlijk niet werken, aangezien het daar niet voor gemaakt is. Met hyperterminal kun je namelijk externe apparaten die een console hebben mee verbinden. Op school heb ik het wel eens gebruikt om Cisco switches en routers mee te configureren.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Bitware ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• a3konijn
  • Laatst online: 31-07 08:18
Hyperterminal is toch gewoon telnet software?

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 22:53
In Hyperterminal heb je in de balk een optie om een gesprek te beginnen. Ik neem aan dat dat ook gewoon werkt. Zelf nog nooit geprobeerd, maar het scheelt weer zoeken naar nieuwe software.

Maar het inderdaad ook software om mee te telnetten.

[ Voor 19% gewijzigd door rainmaker2k op 19-08-2005 22:22 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

mensen, hyperterminal is een programma dat een DATAconnectie gebruikt over de seriele poort. Telnet doet hetzelfde, maar dan via TCP/IP.

wat de beste man zoekt is een telefoonprogramma om via zijn microfoon en speakers te telefoneren via een normale telefoonlijn.

Vroeger was er iig altijd Bitware... misschien dat ik nog ergens een CD heb, want dat progsel kan je echt nergens meer vinden.
Compaq leverde bij hun Pentium systemen destijds ook een programma om te telefoneren en om voor antwoordapparaatje te spelen.

edit:
http://www.modemtools.com/answering-machine-software.htm
misschien is dit nuttig
of deze: http://www.imptec.com/

[ Voor 49% gewijzigd door McKaamos op 19-08-2005 22:34 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
in Windows heette dat de Telefoonkiezer (Phone Dialer) ben nog aan het googlen of ie misschien toch nog verstopt zit in XP, maar weet de bestandsnaam niet meer. en die probeer ik dus te vinden dmv Google.

kan 'm in XP ook niet terugvinden, terwijl het windows 3 Bestandsbeheer er nog wel inzit.

BitWare heb ik nog ergens op cd liggen, maar betwijfel of dat gaat werken onder XP.

maar op de p2p kanalen staan nieuwere versies lijkt het, 1 kleine zoektocht in eMule leverde 43 resultaten op :)

kon RVS-COM ook niet zoiets?

Last.FM

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
Ding heet dialer.exe
doe maar eens intypen via run/uitvoeren

overigens is het misschien verstandig dit ook ff door te lezen:
http://support.microsoft.com/?kbid=841802

en zoeken op google met 'phone dialer for xp' leverde bovenstaande link als eerste op...

en met skype out kun je ook gsm bellen... ( niet gratis )

[ Voor 83% gewijzigd door DeoDupke op 19-08-2005 22:44 ]

No worries m8

• EdwardTheGreat
DeoDupke schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:41:
Ding heet dialer.exe
doe maar eens intypen via run/uitvoeren
oh maar ik zag 'm in system32 niet staan dus dacht dat ie wel foetsie zou zijn....

is wel een beetje gegroeid als je de win9x dialer.exe gewend bent :9

Last.FM

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 06:59
bij mij werkte dailer.exe niet, maar c:\program files\windows nt\dialer.exe werkt wel

progje moet ik toch eens testen :)

• MerijnB
  • Laatst online: 18:04
dialer draait alleen het nummer voor je
(vandaar de naam: dialer)
daarmee kan je dus _niet_ spreken!

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Dé antenne-innovatie voor de korte golf

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
MerijnB schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:31:
op het moment dat ik een nummer wil draaien krijg ik toch een schermpje met mic en volume control en alles te zien, dat zal er toch ook niet voor niks zitten ( kan nu ff niet testen of het ook daadwerkelijk werkt )

[ Voor 11% gewijzigd door DeoDupke op 19-08-2005 23:35 ]

No worries m8

• MerijnB
  • Laatst online: 18:04
owkee, nieuw voor mij dan .. ?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Dé antenne-innovatie voor de korte golf

• EdwardTheGreat
MerijnB schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:31:
tis mij met de 9x dialer versie nog nooit gelukt om te spreken, maar dat is meer iets wat ik fout heb gedaan ofzo (ik hoorde de mensen wel :P maar ze hoorden mij niet _/-\o_ )

maar ik ben er van overtuigd dat het kan, zal wat zijn als je alleen een nummer kunt draaien en niks meer :/ of het nu gaat om de 9x of de 2000/XP versie, het is vast mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door EdwardTheGreat op 20-08-2005 02:38 ]

Last.FM

Verwijderd

ik kan mij wel herrineren dat ik via mijn dell pc belde met een programma wat ik via del had gekregen nou weet ik niet of ik eerst inbelde via dell 56k inet of of het nou rechtstreeks gingen weet alleen wel 100% zeker dat het gewoon soort rekenmachine was met telefoon nr's etc en ik heb er 1x mee gebeld wat overigens goed ging via mic en boxen
Pagina: 1