Toon posts:

AMD beu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een maand of 5 een AMD Duron 650 en ik ben het onderhand zat. Vroeger had ik een goede oude P II 450. Toen starte ik mijn PC op en als ik klaar was zette ik hem weer uit. En nu, ik start mijn AMD op en met een beetje geluk start hij goed op en als ik geluk heb reset hij niet eer dat ik dat wil of krijg ik onverwacht een blauw scherm voor mijn neus.

Mensen dit kan toch niet, als je een moederbord en een processor koopt die je eerst stabiel moet zien te krijgen met de juiste drivers, voeding en bla, bla, bla. Ik ben AMD helemaal beu en ik koop weer een Intel. Zo iets hoort gewoon te werken zonder problemen.

Lees Tech forums op Tweakers maar. Allen maar problemen met een AMD!

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

.....die voor het overgrote deel voor de gemiddelde tweaker makkelijk op te lossen zijn.

Maar ik geef toe dat je het met Intel iets minder hebt.

Geen flamez aub.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Je kunt niet echt zo zeggen dat je AMD de schuld kan geven hiervan.. misschien wel meer de moederbord producent..
(Ik weet het eigenlijk wel zeker)

Verwijderd

dat komt omdat de prijs/kwaliteit verhouding beter is en dus meer mensen een amd hebben.

En tja ach dit zet wel heel erg aan tot een flameware heb ik weer het vermoeden en de AMD roelez zullen hier dan ook weer rijkelijk vloeien. Maar mijn classic athlon op via chipste draait even stabiel als mijn ouwe bx setupje.

Verwijderd

Ik had 3 dagen een Intel 700 Mhz. En het heeft op een aantal verschillende moederborden niet gedraaid. Constant de fout melding dat de video kaart niet werd gevonden :(

Maar ik geef toe dat ik nu met mijn Classic 700 ook problemen heb gehad. Maar die waren heel simpel op te lossen, sommige problemen liggen niet bij AMD maar bij de mammaplankfabrikant. Het nadeel van de P III is de serienummer in de CPU. Daardoor draaide mijn P III 700 ook niet.

Verwijderd

Tja, ach, je moet ook drivers downloaden als je een via chipset hebt met een p3, dus dat is hetzelfde gezeik. Eigenlijk de 2 grote factoren waarbij een athlon onstabiel wordt vergeleken met een p3 is als er een slechte/zwakke voeding wordt gebruikt of als er een beetje brak geheugen in zit (met brak bedoel ik dus wel werkend op intel niet op amd).

Verwijderd

Topicstarter
Waar gaat dit heen. Als je een auto koopt verwacht je toch ook niet dat hij om de haverklap het niet doet. Dat AMD nu een goede concurrent van Intel is is voordelig voor ons kwa prijs, maar de stabiliteit is nu helemaal weg.

Het product is nog niet klaar of ze gooien het op de markt. Kijk maar naar de P III 1133 MHz of de kt133 met zijn IRQ problemen.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op maandag 15 januari 2001 00:57 schreef SuB het volgende:

[..]
dat komt omdat de prijs/kwaliteit verhouding beter is en dus meer mensen een amd hebben.
Bull, het merendeel van de pc's heeft een Intel aan boord.
Maar IMO ligt het niet zo zeer aan de AMD processoren maar aan de VIA chipsets, de meeste problemen met zowel AMD als Intel CPU's doen zich voor op mobo's met die chipsets. Een oorzaak daarvan zijn de AGP en USB specificaties, die (mede) door Intel ontworpen is en waar VIA nog steeds problemen mee heeft.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Dus VIA chipsets zijn KUT.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 15 januari 2001 00:52 schreef sies34 het volgende:

Je kan het niet stabiel krijgen, en dan ga je lopen janken, getuigt wel van een erg lage intellegentie.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Als jij het geld geeft voor een nieuwe voeding en geheugen krijg ik hem wel stabiel.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 15 januari 2001 01:28 schreef sies34 het volgende:
Als jij het geld geeft voor een nieuwe voeding en geheugen krijg ik hem wel stabiel.
Als jij de moeite doet om eerst rond te vragen/lezen voordat je iets koopt, dan hoef je me niet om geld te vragen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Mijn huidige systeem is vele malen stabieler als mijn P2 300 op een asus P2B. Bij een AMD/VIA systeem moet je je er gewoon even een beetje in verdiepen, als het dan eenmaal goed loopt blijft dat ook zo.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Denk dat het wel meevalt mee de 'brakheid' van de chipset.

Het grootste probleem is dat een Amd zich nogal leent voor de nodige tweakacties.

"Paar streepjes op de proc. en OC'en maar, Hmmm de muliplier kan niet op 10.5x dan maar 10x met een FSB van 104...."

"Wat leuk de nieuwste beta versie van de 4in1 drivers, laten we die eens proberen."

En zo verder, er wordt nu eenmaal veel gerotzooid met Amd/Via combo's(doe ik nou nooit >:) ), met als resultaat een hoop postings over problemen daarmee.

Een combinatie van goede hardware (geen el cheapo voeding of geheugen)/ officiele drivers (geen beta's) is wel stabiel.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Met andere woorden: Je hebt een waardeloze voeding en baggergeheugen, en dan AMD de schuld geven?

Ik zou als ik jou was een rechtszaak tegen AMD beginnen. Natuurlijk is het de schuld van AMD dat jij een baggervoeding en dito geheugen hebt. Dat moet toch gewoon werken!

Ik bedoel als ik besluit om een uitgeholde lantaarnpaal als uitlaat te gebruiken bij m'n auto werkt dat toch ook gewoon!

|:( |:( |:( |:( |:(

Verwijderd

Bull, het merendeel van de pc's heeft een Intel aan boord.
ok het meerendeel van got dan

Verwijderd

Vergeet niet dat Intel veel chipsets zelf ontwerpt, dat is niet voor niks. AMD heeft een betere prijs/kwaliteit verhouding maar zijn afhankelijk van VIA en zelf vond ik veel VIA chipsets voor Intel Procs. ook brak.
Als deze combo al zo stabiel is waarom zie ik dan nog steeds geen AMD/VIA combi's van de grote (Compaq,Dell,IBM)jongens voor workstations en servers ? AMD is met de 760 op de goede weg maar dat ze niet omdat ze zo tevreden zijn over het werk van VIA.

Verwijderd

ik snap er ook geen reet van zo , ik heb een asus a7v en een abit kt7 raid met 2 durons @950 alles zo stabiel als maar kan , MAAR heb wel 2x 300 watt voeding , nieuwste stabiele biossen en de via 4 in 1 driver zo moeilijk is dat toch niet mensen ? als je gewoon de bios eens flasht ... ja ik was de eerste met een a7v hiero *of een van de* en vrijwel de eerste met een abit kt7 raid. Dus ik MOEST wel bios flashen wilde ik het stabiel krijgen , maar mensen die nu die mobo's kopen krijgen automatische nieuwste biossen erbij dus stabiel krijgen zou niet eens een opgave moeten zijn , gewoon frisse windows install , dan via 4 in 1 en DAN PAS allerhande klote drivers erachteraan dan loopt alle vlekkeloos :)

als je dit niet snapt , wat doe je dan hier

• Ronald
  • Nu online
Je leest hier aleen maar slechte dingen over AMD? .. dan kan je niet lezen.

Amd thunderbird 900 op 1060 (10x106 = 142mhz cas 2) ik vond uhm na het weekend keurig netjes werkend terug dus stabiel is zo'n ding zeker wel. (MSI mobo !)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Hee Intel-fans!

Betaal dan lekker 1000 piek meer voor een mooie fijne stabiele intel-cpu, dan hebben jullie nooit meer problemen (hehehe) en hoeven jullie hier nooit meer te komen. Jullie blij en wij blij.

Maaaazzel!!

Verwijderd

Sjeesus!

En ik maar denken dat t.net voor tweakers was... :?
Blijkbaar kan de gemiddelde consument beter PC's bouwen dan de gemiddelde GoT-ter |:(

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Het nivo op Tweakers daalt inderdaad met de dag!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 18:47
Wat? Is het weer eens raak. Er wordt over en weer gezeurd. AMD niet stabiel, Intel te duur. Luister eens als je niet teveel geld kwijt wil zijn koop je een AMD en als je geen zin hebt om dit soort kleinere problemen op te lossen dan koop je een Intel met Intel Mobo.

Who Cares? En iedereen die komt zeuren dat merk X kut is, is eigenlijk gewoon stom bezig; Had je het namelijk gewoon niet moeten kopen danwel meteen terug moeten gaan.

Het algemene kenmerk van Tweakers is dat ze meer uit hun hardware willen halen als andere mensen omdat ze vinden dat ze voor die extra performance betaald hebben, of ze doen het gewoon voor de kick. Deze forums zijn bedoeld voor het uitwisselen van informatie en het bereiken van oplossingen (dat alles naast lol natuurlijk).

Iedereen die hier post zou niet moeten zeuren merk X is kut. Maar heeft iemand hier een idee hoe dit op te lossen valt. Zo niet, jammer dan, ga dan terug naar de leverancier. Ik ben die flame-posts zat.

Maar bovenal ben ik de mensen met dat gezeur over product Z (of wat dan ook) compleet zat. Als je problemen hebt en je kunt er niet tegen, dan had je of geen pc moeten kopen. Ik bedoel, auto's zijn ook niet perfect, maar daar wordt tenminste niet over gezeurd in ons forum.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Sjapoo!! :D

• jota
  • Niet online
Intel is klasse
AMD is klasse

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 06:59

oCe

aka Dookie.

dat je alleen voor via chipsets chipset-drivers moet installeren is bullshit. deze zijn ook nodig voor de i810, i815, i820 en i840. en ze zijn er zelfs voor de fx,hx,zx,bx,ex,lx,tx chipsets van intel. niet alleen om je systeem stabiel(er), maar ook sneller.

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Lekker Intel kopen *D *D *D

Zelf drie Intel systemen staan en één Thunderbird AMD... systeem met de meeste problemen is altijd die Machine met de AMD proc... :'(

Ik zeg zeker niet dat dit aan AMD ligt!!! Meer problemen met combinaties tussen Mobo's en Proc's van AMD. Ik ga er trouwens wel vanuit dat dit steeds beter wordt en AMD weer lekker in de markt is&komt :) :)

Zelf vind ik Intel nu nog steeds het meest betrouwbaar en stabiel :)

JAHHHHAAAA hij is duurder :7

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
Op maandag 15 januari 2001 01:56 schreef d-Frag het volgende:
Het grootste probleem is dat een Amd zich nogal leent voor de nodige tweakacties.

"Paar streepjes op de proc. en OC'en maar, Hmmm de muliplier kan niet op 10.5x dan maar 10x met een FSB van 104...."

"Wat leuk de nieuwste beta versie van de 4in1 drivers, laten we die eens proberen."

En zo verder, er wordt nu eenmaal veel gerotzooid met Amd/Via combo's(doe ik nou nooit >:) ), met als resultaat een hoop postings over problemen daarmee.

Een combinatie van goede hardware (geen el cheapo voeding of geheugen)/ officiele drivers (geen beta's) is wel stabiel.
Sure, ik gooi een beta bios op m'n cusl2, probeer allerlei drivers voor al m'n hardware uit (ik heb dus gelukkig geen last van brakke via en nvidia crap), m'n p3 700 wil niet lekker posten op 933, goh we proberen dan de 1000 maar es, ja helemaal nix, duh, klooi wat verder en nog steeds is m'n systeem stabiel.
Chipsets voor amd systemen zijn nou gewoon niet geweldig. De 750 was lang niet alles, de k(x/t)133 beter, maar niet geweldig, de 760, ja allang gereleased, nergens wordt die ook maar op een enkel mobo gebruikt (moet intel es doen (doen ze ook wel es), dan wordt intel de grond in geboord "PAPIERRELEASE :r"). Daarom heeft intel de oem markt ook nog steeds zo stevig in handen...

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:05

Kettrick

Rantmeister!

mijn ervaring is als volgt :

Amd + MSI :)
Amd + Abit/Asus :r

maarja, wie ben ik ?

• Redje
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op maandag 15 januari 2001 23:33 schreef Kalizec het volgende:
Wat? Is het weer eens raak. Er wordt over en weer gezeurd. AMD niet stabiel, Intel te duur. Luister eens als je niet teveel geld kwijt wil zijn koop je een AMD en als je geen zin hebt om dit soort kleinere problemen op te lossen dan koop je een Intel met Intel Mobo.

Who Cares? En iedereen die komt zeuren dat merk X kut is, is eigenlijk gewoon stom bezig; Had je het namelijk gewoon niet moeten kopen danwel meteen terug moeten gaan.

Het algemene kenmerk van Tweakers is dat ze meer uit hun hardware willen halen als andere mensen omdat ze vinden dat ze voor die extra performance betaald hebben, of ze doen het gewoon voor de kick. Deze forums zijn bedoeld voor het uitwisselen van informatie en het bereiken van oplossingen (dat alles naast lol natuurlijk).

Iedereen die hier post zou niet moeten zeuren merk X is kut. Maar heeft iemand hier een idee hoe dit op te lossen valt. Zo niet, jammer dan, ga dan terug naar de leverancier. Ik ben die flame-posts zat.

Maar bovenal ben ik de mensen met dat gezeur over product Z (of wat dan ook) compleet zat. Als je problemen hebt en je kunt er niet tegen, dan had je of geen pc moeten kopen. Ik bedoel, auto's zijn ook niet perfect, maar daar wordt tenminste niet over gezeurd in ons forum.
Wat moet hier nog bij... ik ben het hier WEER met je eens... er zitten hier teveel mensen merken zwart temaken ipv. die troep werkend tekrijgen waarvoor dit forum dus eigenlijk bedoeld is.

Voor die mensen: koop aub. een Compaq met 20 jaar on-site garantie :)

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Da's het kenmerk van de echte tweakert. Niet zeuren maar vragen en as hell proberen je AMD/VIA combinatie draaiend te krijgen. Na bijna 3 maal op het randje van een doorgetrapte P5A gestaan te hebben, doet die het nu ook normaal met een G400....Damn, wat was ik pissed, maar nog steeds geil op mijn K6-2 450.. Doet nog heel aardig zijn best...

Verwijderd

Allemaal... dit is geen forum om een bepaald merk wel/niet zwart te maken... maar je kunt nog altijd je eigen mening geven toch? :?

Kan iedereen verder zelf zijn conclusie uit trekken B-)

Verwijderd

pezies! eerst een amd gehad, k6-166, naar 83 bus @ 210. tweaken als een gek, maar stabiel gekregen...
dan een c300a @ 464 eerst, tsja, 505 moet kunnen, tweaken, waterkoeling, 2.7 V etc etc.
ook onstabiel, maar to be a tweaker or not to be a tweaker! (om maar es een originele quote te gebruiken).

nu een duron 700 @ 841 (radiator nog te klein en te primitief, tsja, spa fles he? :) ) maar die krijg ik wel op de GHz, stabiel natuurlijk. eigenlijk weinig probs gehad met drivers, je moet alleen weten wat je doet, maja, dat geldt voor elke zich zelf respecterende nerd, en als je t niet weet, vraag t dan op t GoT. flames slaan nergens op, alles is namelijk stabiel te krijgen, als je maar wil.

suc6 allemaal

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:50
je kan lullen wat je wilt...AMD cpu's zijn wel ok maar de mobo's zijn vaak gewoon niet super.

wat heb je nou op het moment? VIA? en das alles toch? ik had vroeger een AMD k6-2 want ik dacht ja AMD is wel goed en goedkoop. kopen dus, met een brak moederbord ja. Niks anders dan pijn en ellende.

met als gevolg dat binnen een jaar een 440BX met een P3 600mhz hier stond.

een combo die fucking stabiel is trouwens.

door mijn ervaringen met AMD en de mobo's ervoor, twijfel ik of ik eind dit jaar een AMD of een Intel moet kopen.
Nu met beter hardware ervaring dan toen lukt het me vast wel, maar euh...mijn pc wordt ook nog wel eens gebruikt door andere mensen en als er iets niet goed is...heb ik niks aan natuurlijk.

en zolang er geen andere chipsets voor AMD komen, koop ik geen AMD dus...
Via zuigt IMO

• JeroenNietDoen
oh ja...natuurlijk draait Via met AMD bij andere mensen wel. Ieder systeem is anders.
Maar ik hoop dat jullie ook snappen dat door mijn slechte ervaring, ik eigenlijk niet meer geld durf te verliezen aan VIA en AMD.

Verwijderd

ik denk dat het toch meerendeel de schuld is van de chipset. ik bedoel dus het moet ook kunnen draaien met bagger geheugen en bagger voeding. want als je die mooet upgraden naar een duurdere dan kun je net zo goed een intel halen.

Verwijderd

ik ga nu ook een nieuwe proc kopen een celleron 800 goedkoop en draait nog steeds op mijn BX443. trouwens jullie hebben het de heletijd over de via chipsets maar amd heeft nu ook zelf gemaakt.

Verwijderd

sies34, diezelfde problemen heb ik ook gehad (gehad ja, ze zijn nu weg).
Door windows er een paar keer opnieuw optezetten gingen bij het opstarten die groene randen weg, en afsluiten heb ik nog altijd niet gedaan, ik start namelijk opnieuw op en druk dan op de uit knop.

Verwijderd

En trouwens windows2000 kan wel gewoon opstarten en afsluiten.

• fredkroket
  • Niet online
Je kan pas vergelijken als je een PIII 1.1 Ghz hebt en een Athlon 1.1 Ghz hebt. Je koopt voor beide het nieuwste plankje, en je gaat kijken welke stabiel loopt. Ik HAD dus een Athlon 500 (Slot), die liep kut. PIII daarna, liep nog beroerder. Daarna nog maar een P III en die liep lekker. Maar ik gaat er toch maar weer 1200 piek tegenaan gooien om een mooi MSI plankje te halen met een 1.2 Ghz van de duitsters.

• slacksoff
  • Nu online
ieder zijn eigen smaak... ik ben een beetje prutsen wel gewend dus ik koop als volgende wel een palomino ofzow... nu zit ik nog fijn achter mijn celeron633@950 en bevalt perfect!

en mensen [vooral met amd processor]
je hoeft je aankoop niet te verdedigen door te gaan schreeuwen van HIJ IS BETER!!!HIJ IS STABIELER!!!![de processor zal wel... nu het meoderbord nog] daar hebben mensen weinig aan..

• JeroenNietDoen
Op dinsdag 16 januari 2001 09:25 schreef slacksoff het volgende:en mensen [vooral met amd processor]
je hoeft je aankoop niet te verdedigen door te gaan schreeuwen van HIJ IS BETER!!!HIJ IS STABIELER!!!![de processor zal wel... nu het meoderbord nog] daar hebben mensen weinig aan..
precies, de mobo's

Verwijderd

:) Ach het valt allemaal reuzemee met VIA Chipsets hoor. Ik heb hier ook een Slot 1 Pentium 3 500 MHZ superstabiel op een MSI 6163VA VIA Chipset draaien. En ik heb deze machine al ruim 1'5 jaar en nog nooit problemen gehad.

Ik denk gewoon dat iedereen die een 1e revisie moederbord koopt van welk merk dan ook met welke chipset tegen problemen kan aanlopen.

Want in de vele testsites lopen diezelfde borden superstabiel met VIA chipset superstabiel RA! RA! Hoe kan dat.:?

Ik weet zeker dat mijn volgende combinatie een AMD met MSI K7Turbo moederbord word of de ABIT KT7a RAID.:9~

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:08
Mijn ervaring met AMD zijn goed in combinatie met een MSI moederbord.
Maar ik wou de 'snellere' Asus A7V. :r
Ik zet binnenkort er maar een MSI K7T pro 2A erin.:)
Pagina: 1