Toon posts:

Switches goed aansluiten op de pinnetjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mja,een beetje kinderachtige topictitel en eigenlijk ook een kinderachtige vraag.
Toch wil ik hem stellen, omdat ik dit systeem niet kapot wil maken.

Momenteel ben een Arctic Silentium T5 kast aan het optuigen.
Moederbord van Asus P4P800 SE ...
Nu moeten dus de connectors van de frontpanel op het moederbord worden aangesloten.
Vb: powerswitch.
Nu wil ik dus zeker weten hoe ik deze erop moet plaatsen: in de handleiding staat idd waar hij geplaatst moet worden maar niet hoor.

Nu zie je dus bijvoorbeeld op het moederbord de 2 of 3 pinnetjes en 1 ervan is Ground.
Nu staat op de connector een titeltje (powerled) en aan de achterkant een klein zwart pijlte (een relief).
Is het nu de bedoeling dat dat pijltje aangeeft dat daar het pinnetje van ground in moet?

Dus de teksten van de labeltjes hoeven niet aan de buitenkant te zitten?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:02

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry hoor:

http://dlsvr01.asus.com/p...00-se/e1886_p4p800_se.pdf

Pagina 55, hoofdstuk 2-33

En daarbij; de stekkertjes van je kast in principe altijd met hun tekst naar buiten wijzend van het aansluit-blok.

[ Voor 34% gewijzigd door MAX3400 op 19-08-2005 21:50 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, overheen gelezen, maar dat kan zeker niet?! Anywayz .. waar slaat dat zwarte pijltje dan op?

Verwijderd

Topicstarter
En daarbij; de stekkertjes van je kast in principe altijd met hun tekst naar buiten wijzend van het aansluit-blok.
Dat vroeg ik dus ook he!
Ik zei al dat ik wel wist WAAR ze geplaatst moesten worden, maar er staat nergens HOE....

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47

The Third Man

The Third Jellyfish

Meestal zijn de aders gekleurd volgens kleur-wit, dus bijvoorbeeld de Power-Switch is meestal Groen-Wit (1 groen adertje en 1 wit adertje samen op een zwart stekkertje). De witte ader is dan de Ground (- pool). (edit: en zoals TheBorg ook al zegt: Trial&Error geeft ook de oplossing).

[ Voor 15% gewijzigd door The Third Man op 19-08-2005 22:04 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Waarschijnlijk is het merktekentje de min. Maar het maakt niet uit als een stekkertje verkeerdom zit. Voor een switch maakt het al helemaal niet uit, een LEDje zal hooguit niet branden.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 16:43

BruT@LysT

Fear and Loathing

Zo even uit mijn hoofd doe ik volgens mij altijd de 'plus' aan het 'aangeduide' stukje. in jouw geval dus waar het pijltje staat. Meestal is de plus de gekleurde ader, de zwart of witte is de 'min'
Eigenlijk is dit vrijwel alleen voor leds van belang, omdat die omgepoold niet funktioneren. Voor een elektronische schakelaar zou het niet uit moeten maken, ook voor de pc speaker maakt het niet uit.
Doet een led het dus niet, draai je hem gewoon even om.

edit:

Hmzz ik dacht dus dat plus bij het pijltje hoorde, misschien heb ik het mis. Ik zou zeggen, try it :P

[ Voor 22% gewijzigd door BruT@LysT op 19-08-2005 22:09 ]

Pagina: 1