Demon vs Xs4all

Pagina: 1
Acties:

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-02 13:59

junglebeast

hier staat iets

Topicstarter
Ik wil graag weten wat de beste keus is voor mij. Wat ik hoor zijn het beide uitstekende providers.

Ik zoek zelf een 1024/512 abbo, en ze bieden beide een soort gelijk abbo aan voor rond de 30 euro. Wat zijn de plussen en minnen eigenlijk? Een 3de keus is het 2048 abbo van Speedling maar daar is de service erg slecht wat ik lees hier.

Ik surf graag, en wil ook afentoe een online game to spelen, doe weinig met andere dingen(usenet), en wil eventueel een webserver draaien. En heb tijd zat om te DLen..

Dus wie kan mij uit de brand helpen

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Verwijderd

Via Demon heb je voor E30,- een 3/1Mbit lijntje. De service is beide redelijk goed (zelf zit ik bij Demon en heb via m'n werk veel met XS4all te maken). Demon is qua prijs het beste, en XS heeft de beste servers. Ik zit natuurlijk niet voor niets bij Demon, maar XS is ook echt niet slecht. Bij bittorrent hangt je downloadsnelheid vaak af van je upload. Meer dan 1 Mbit krijg je niet. Speedlink is echt idioot slecht. Onbekwaam personeel en hoge kosten bij het in de wacht staan (70cent per minuut en naar mijn ervaring gemiddeld 30minuten muziekje luisteren). Ik kan er pagina's mee vullen. Niet doen dus.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op GoT is best veel geschreven over beide providers. Ga bijvoorbeeld eens op zoek naar een probleemtopic van de provider hier op GoT. Slechts van één van de twee vind je hier een problementopic.

Verder kan ik je aanraden om op de nieuwsservers te kijken en dan met name in het support kanaal van de provider (demon.nl.support en xs4all.announce). Ik heb zelf beide providers getest en bij één van de twee zit ik nu nog :).

Dingen waar je op kunt (niet moet) letten:
• Stabiliteit netwerk
• Service
• Ping tijden
• Betrouwbaardheid e-mail systeem
• Minimale contractduur
• Minimale opzegtermijn
• Gevolg prijsdaling (geldt die ook voor bestaande klanten?)
• Retentie nieuwsserver
• Snelheid nieuwsserver
• Wel of niet gratis virus- & spamscan voor je e-mail.
• Prijs

[ Voor 31% gewijzigd door dr snuggles op 19-08-2005 22:08 ]

Verwijderd

junglebeast schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:39:
IEen 3de keus is het 2048 abbo van Speedling maar daar is de service erg slecht wat ik lees hier.
misschien ook een idee... tiscali met telefonie... 4096/640 met gratis bellen voor 29,95 ?

ik ben van Demon naar Tiscali gegaan... meer snelheid voor minder geld en gratis bellen..

overigens was m'n 2/1 Demon lijntje onderwater ook gewoon Tiscali ( babxl )..

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik heb sinds een dag of 4 (o.i.d.) m'n Demon 3/1 lijntje en heb vaak volle downloadsnelheid, ook 's avonds (centrum van Nijmegen, redelijk dicht bij de centrale). Voor 30 euro per maand is dat m.i. een heel interessante optie.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Demon:
+ Prijs
- Trage nieuws servers waardoor je max 100 KB kan downloaden.
- Slechtere pingtijden (zeker via BBned)
- Problemen met stabiliteit op BBned, Geld niet voor TiscaliWholesale.

XS4ALL
- Erg duur
- Trage nieuws servers waardoor je max +/- 200 KB kan downloaden
+ 200 MB voor homepage
+ 500 MB mailboxen, 5 stuks dus 2,5 GB totaal
+ Ping tijden, gemildelt 7 ms overaal naar toe in NL

Bij beiden heb je:
+ een goede retentie op de nieuws servers.
+ Subdomein
+ Profesionele helpdesk

Wat voor jou de beste keuze is hang van je budget af en wat je er mee wil doen.
Ga je gamen adviseer ik XS4ALL erg stabiel,lage ping en geen lag spikes.
Server mag bij bijde providers.
Je krijgt waarvoor je betaald, of je het er voor over heb is een 2e.

Verwijderd

Ook overwegen waard is tweakdsl, voor 40 Euro heb je een 24Mb down en 1 Mb up verbinding, met vast ip.
http://www.tweakdsl.nl/
Helaas kan ik weinig zeggen over de stabiliteit en ping van tweakdsl, wel dat ze een verschrikkelijk goede nieuwsserver hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 02:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:06:
[...]

misschien ook een idee... tiscali met telefonie... 4096/640 met gratis bellen voor 29,95 ?

ik ben van Demon naar Tiscali gegaan... meer snelheid voor minder geld en gratis bellen..

overigens was m'n 2/1 Demon lijntje onderwater ook gewoon Tiscali ( babxl )..
Met tiscali heb je een paar zeer belangerijke nadelen:
- Geen vast IP
- Geen gratis subdomein
- Extreem brakkenieuws servers
- Waardeloze helpdesk
- Veel problemen met mail servers (e-mail kan soms een week te laat aan komen)

Alleen de telefoonie kan je op ander manier doen:
www.optibel.nl , voor 12,95 onbebeperkt bellen vanaf alle internet aansluitingen

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:04

vr6-only

Blub Blub

ik zou voor Demon kiezen als je via Babyxl internet want BBned geeft heel wat problemen.
dus kijk ff of babyxl beschikbaar is bij jouw!

Demon:
hoge pings.
instabiele lijn, opeens normale snelheden en dan zakt ie weer weg.
0800 nummer helpdesk.
newsserver boeit me niet. maar bij xs4all is duidelijk beter dan Demon.
mail problemen.

Xs4all:

lage pings (rotsvaste KPN netwerk)
stabiele lijn.
professionele helpdesk
goede newsserver
groot mail capaciteit.

wat ook een overweging waard is, is Wanadoo adsl family

22.50 heb je 4 mbit lijn en 640 kbit up. voor 28.50 heb je ook telefonie erbij.

nadelen.

Livebox software zit nog in de kinderschoenen.
geen goede newsserver.
helpdesk kan soms heel professioneel zijn maar soms ook niet en is een 0900 nummer.

voordelen:
goedkoop.
stabiele lijn.
redelijk goede ping tijden. 22 ms maar het gaat erom dat er altijd 22 is en niet soms 50 en soms 10.
je krijgt een modem wat adsl2+ klaar is.
je kan KPN de deur uit schoppen. als je telefonie erbij neemt.

zelf zat ik bij xs4all en dat beviel me ook wel. maar ben overgestapt op wanadoo adsl family.

enige nadeel is de livebox maar dat heb ik opgelost door gewoon een andere modem te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 20-08-2005 03:53 ]

It ain't stupid if it works!

Verwijderd

Heb je trouwens een vast IP bij Wanadoo ADSL Family, altijd al willen weten :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 04:01 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 18:37

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 02:54:
Demon:
- Slechtere pingtijden (zeker via BBned)
Ik heb bij Demon/bbnet nooit last gehad van hoge pingtijden.

LinkedIn WoT Cash Converter

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:04
PcDealer schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 06:01:
[...]

Ik heb bij Demon/bbnet nooit last gehad van hoge pingtijden.
Same here. Demon via BBned, centrum Nijmegen (300 meter vanaf centrale Schevichavenstraat) en hier werkt alles fantastisch. Nog nooit ergens last van gehad.

Punctuality is the politeness of kings

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 17:44
vr6-only schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 03:51:
ik zou voor Demon kiezen als je via Babyxl internet want BBned geeft heel wat problemen.
dus kijk ff of babyxl beschikbaar is bij jouw!

Demon:
hoge pings.
instabiele lijn, opeens normale snelheden en dan zakt ie weer weg.
0800 nummer helpdesk.
mail problemen.
Ik ben een Demon User, met een 4/1Mbits abbo via BBned icm een Cisco DSLam.

Hoge pings was in het verleden een grote issue inderdaad, maar sinds een tijd heb ik hier geen last meer van. Rond de 10MS naar Tnet..

Instabiele lijn:
Wat betreft de instabiele lijn ben ik het deels met je eens, nooit last van disconnects altijd uptime dus (een werkende connectie). Wat ik als voormalig 2~8Mbit User wel ervaren heb is dat de snelheid in de avond uren flink in saust. Dat is ruim 10 maanden al het geval, daarom heb ik mijn abbo. gedowngrade naar een 4Mbits abbo.

Newsserver:
Demon gebruikt corp.supernews.com als newsserver, de snelheid is weliswaar gecapt op 128KB/s. Maar de retentie is in de meeste groepen niet te vergelijken met dat van XS4ALL. Dump groepen zijn inderdaad op een spoel gezet met een retentie van 2? dagen. De overige ''normale'' groepen hebben over het algemeen 10 dagen of meer.

Ik zou de TS aanraden om een kijkje te nemen bij de nieuwe abbo's van Demon, bij mijn weten lopen deze lijntjes via Tiscali/Wholesale.

Flex Express 3072
Downloadsnelheid: 3072 Kbit/s
Uploadsnelheid: 1024 Kbit/s
U betaalt EUR 29,95 per maand.

[ Voor 5% gewijzigd door Chutney op 20-08-2005 08:13 ]

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Die nieuwe Demon Flexpress abo's (ik heb die 3/1 dus) lopen volgens de supportlui allemaal via BabyXL. De BBned problemen heb je dan dus niet. Ik heb nog geen problemen gehad (maar heb het dan ook pas een paar dagen draaien). Voordeel is ook nog dat ze een redelijke techsupport hadden (m'n macregistratie ging niet soepel automatisch, dus dat is handmatig gedaan, waardoor ik de dag erna gewoon alles had draaien. Was iets met de wijkcentrale hier die macadressen niet goed doorgaf o.i.d. Geen zin om me daar druk over te maken ;)) die je gratis kunt bellen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Osiris
  • Niet online
vr6-only schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 03:51:
Newszilla (experimentele newsserver, ook beschikbaar via IPv6 voor niet-Xs4All-leden) mist vaak erg veel wat-minder-standaard newsgroepen, die Supernews (inbegrepen bij je Demon-abo) wél heeft. Nadeel van Supernews is de lage retentie in dumpgroepen zoals a.b.boneless enzo, vaak niet veel meer dan 2 dagen.. Non-dumpgroepen is vaak 20+ dagen daarintegen...

Verwijderd

@PCDealer & Dreamscape
Sla de demon topic 's er op na en je zal zien dat jullie dan 1 van de weigen zijn die geen last heeft van hoge ping tijden met demon incombinatie met BBned.

@Osiris
Met max 100 Kb van supernews downloaden is geen feest.
Retentie is ook niet altijd optimaal.

Zoals ik al zei je krijgt waarvoor je betaald ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 12:27 ]

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:25:
@PCDealer & Dreamscape
Sla de demon topic 's er op na en je zal zien dat jullie dan 1 van de weigen zijn die er geen last van heeft.
Afbeeldingslocatie: http://mrtg.osiris.sapcentrifuge.net/latency-day.png
Pingtijden in ms van mn Demon-DSL-lijntje via BBNed.. (klik voor MRTG-pagina)
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:25:
@Osiris
Met max 100 Kb van supernews downloaden is geen feest.
Retentie is ook niet altijd optimaal.

Zoals ik al zei je krijgt waarvoor je betaald ;)
Klopt, 't is niet supersnel nee, maar genoeg als je écht dat ene nodig hebt uit een hele maffe group die Newszilla niet heeft :)

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 20-08-2005 12:28 ]

• dr snuggles
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:28:
[...]

[afbeelding]
Pingtijden in ms van mn Demon-DSL-lijntje via BBNed.. (klik voor MRTG-pagina)
Ik denk niet dat het nuttig is als iedereen zijn ping tijden gaat vermelden. Er is al heel veel informatie te vinden over ping tijden in het Demon topic, dat zou genoeg moeten zijn.

• Osiris
  • Niet online
wwillem schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:38:
[...]

Ik denk niet dat het nuttig is als iedereen zijn ping tijden gaat vermelden. Er is al heel veel informatie te vinden over ping tijden in het Demon topic, dat zou genoeg moeten zijn.
Mwah, meneer beweert dat slechts 2 mensen geen last hebben van een probleem en refereert naar een ervaringen-topic waar voornamelijk mensen komen met slechte ervaringen. Mensen die niets te klagen hebben, hebben weinig reden om daar wat te posten. Dus dan krijg je een vrij krom beeld van de ISP ;)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
't Is heel simpel samen te vatten.

Je mag van DSL verwachten dat het op een onbelaste lijn naar machines van je ISP zelf of netwerken in de buurt (dus NL) <30ms is en dat het constant is.

Als het hoger is of schommelt heeft je ISP een probleem en is er meer aan de hand.

Nu halen mensen op 't KPN-DSL netwerk gemiddeld ~8ms allemaal. Via BBned op centrales waar ze de apparatuur nog niet vervangen hebben 16 a 25ms en wel vervangen 8ms constant. Tiscali (BaByXL netwerk) realiseert ook 8ms a 12ms constant. Wandoo zit met eigen (nieuwe) netwerk op 25ms constant en Versatel ook zo-iets.

Opzich geen schokkende dingen die 10ms meer, als het maar constant is.

Wel afhankelijk natuurlijk dat je geen 256/256 lijn hebt, dan kan het ietsje hoger zijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

kijk net ietjes voor mij.

problemen met bbned zijn nog lang niet opgelost. me buurman trekt nog steeds al zijn haren uit zijn hoofd.

vriend van mij word telkens eraf geknikkert. dat kan ik merken aan msn ...telkens off en online.

demon topic is ook niet echt positief. ik heb zelf 22 ms met wanadoo. het is constant en ik merk niet dat ik anders surf dan toen ik 11 ms had bij xs4all.

wanadoo adsl family= vaste ip[

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
vr6-only schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:47:
kijk net ietjes voor mij.

problemen met bbned zijn nog lang niet opgelost. me buurman trekt nog steeds al zijn haren uit zijn hoofd.

vriend van mij word telkens eraf geknikkert. dat kan ik merken aan msn ...telkens off en online.
Kan een individueel lijnprobleem zijn. Iets simpels als een defect modem of telefonie apparatuur voor de splitter afgetakt.
demon topic is ook niet echt positief. ik heb zelf 22 ms met wanadoo. het is constant en ik merk niet dat ik anders surf dan toen ik 11 ms had bij xs4all.
Merk je ook niet (al zeggen sommigen van wel), als het maar stabiel is en geen loss.
wanadoo adsl family= vaste ip[
Steeds hetzelfde IP is iets anders dan een 'vast ip' of 'eigen ip' natuurlijk. Veel DSL ISP's werken met 'dynamisch IP' in de products specificaties, maar praktijk is inderdaad dat je gewoon constant dezelfde hebt.

Verschil met 'vast ip' is dat ze kunnen omnummerren zonder iets te moeten aankondigen. En al heb je een ISP met een 'vast ip' (die je altijd wel gewoon via DHCP verkijgt dus niet statisch invullen! of via PPPoA (KPN-DSL)) kan het nogsteeds wijzigen door netwerk technische noodzaak natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• dr snuggles
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:40:
[...]

Mwah, meneer beweert dat slechts 2 mensen geen last hebben van een probleem en refereert naar een ervaringen-topic waar voornamelijk mensen komen met slechte ervaringen. Mensen die niets te klagen hebben, hebben weinig reden om daar wat te posten. Dus dan krijg je een vrij krom beeld van de ISP ;)
Je hebt gelijk dat in een ervaringen topic relatief gezien meer mensen komen met slechte ervaringen. Maar wat jij net gepost hebt kun je ook meerdere malen lezen in de uitgebreiden ervaringen topics. Het handigste is om meerdere ervaringen topics (of nieuwskanalen) naast elkaar te leggen. In beide gevallen komen er meestal klagers en zo kun je kijken waar de meeste klagers zijn. Daar had jij dus ook naar kunnen verwijzen ipv je ping posten :).

Verwijderd

Osiris schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:40:
[...]

Meneer geef dat ervaringen topic aan om zijn eigen ervaringen bij klanten te onderbouwen ;)
Ik beun flink bij door bij mensen ADSL aan te leggen PCtje virus en spyware vrij te maken o.a.
En veel mensen die Demon hebben die klachten over die ping omgeving Rotterdam, Ridderkerk & Zwijnderecht heb ik het over.
Het is niet altijd het gevaal maar 9 van de 10 keer wel op het BBned netwerk in combinatie met Demon.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

je moet wel ff bij zeggen dat Demon er eigenlijk niets aan kan doen.

leverancier die kan er wat aan doen eigenlijk en in dit geval is dat bbned.

speedlinq lees je ook veel problemen over instabiele lijnen. zij zijn ook aangesloten op onder andere bbned.
tweakdsl het zelfde...etc etc

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 21-08-2005 00:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 03:02:

Met tiscali heb je een paar zeer belangerijke nadelen:
- Geen vast IP
- Geen gratis subdomein
- Extreem brakkenieuws servers
- Waardeloze helpdesk
- Veel problemen met mail servers (e-mail kan soms een week te laat aan komen)
Geen vast ip adres ? geen garantie dat je adres niet af en toe eens wijzigt bedoel je..
mijn adres is al vanaf dag 1 hetzelfde...

Gratis subdomein... tja... dat was handig... maar voor 99% van de internetters niet noodzakelijk.. overigens red ik me zonder nu ook prima..

Nieuwsserver is brak klopt.. ondersteund nog geen binaries... ik gebruik een andere newsserver... deed ik bij demon ook ivm de trage cap die erop zat..
Ik gebruikte de demon server alleen als backup in geval van ontbreken van post in de andere.

De helpdesk van Demon is ook niet over om naar huis te schrijven...
Een van de redenen om destijds de gebruikersgroep op te richten.

Problemen met de mail heb ik nog niet echt ontdekt...
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 03:02:
Alleen de telefoonie kan je op ander manier doen:
www.optibel.nl , voor 12,95 onbebeperkt bellen vanaf alle internet aansluitingen
tja... weer 12,95 en dat al bij je dure dsl verbinding.... als je het erbij kan krijgen bij een goedkoper tiscali abbo 8)7

Verwijderd

ping tijden bij mijn Fast ADSL zijn super, beter dan wie ook. Newszilla werkt ook lekker, 600kb/s en tegenwoordig zitten de image en dvd groepen er ook bij. Het is alleen vrij duur.

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-02 13:59

junglebeast

hier staat iets

Topicstarter
Hey bedankt voor alle reactie's.

Ik denk toch dat ik het abbo van XS4all neem. Ik kan alleen BBned, KPN en Versatel bij mij krijgen.
En uit het verleden is KPN(bij HCCnet) toch zeer stabiel gebleken.

En hopelijk niet tot ziens met klachten op de 'ervarings' forums.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Pagina: 1