[Films kijken] Haperend geluid met AC3 stream.

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 10:46
Als ik Xvid of DivX films probeer te kijken (Rips van mijn eigen legale collectie that iz, geen gezeur over illegale meuk) die AC3 geluid ondersteunen, hapert mijn geluid.

Ik heb eea als volgt aangesloten / geconfigureerd:

Film speel ik af in WMP 10.
De SB Live! Value drivers staan geinstalleerd.
Als AC3 codec gebruik ik AC3Filter, deze staat ingesteld op SPDIF Passtrough.
De AC3 stream komt dan via een Digital DIN kabel binnen bij mijn DTT3500 surround set, welke een externe decoder bevat in een PS2 look-alike bak waar ik tevens het volume op kan regelen d.m.v. draaiknoppen en die als ontvanger voor de AB dient.

Deze staat op mijn bureau en laat zien of er een AC3 stream binnnen komt.
Zodra ik MP3 ofzo afspeel gaat alles perfect, maar zodra ik AC3 stream af wil spelen, knippert het lampje van de AC3 stream, en wordt mijn geluid onderbroken. Met andere woorden, de AC3 stream streamt niet lekker door, maar hapert.

Dit gebeurt ongeveer elke 3 seconden, en dan houd de stream iets minder dan een halve seconde op. Jullie kunnen misschien voorstellen dat ik enorm gestressed ben, aangezien mijn Cambridge setje zelfs 2dehands niet goedkoop was.

Wie oh wie weet de oplossing? Ik heb mijn pc wel zwaar overclocked, (De eXistenZ Mk.1, check CiP area) maar met de PCI-lock op 33Mhz, dus de kaart zou geen problemen moeten ondervinden. Ook kan ik je verzekeren dat mijn pc genoeg shizzle aan boord heeft om AC3 te kunnen afspelen in theorie ;)

Alvast bedankt voor een duw in de goede richting of natuurlijk voor de hele oplossing van het probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door _eXistenZ_ op 19-08-2005 21:38 ]

There is no replacement for displacement!