WRT54GS via @Home - Lagere download snelheid?

Pagina: 1
Acties:

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:02
Vandaag heb ik mijn Linksys WRT54GS aangesloten.
Hij zit via het Motorola modem van @home.

Het geheel werkt zonder problemen alleen had ik voordat ik de stekker omzette nog een download snelheid van tegen de 600kb en daarna nog maar rond de 350 kb. (1min later)
Ik heb al gezocht naar instellingen maar kan eigenlijk niks vinden.

Kan het komen dat door de firewall die erin zit de snelheid omlaag gaat?
Of kan het een andere oorzaak hebben?
Ik heb al gezien dat er verschillende firmwares voor zijn
Nu gebruik ik de versie: v3.37.2 die er standaard op zit.
Eigenlijk heb ik niet meer nodig maar misschien dat iemand een tip voor een andere firmware heeft die dit probleem misschien oplost.

Nog even voor de volledigheid. Hiervoor zat de kabel dus direct in de PC waarmee ik deed downloaden.
Er zijn op het moment van testen geen andere pc's aangesloten.
WiFi zit dicht met een key die je eerst moet invullen en wordt ook niet gebruikt
Lijkt me sterk dat iemand daar sowieso al na 1min op zit. Maar het is dus dicht getimmerd.

[ Voor 20% gewijzigd door rvrbtcpt op 19-08-2005 21:34 ]

Verwijderd

Heb je nu al getest zonder de router? En wat voor stekker zette je om?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Flash zowiezo even de laatste firmware erin. Het kan ook zijn dat je (je vermeldt niks over je downloadbron) niet de goede poorten geforward hebt. In geval van P2P. :)

• rvrbtcpt
Het downloaden gebeurt vanuit nieuwsgroepen met Grabit.
Moet ik daarvoor ook nog een port forwarden? Het werkt namelijk wel.

En voor ik de router ertussen had lag de snelheid toch zeker 200kb/s hoger dan nu het geval is.
Nu heb ik dus de router tussen het modem en de pc gezet. Voorheen had ik direct de PC aan de kabelmodem hangen. Er maakt op dit moment nog geen andere PC gebruik van de router.

De laatste firmware (3.37.2) staat erop.
Het is de EU versie en de firmware haal ik hier: http://www1.linksys.com/i...re.asp?intfwid=72&coid=28

Voor het downloaden gebruik ik niet WiFi maar heb ik gewoon een kabel van de router naar de pc lopen.

[ Voor 29% gewijzigd door rvrbtcpt op 21-08-2005 15:49 ]

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30
Hoi,

Welke firmware gebruik je. Het is bekend bij wrt54g en gs dat sommige versie's problemen heben met grote hoeveelheden data. Het is makkelijk op te lossen door de snelheid van de cpu hoger te zetten. Dit wordt namelijk ook gedaan door Linksys zelf. Als je de Alchemy versie 1.0 gebruikt dan is het makkelijk te doen via administration en dan Diagnostics en dan cmd. Type hierin

nvram set clkfreq=216 (enter)
nvram commit (enter)

hiermee gaat hij van 200Mhz naar 216Mhz. Dit lijkt weinig maar heeft goede gevolgen.

De firmware is te halen via www.sveasoft.com

Ronny

[ Voor 15% gewijzigd door snooze7555 op 24-08-2005 22:11 ]

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

• rvrbtcpt
Nu staat de gewone standaard firmware van Linksys zelf erop.

Ondertussen heb ik de US firmware erop gezet.
Vanmorgen haalde ik een downloadsnelheid van iets meer als 600kb/s wat bijna het maximum is.
Dat is versie 4.70.6

[ Voor 59% gewijzigd door rvrbtcpt op 25-08-2005 12:41 ]

Pagina: 1