[XP] Hauppage WinTV PVR 150MCE

Pagina: 1
Acties:

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55
Drivers geinstalleerd, WinTV2000 geinstalleerd. Als ik WinTV2000 automatisch laat zoeken naar zenders vindt hij slechts 5 kanalen. Waarvan geen enkele beeld geeft? Handmatig de zenders instellen geeft ook geen enkel beeld? (Essent) Mijn TV Kabel loopt naar kanaalversterker waar een TV op aangesloten zit...de TV werkt prima.

Wat is de oorzaak? Heb de kabel nog eens nagekeken en volgens mij is dat verder goed aangesloten. Verder vind ik de WinTV2000 software op het 1e echt slecht. Zijn er alternatieven? Ik heb SageTV geprobeerd maar die geeft ook geen beeld.

• et36s
In DScaler vindt hij een behoorlijk aantal kanalen alleen die worden waardeloos (vol ruis / storing) weergegeven. Is toch de kabel niet goed gemaakt. Of is de kabel te lang? ong. 20m

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Watvoor kabel heb je? Eentje van bijvoorbeeld een bouwmarkt met van die plasticcen kapjes? En hoe lang is die? Let er op dat coax zoiezo al een dB of 3 dempt per 10 meter, een splitter ook gemiddeld drie tot vijf. Een gewone tv op de zelfde kabel heeft wel goed beeld, met name in de lage VHF?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• et36s
idd een kabel van de bouwmarkt. +/- 20M die kan ik evt nog wel een paar m inkorten maar veel zal het niet zijn. Is die niet goed genoeg? Wat voor kabels kan ik evt. aanschaffen of is een extra versterker nodig?

EDIT

Inmiddels heb ik de kabel een aantal m ingekort. De stekkers er opnieuw opgezet en met het programma Dscaler heb ik nu redelijk beeld. Op een aantal zenders na waaronder NED1, NED2, NED3, DISCOVERY...

WinTV2000 vind nog steeds geen kanalen. SageTV ook niet echt zijn er andere alternatieven?

Zo is het nu:

(bouwmarkt) KABEL 3M > Signaalversterker > (bouwmarkt) KABEL 15M > HAUPPAGE WINTV PVR150 MCE

[ Voor 92% gewijzigd door et36s op 20-08-2005 14:14 ]

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 22:36

Mindwalker

zappen is zinloos

Heb je het ook al met Adaptive Channel Scanning (WINTV2000) geprobeerd? Dan is-'ie wel langer aan het zoeken, maar vind je meer zenders. Inderdaad is het ook goed om even met de gewone tv aan je kabel voor je pc het signaal te testen (ik weet niet precies waar je die tv nu hebt zitten, zit er een splitter tussen?).

Ik heb dezelfde problemen gehad, en deze dingen werkten goed voor mij. Overigens heb ik nu 29 van de 30 zenders, Nederland 1 niet te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Mindwalker op 20-08-2005 17:36 ]

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

• et36s
Nee geen splitter maar op die versterker zitten wel meerdere tv's Maar ja dat mag geen probleem zijn lijkt me. Denk toch een brakke (te) lange kabel. Waarom verkopen ze het eigenlijk als het toch maar half werkt. Ik zal eens zien of ik die adaptive scanning optie ergens kan vinden.

Is Windows Media Center misschien een betere oplossing en in hoeverre verschilt die windows van Windows XP PRO? Een comparison link zou handig zijn.

EDIT

Adaptive scanning kan ik niet vinden wel 'Scan all Channels' die ga ik nu maar eens proberen

[ Voor 29% gewijzigd door et36s op 21-08-2005 16:19 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heeft ws. niks te maken met je bekabeling, maar aan het feit dat we in nederland veel zenders niet op de 'hele kanalen" uitzenden, maar er net naast (bijv 56-- ofzo). Zet hem maar eens op Antenna ipv Cable en laat hem dan nog een keer zoeken. Geheid dat je dan veel meer zenders krijgt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• et36s
Ah zoeken op all channels lijkt te werken. Nu kan ik ze ook afstellen op het aantal MHZ.

Alleen WinTV geeft geen enkel beeld? Wat gaat er mis...

Als u trouwens nog NED1 zoekt hier een tip op de webpagina van je kabelaanbieder staan alle frequenties aangegeven per zender voor Essent is dat:

http://www.essentkabel.com/site/frequenties.php

Als je die nu handmatig instelt heb je waarschijnlijk wel NED1

[ Voor 48% gewijzigd door et36s op 21-08-2005 16:43 ]

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 22:36

Mindwalker

zappen is zinloos

et36s schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:41:
Als u trouwens nog NED1 zoekt hier een tip op de webpagina van je kabelaanbieder staan alle frequenties aangegeven per zender voor Essent is dat:

http://www.essentkabel.com/site/frequenties.php

Als je die nu handmatig instelt heb je waarschijnlijk wel NED1
Ja, daar zat ik dus net over na te denken :) Gewoon die laatste handmatig toevoegen, even kijken of er beeld is.

Ik zat nog even te kijken voor die Adaptive Channel Scanning, maar jij hebt het over WinTV2000 en ik zit hier met WinFAST PVR. Dat is niet helemaal hetzelfde programma zie ik... Hauppage heeft namelijk ook weer een versie die Win2000 PVR heet :X Even in de war!

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

• et36s
Ah dan zal ik even op die website van ze kijken of daar nog andere programma's staan

• et36s
Ben overgestapt op Windows XP Media Center... die vindt alle kanalen probleemloos, helaas geeft hij NED1, NED2, NED3 nog steeds matig door. Verder werkt het prima.
Pagina: 1