[Mdaemon] specifiek mailadres blokkeren

Pagina: 1
Acties:

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Ons makelaarskantoor(en met ons zo'n beetje alle makelaars in Limburg) krijgt op dit moment van één specifieke makelaar zo'n 10.000 keer (letterlijk) hetzelfde mailtje. Nu wil ik dit adres blokkeren zodat de mail gebounced wordt, maar weet iemand hoe dit ingesteld moet worden in mdaemon?

[ Voor 7% gewijzigd door Sebje op 19-08-2005 20:50 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit doe je in het adminpanel :) Wat heb je zelf allemaal al gezocht gevonden en geprobeerd? Hier op GoT doen we namelijk altijd zelf wat onderzoek voor we een topic openen :P Lees daarover ook de Algemene gedragsregels (Netiquette). Dit is iets wat je in de handleiding van MDaemon makkelijk kan vinden.
verder denk ik dat je topic in Internet & Telefonie niet echt op z'n plaats is, maar meer in Software Algemeen. Dit omdat het om een vraag over de configuratie van een mailserver gaat.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:56:
Dit doe je in het adminpanel :) Wat heb je zelf allemaal al gezocht gevonden en geprobeerd? Hier op GoT doen we namelijk altijd zelf wat onderzoek voor we een topic openen :P Lees daarover ook de Algemene gedragsregels (Netiquette). Dit is iets wat je in de handleiding van MDaemon makkelijk kan vinden.
verder denk ik dat je topic in Internet & Telefonie niet echt op z'n plaats is, maar meer in Software Algemeen. Dit omdat het om een vraag over de configuratie van een mailserver gaat.
Ik heb geprobeerd het specifieke adres op de blacklist te zetten van de spam filter, maar dit heeft geen resultaat. Ik weet ook niet direct waar ik het moet zoeken, dus een hint in de goede richting zou al geweldig zijn.

Het is ook meer een noodgeval, omdat er de mdaemon deskundige op het moment niet bereikbaar is, ik thuis zit en wordt opgebeld door een wanhopige collega, dus het moet ook nog op afstand telefonisch... en computer uit en morgen aan, en dan duizenden mails binnenkrijgen, da's niet echt prettig werken...

[ Voor 16% gewijzigd door Sebje op 19-08-2005 21:04 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wat sanfranjake zegt: dit topic past beter in SA, daarom
[I&T] -> [SA]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sebje schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:03:
Ik heb geprobeerd het specifieke adres op de blacklist te zetten van de spam filter, maar dit heeft geen resultaat. Ik weet ook niet direct waar ik het moet zoeken, dus een hint in de goede richting zou al geweldig zijn.
Wat heb je precies in dit blacklist gezet? Het exacte e-mailadres?
Het is ook meer een noodgeval, omdat er de mdaemon deskundige op het moment niet bereikbaar is, ik thuis zit en wordt opgebeld door een wanhopige collega, dus het moet ook nog op afstand telefonisch... en computer uit en morgen aan, en dan duizenden mails binnenkrijgen, da's niet echt prettig werken...
Kan je er niet remote bij? En misschien voor die ene user ergens bij "allow mail from" ofzo een exclusie opgeven? Ik heb zelf niet zo veel verstand van MDaemon maar het zou wel moeten kunnen lijkt me. Heb je nog een extra antivirus/spam progsel? Die kunnen dat meestal ook wel :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15
sanfranjake schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:42:
[...]
[...]

Kan je er niet remote bij? En misschien voor die ene user ergens bij "allow mail from" ofzo een exclusie opgeven? Ik heb zelf niet zo veel verstand van MDaemon maar het zou wel moeten kunnen lijkt me. Heb je nog een extra antivirus/spam progsel? Die kunnen dat meestal ook wel :P
Mdaemon heeft een ingebouwde antispam engine met o.a. whitelist/blacklist en spamassassin.

Ik zou voor zo'n situatie ff een aparte rule maken, dan kun je gewoon zeggen 'mail from pietje' delete.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
of bij security -> address suppression/ip screening/host screening

en dan host screening, het domein invullen en zeggen dat die niet mag connecten met de mailserver

No worries m8

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15
DeoDupke schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:53:
of bij security -> address suppression/ip screening/host screening

en dan host screening, het domein invullen en zeggen dat die niet mag connecten met de mailserver
Maar nu ga je er vanuit dat 'ie rechtstreeks verstuurt en niet via z'n provider.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
StevenK schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:59:
[...]

Maar nu ga je er vanuit dat 'ie rechtstreeks verstuurt en niet via z'n provider.
je kunt ook de IP optie gebruiken 1 tabblad terug... ik weet er zelf ook het fijne niet van... ff uitproberen zou ik zeggen..

No worries m8

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:42:
[...]
[...]

Ik heb het exacte adres idd op de blacklist gezet en ik kan er niet remote bij, we hebben net een VPN modem geinstalleerd, maar die moet nog ingesteld worden.

We hebben overigens norton av 2005 pakket

[ Voor 5% gewijzigd door Sebje op 20-08-2005 09:49 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Heel extreme oplossing: gooi de versturende SMTP server (dat ip adres) dicht in je firewall....

t wordt alleen wat lastiger als de verstuurder een smtp.provider.nl oid gebruikt, dan blokkeer je meteen de mail van iedereen die jullie probeert te bereiken vanaf dat domein.

Nette (en werkende) oplossing is om gewoon t verzendende mailadres in de blacklist te mikken: security-spam filter -blacklist en daar email@domein.ext toevoegen en toepassen, zoals t hoort en kan binnen MDaemon

Net ff getest, werkt prima op die manier (8.02)

[ Voor 33% gewijzigd door DJSmiley op 20-08-2005 17:53 ]

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Net gedaan, en werkt uitstekend. Het probleem lag erin dat ik het verkeerde adres geblockt had, het leek van een makelaar uit limburg af te komen, maar het blijkt er een uit eindhoven te zijn.

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
hmm, we krijgen ze weer binnen, nu weet ik het even niet meer...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Sebje schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:39:
hmm, we krijgen ze weer binnen, nu weet ik het even niet meer...
Dan smtp server van de verzendende partij blokkeren, of als de mails een bepaalde zooi kenmerken hebben adhv die kenmerken 'm als spam classificeren, of via webmail een sliert van die mails in je spam-box gooien en t baysian filter laten "leren" dat ie dat dus als spam moet zien.
Pagina: 1