Toon posts:

Game pc, wat vinden jullie ervan?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey tweakers heb een game pc samengesteld en deze wil ik bij alternate bestellen. nu vroeg ik me af wat jullie van mijn samenstelling vinden, en heb je andere sugestie's dan hoor ik het graag

Processor AMD Athlon 64 X2 4200+ (2,2 GHz) € 499,00
Moederbord Asus A8N-SLI Deluxe € 149,00
Geheugen Corsair XMS DIMM 1 GB € 139,00
Behuizing Thermaltake Armor € 129,00
Voeding Tagan TG480-U22 2force € 92,00
Grafische kaart Asus Extreme N7800GTX/TOP/2DHTV € 509,00
Harddisk (S-ATA) Maxtor DiamondMax 10 € 159,00
DVD-ROM Asus DVDE616P2 € 29,00
DVD-brander NEC ND-3540A € 45,00
Geluidskaart Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS € 85,00
Floppy NEC Floppydrive € 15,00 (ach ja wie weet heb je hem nog eens nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:29

Just_I

What did you just say?

Ik vind het leuk, maar dit lijkt me niet de bedoeling. Wij kunnen wel vannalles roepen wat wij hiervan vinden, maar het heeft geen meerwaarde. Als je vragen hebt of iets wel of niet bij elkaar kan met een echt probleem dan kan je dat vragen, maar niet zoiets als dit.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja je hebt gelijk maar ik ben altijd nieuwsgierig over wat andere mensen van een computer systeem vinden, maar heb wel een vraag zit nog te twijfen tussen een amd 64 4200+ X2 of een gewone amd 64 3800+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:29

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:52:
ja je hebt gelijk maar ik ben altijd nieuwsgierig over wat andere mensen van een computer systeem vinden, maar heb wel een vraag zit nog te twijfen tussen een amd 64 4200+ X2 of een gewone amd 64 3800+
Tja, als je duidelijk omschrijft waarover je twijfelt kunnen we daarbij helpen. Qua prijs zou ik gaan voor de 3800+ en voor performance voor de 4200+. Maar ik begrijp niet helemaal waarom je tussen die twee twijfelt aangezien er nog een hele meuk aan processoren tussenin zit.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kwa prijs prestatie is de 3800 een goede processor en op het moment sneller in de meeste progamma's dan de 4200 X2 omdat het singlecore prog zijn maar hoe lang zou het nog duren voordat er meer dualcore progamma's etc gemaakt worden vandaar de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sry hoor... maar je gaat den nieuwste zooi in je pc proppen en vragen wat wij er van vinden.
wat zal je denken?

niet als flame ofzo... maar is zo'n draadje niet een beetje nutteloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:01
ga je dus voor NU of voor de toekomst? zelf kiezen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ben ik de enige die wist van de problemen tussen Maxtor en Nforce4 borden van Asus voor dat hij een systeem kocht? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was je even vergeten dat de 4200+ 512 kb cache heeft en de 4400+ 1024 kb heeft ? ;)

En de A8N32 SLI is ook niet ver weg meer ...

Dual core gaat echt wel gebruikt worden zodra de nieuwe engine's van de gevestigde spellen komen, die zijn al opkomst, google maar eens goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dan weet ik wel genoeg ik ga voor de toekomst en wacht de nieuwe borden van asus wel af, hij kan dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is een goed systeem :) later nog een 7800GTX kopen en dan ben je flink veel geld kwijt maar goed bezig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vrijblijvende suggesties:
* ivm het ram, ik neem aan dat die XMS set uit 2 latjes bestaat, wat belangrijk is ivm dualchannel
* laat die dualcore links liggen, en ga lekker voor een 3500+ ofzo, die is in games zo goed als evensnel, maar wel een pak goedkoper. je kan later nog altijd upgraden naar dualcore als de prijzen gezakt zijn.
* waarom ga je voor de extreemste top-videokaart? Als je bijvoorbeeld een 6800GT, of een 7800GT koopt, bespaar je hopen geld, terwijl performance zeker genoeg zal zijn
* laat de floppy eruit
* de maxtor diamondmax 10 hdd's hadden problemen met de nForce4 chipset, ik weet echter niet of dat nog steeds zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je twijfeld tussen de 64 3800+ en de X2 4200+ dan kun je toch ook de X2 3800+ nemen. Die is een stuk goedkoper dan de 4200+.

Zo'n topic kan wel nut hebben (de processor wat misschien beter een 3800+ had kunnen zijn). De TS had misschien wel een paar vraagtekens kunnen zetten bij bepaalde componenten bij twijfel (cpu, voeding goed genoeg....).

Edit....enneh er zijn toch ook wel goedkopere diskette stations te krijgen, kun je weer een paar euro's besparen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Nofi, maar is het de bedoeling om te patsen met je systeem? Tegenwoordig lijken meer en meer mensen dat hier te komen doen... Voor ze het gekocht hebben dan.

Ik zie niet in waarom je een dual-core processor in een gamepc zou stoppen. Dan neem je toch gewoon een hoger geklokte single-core?

Voor de rest zie ik geen beginnersfouten :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Borromini schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:29:
Nofi, maar is het de bedoeling om te patsen met je systeem? Tegenwoordig lijken meer en meer mensen dat hier te komen doen... Voor ze het gekocht hebben dan.

Ik zie niet in waarom je een dual-core processor in een gamepc zou stoppen. Dan neem je toch gewoon een hoger geklokte single-core?

Voor de rest zie ik geen beginnersfouten :).
Ben ik het mee eens. neem als je een echte GamePC wil een FX CPU en een X2 deze is voor als je wat meer wilt doen dan alleen spellen encoden e.d,

En indereen weet dat dit een leuk systeem is op je HDD na dan :Y) Zegt een Hitachi fan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 21:38

Bever!

3

sterkere voeding nemen, 2 cores en een 7800gtx lijkt aardig stressen op een 480w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Een audigy 2 is natuurlijk wel leuk, maar je hebt er niets aan als je maar 2 boxjes hebt.
Heb je dus een mooie boxset, of heb je maar 2 boxjes?
Als je maar 2 boxjes hebt, koop dat een goedkopere geluidskaart.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zie http://gathering.tweakers...ge/19899215#systeemvragen : een lijstje neerdumpen is niet echt de bedoeling hier. :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.