1e keer klikken down, 2e keer prima?

Pagina: 1
Acties:

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een US:R router (8054 Firmware: 1.41 en WPA-PSK security) een laptop (1.73 Ghz Centrino met XP SP2 NL) met ingebouwde netwerkkaart (Intel PRO Wireless 2200 LAN) en een main PC (3500+ met XP sp 2 NL) met een linksys USB kaart (WUSB54G). Ik gebruik de meegeleverde Linksys software.
En nu heb ik een raar probleem: soms doet geen enkele website het meteen. Als ik de eerste keer klik krijg ik 'www.site.co.uk could not be found. Please check the name and try again'. Als ik een tweede keer klik doet de website het meteen prima. Ik heb dus ook gewoon internet. Dit gebeurt ook bijvoorbeeld bij MSN of bij het pingen van een site; verplicht 2 keer klikken.
Zoals ik al eerder zei heb ik dit probleem niet altijd. Soms als ik m'n netwerkkaart uit de USB poort haal en de router en internet modem uit zet een tijd dan doet internet het weer een tijdje goed. Ook doet soms de laptop het wel in 1 keer en de main PC niet. Het is dus allemaal vrij arbitrary.

Dit alles is allemaal begonnen toen ik m'n Linksys USB kaart installeerde. De eerste 30 uur werkte alles perfect maar daarna begon de ellende. De vorige USB dongle (ik kan alleen maar USB dongles gebruiken omdat ik de kast niet open kan maken ivm garantie) is nu helaas overleden na een incident met een honkbal knuppel na 10 het keer op rij down gaan van internet (:X).

Ik zit nu toch wel met m'n handen in het haar over wat ik nu moet doen. Alles lijkt zo random te zijn. Komt iemand dit bekend voor?

Slave of Thieves

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik ben dit tegengekomen als van geconfigureerde DNS-servers er eentje niet goed werkt. Hij is er wel (anders pakt de DNS-client direct de andere), maar hij geeft geen bruikbaar antwoord. Aangezien bij de volgende poging de meeste DNS-clients uit load-distribution-overwegingen de volgende pakken, gaat het dan wel goed.

Verificatie : expliciet nslookups doen tegen de verschillende geconfigureerde DNS-servers :
# nslookup <zoekterm> <DNS-server> (eenmalige search)
# nslookup - <DNS-server> (meerder searches)

[ Voor 24% gewijzigd door mvdejong op 19-08-2005 21:03 ]

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heeft er iemand anders toevallig nog een idee?

Slave of Thieves