Pc gaat niet aan, met nieuwe onderdelen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Leon-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 20:48
Ik heb zostraks een Asus K8N S754 Nvidia en een AMD Athlon 64 3000+ S754 FSB1600 1MB gekocht, dus ik mijn "oude" moederbord eruit halen en doe de nieuwe erin, ik alles weer aansluiten...gelukt, tenminste dat dacht ik.

Wanneer ik de pc wil aanzetten doet hij helemaal niks, de pc gaat niet aan.
Dus ik in het boekje lezen, dat je minimaal een 350Watt voeding nodig hebt, ik heb een 400 dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

Hopelijk zijn jullie bekend met dit probleem en ben ik alleen maar een schakelaartje o.i.d. vergeten om te zetten.

Alvast bedankt voor jullie reactie! _/-\o_

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
Ik ken dit probleem, probleem van te weinig info :)

Wat bedoel je met niet aangaan? Gebeurt er helemaal niets, gaan de fans draaien, krijg je geen beeld etc etc

Wat voor een voeding heb je, btw, wat voor een geheel systeem heb je?

meer info!

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 09:25
Geen jumper op het moederbord die je om moet zetten om uberhaupt stroom op het bord te hebben? Of is dat wat ik bedoel 'oldschool' ? ;)

• Leon-
Er is mij verteld bij de computer winkel dat ik verder niks geen jumpers meer om hoefde te zetten (maar misschien hebben zij het het fout?!?)

De rest van mij systemspecs zijn:

512MB DDR PC2100 (binnenkort 400Mhz geheugen)
Aopen Geforce FX5700 LE 128MB
Q-Tec psu 400Watt Bigfan
2 ide hd's
dvd rom
dvd burner

Ik kwam er net achter (omdat het nu donker is) dat er een groen lampje brand op het moederbord, wanneer ik de stekker in het stopcontact stop.

Wanneer ik op de poweron knop van mij pc druk, doet hij helemaal niks!

[ Voor 6% gewijzigd door Leon- op 19-08-2005 20:41 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Heb je de P4-stekker wel (goed) aangesloten? En zolang jij geen duidelijke uitleg geeft, kunnen wij alleen maar raden. Jij moet ons helpen om jou te laten helpen.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 09:25
Leon- schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:41:
Er is mij verteld bij de computer winkel dat ik verder niks geen jumpers meer om hoefde te zetten (maar misschien hebben zij het het fout?!?)

De rest van mij systemspecs zijn:

512MB DDR PC2100 (binnenkort 400Mhz geheugen)
Aopen Geforce FX5700 LE 128MB
Q-Tec psu 400Watt Bigfan
2 ide hd's
dvd rom
dvd burner

Ik kwam er net achter (omdat het nu donker is) dat er een groen lampje brand op het moederbord, wanneer ik de stekker in het stopcontact stop.

Wanneer ik op de poweron knop van mij pc druk, doet hij helemaal niks!
Als je op je powerknop duwt, of je voedingsstekker in het stopcontact doet, gaat er dan ook niet heel even (een heel klein beetje) een fan een klein draaitje geven?

Heb je al in het boekje van je moederbord gekeken over iets van een "power-on" jumper ofzo?

Edit: niet gelezen dom 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door the-edge op 19-08-2005 20:43 ]

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04 18:22
Hoi.. ik wee wat voor probleem je heb.. Heb je de Pwr switch wel aangesloten op je mobo? zoniet kijk even in je boek van ej mobo. probeer anders een met een schroevendraaier tegen paar pinnetjes te gaan, in het gedeelte van je mobo rechts onderin. (pinnetjes met kleurtjes)

Verwijderd

Zit je Power-on jumper wel goed?

Probeer eens om wat hardware los te halen en dan aanzetten, doet deze dan wat?

Als je jumper niet goed zit wil het zijn dat die niet aan zal gaan, lees daar eens meer over in je boekje van je Moederbord

edit: Lol we zijn het met ze allen eens dat het daar weleens kan zitten... graag je reactie _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 20:46 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

The__Virus schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:41:
Heb je de P4-stekker wel (goed) aangesloten? En zolang jij geen duidelijke uitleg geeft, kunnen wij alleen maar raden. Jij moet ons helpen om jou te laten helpen.
ik ben het hier mee eens.
je moet wel de 20 polige stekker aansluiten EN de 4 polige p4 stekker ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Leon-
krijgnuwat schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:43:
Hoi.. ik wee wat voor probleem je heb.. Heb je de Pwr switch wel aangesloten op je mobo? zoniet kijk even in je boek van ej mobo. probeer anders een met een schroevendraaier tegen paar pinnetjes te gaan, in het gedeelte van je mobo rechts onderin. (pinnetjes met kleurtjes)
idd, dat is het probleem, wanneer ik wat jumpers pootjes (?) aantik met een schroever draaier gaat de pc aan (aan/uit knop werkt niet dan!!) De pc start dan niet helemaal op, hij vraagt op een gegeven moment: "wilt u de pc in veilige modus starten", doe je ja of nee bij beide opties reboot de pc dan Wanneer ik een jumpertje op de pinnetjes doe die ik heb aangetikt start hij niet op, hieronder een afbeelding van de jumperpinnetjes:

De met zwart gemarkeerde pinnetjes heb ik de let stekkertjes op.
Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/img378/2207/jumpers8yy.jpg

Hieronder het "pinnetjes panneel" zonder stekkertjes:

Afbeeldingslocatie: http://img400.imageshack.us/img400/290/jumpers17ju.jpg

Hopelijk kan iemand mij vertellen waar ik precies jumpertjes in moet doen.

Verwijderd

Leon- schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:50:

Hopelijk kan iemand mij vertellen waar ik precies jumpertjes in moet doen.
Ik denk dat de handleiding van je moederbord dat heel goed kan :/

Verder vraag ik me af waarom je een PC inelkaar zet als je er blijkbaar weinig verstand van hebt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Leon- schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:29:
Ik heb zostraks een gekocht....
offtopic:
Mooi nieuw woord.... zostraks..... het is zojuist of straks en daar zit een aardig verschil in. :)

Maar goed, met deze informatie kan zelfs Jomanda of een glazen bol niet uit de voeten.

Wat heb je zelf er aan gedaan een oplossing voor je probleem te vinden? Heb je bijv. je HD gewoon laten zitten waardoor alle drivers zomaar ineens niet werken omdat er een totaal ander MB in zit?

Kortom informatie informatie....

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 19-08-2005 22:01 ]

ARME AOW’er

• Leon-
In het boekje staat het volgende over die "pinnetjes"

http://img379.imageshack.us/img379/2742/jumpers122tx.jpg

Wanneer ik op de reset Switch en ATX powerswitch een jumpertje zet, gaat de pc heel even aan en is daarna meteen weer uit :(
on/off button werkt dan ook niet.

Naja...als ik er zo niet uitkom ga ik morgen wel naar de computerwinkel :'(

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

Er moet geen jumpertje over die pinnen, maar de aansluiting van een schakelaar (je powerbutton dus). Die hangt ergens los in je kast als het goed is. Zie de handleiding van je kast en moederbord.

Verder is het de bedoeling dat je eerst de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter leest voor je een topic start. Kom je er dan niet uit, start dan een nieuw topic, en geef daarin meteen al je specs, je probleem, wat je al hebt geprobeerd en wat dat deed : zoveel mogelijk info. Dan kunnen wij je ook beter helpen dan nu, want zoals je ziet is het nogal een gegok hier :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 19-08-2005 22:19 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.