Geen VPN verbinding vanaf PC naar bedrijfsnetwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 610 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 08:35
Het volgende is aan de hand. Bij het bedrijf waar ik werk mogen we met onze eigen prive computer een VPN verbinding opbouwen zo dat we aan het intranet en wat applicaties kunnen komen die op het netwerk draaien.
Voor dat ik mijn PC volledig opnieuw had ingericht werkte dit perfect maar na dat het was gebeurd niet meer. Na wat test werk blijkt dat ik alleen nog maar naar alle andere landen waar we vestigingen hebben kan connecten maar niet meer in Nederland.
Toen heb ik de softwae waar op een test PC van mij geinstallereerd en vanaf deze PC werkt het wel.
Aangezien ik even geen zin heb om weer helemaal opnieuw mijn pc te installeren dacht ik drop het eens op GOT misschien dat iemand een idee heeft wat het zou kunnen blocken.

Foutmelding:
Er kan geen verbinding met het netwerk tot stand gebracht worden omdat het wachtwoord of gebruikersnaam onjuist is.

Dit vind ik heel vreemd omdat het vande andere PC wel werkt met de zelfde gebruikersnaam en wachtwoord.

PC A (waar het op mis gaat):

AMD 3000+
ASUS moederbord K8V bios v. 1009
1GB geheugen
120 GB HD
ATI 9800XT

WinXP prof SP2 NL
Office 2003 NL
HitmanPro 2.1.4 (dacht ik, laatste versie iig) Surfright ingeschakeld
Symantec AV 10
Microsoft firewall ingeschakeld
Emule 0.46C

PC B (waar het goed op gaat):
Dell GX110 laatste model
PIII 866 Mhz
512 MB
40 GB HD

WinXP prof SP2 NL
Symantec AV 10
Microsoft Firewall ingeschakeld

Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn of wat er mis zou kunnen staan, aan zou kunnen staan wat uit moet want ik snap het niet goed.

De 2 PC hangen allebei in het zelfde netwerk achter de zefde router.
Heb ook al de software verwijder, PC reboot en opnieuw geinstalleerd met zelfde resultaat.
Met de helpdesk van ons bedrijf kom ik er niet uit omdat ze zeggen dat het aan mijm PC ligt, dit laatste geloof ik ook wel, maar ja, wil het wel oplossen.

[ Voor 3% gewijzigd door TimTie op 19-08-2005 21:15 . Reden: typo's ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:22

Valkyre

Kitesurf FTW!

toevallig VPN niet in je firewall opengezet?

iRacing Profiel

Verwijderd

Zit inderdaad te denken aan een firewall, kijk daar eens of die het toevallig blockt?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is dit foutmelding 691? Want gebruikersnaam en wachtwoord onjuist kan weinig anders dan een tikfoutje zijn lijkt me. Is in de vpn-connectie ook het aanmeldingsdomein aangevinkt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TimTie
Op beide PC's staat de zelfde firewall ingeschakkeld. Ik had ook al de firewall uit gezet maar dit had geen effect. Op PC A werken alle landen behalve NL terwijl op PC B alle landen werken. Terijl het de zelfde indows versie is met alle securty patches geinstalleerd.

• TimTie
sanfranjake schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:44:
Is dit foutmelding 691? Want gebruikersnaam en wachtwoord onjuist kan weinig anders dan een tikfoutje zijn lijkt me. Is in de vpn-connectie ook het aanmeldingsdomein aangevinkt?
Ja, ik krijg Foutcode 691. Als ik de zelfde user, password en domein in voer op PC B gaat het wel goed. Maar op PC A gaat het niet goed. De VPN is gewoon standaard Windows VPN client die je installeerd via een installatie bestand. Hier zitten meerder voor ingestelde connecties naar verschillende landen in. Op PC A met de zelfde user kan ik wel connecties maken met de andere landen. Ik heb ook alles al eens verschillende keren opnieuw er ingetypt omzeker er van te zijn dat ik geen fouten had getyp in het paswoord. Zelfs in word getypt en en vandaar uit gekopieerd in de paswoord regel.

[ Voor 21% gewijzigd door TimTie op 19-08-2005 21:12 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou je je bericht willen wijzigen met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif bovenaan je post als je zelf de laatste poster bent?
Heb je in de properties van die account dat vinkje voor "domein" wel of niet aan staan? En log je wel/niet aan op een domein?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TimTie
sanfranjake schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:17:
Zou je je bericht willen wijzigen met de [afbeelding] bovenaan je post als je zelf de laatste poster bent?
Heb je in de properties van die account dat vinkje voor "domein" wel of niet aan staan? En log je wel/niet aan op een domein?
De volgende keer zal ik hem via de edit functie toevoegen.
Ik heb geen vinkje voor domein staan, kan ik ook niet zetten. Maar ik log wel op het domein in. Dit moet ik bij het inloggen invullen.
Pagina: 1