[PHP / Apache] Automatisch invoegen PHPSESSID voorkomen

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:54
Na een poosje twijfelen waar dit topic te plaatsen, heb ik het toch maar hier gezet.

Ik ben bezig met het restylen van een site en die wil ik xhtml 1.1 valid hebben. Dat is in principe geen probleem (en hoort hier ook niet thuis }:O ) maar nu voegt php en/of apache bij elke link ?PHPSESSID=2418234hqih4582ij5ih345rl toe zeg maar.

Nu kan ik hiermee wel leven en is het ook geen ramp, maar het volgende ben ik niet zo blij mee:
De code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<form action="login" method="post">
    <fieldset>
        <label for="username">Username:</label>
        <input type="text" size="16" maxlength="16" id="username" name="main_username" />
        <label for="password">Password:</label>
        <input type="password" size="16" maxlength="16" id="password" name="main_password" />
        <input type="hidden" name="page" value="<?=$page;?>" />
        <input type="submit" value=" Login " />
    </fieldset>
</form>

Het resultaat nadat die session id's zijn toegevoegd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<form action="login" method="post">
    <input type="hidden" name="PHPSESSID" value="eea804d312c689d4e89318879c934ae1" />
    <fieldset>
    <input type="hidden" name="PHPSESSID" value="eea804d312c689d4e89318879c934ae1" />
        <label for="username">Username:</label>
        <input type="text" size="16" maxlength="16" id="username" name="main_username" />
        <label for="password">Password:</label>
        <input type="password" size="16" maxlength="16" id="password" name="main_password" />
        <input type="hidden" name="page" value="<?=$page;?>" />
        <input type="submit" value=" Login " />
    </fieldset>
</form>

Die eerste toevoeging van dat hidden input field is het probleem. Die zit namelijk niet in de fieldtag en dat betekent een error bij de validatie :(
Aangezien bij die validatie blijkbaar altijd automatisch een nieuwe sessie wordt gestart, staan al die extraatjes er dus altijd in.

Mijn vraag dus uiteraard: Hoe kan ik voorkomen dat dit hidden input field wordt toegevoegd om valid code te blijven houden. Het zal wel niet mogelijk zijn om het zo toe te laten voegen dat ze het op de juiste plaatsen zetten :) Zo'n mooie button met de melding dat je site xhtml 1.1 valid is is ook beetje waardeloos als iemand er op klikt en dan een error ziet...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kom op, dit had je makkelijk zelf kunnen vinden met Google: [google=disable phpsessid]. Sowieso is dit om te beginnen een configuratievraag (die derhalve in Software Algemeen hoort), maar omdat dit gewoon 5 seconden zoekwerk is, doe ik je topic op slot in plaats van het te verplaatsen.

Verder: als je twijfelt over het subforum waar een topic hoort, neem dan even contact op met een moderator. De meesten van ons beschikken wel over een IM-client en sowieso over mail.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.