Toon posts:

laptop analyse

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

heb eindelijk genoeg geld om een laptop te kopen en wil jullie hierbij om advies vragen aangezien ik hier niet veel verstand van heb. Budget 1000 euro en ik heb een fujitsu siemens amilo m 1425 gezien bij mediamarkt

specs:
pentium m 1.70
60 gb hardeschijf
512 mb geheugen
dvd dual layer writer bla
ati mobi radeon 9700 128 ram
prijs: 999 euro
enz

is deze een redelijke laptop voor 999 of hebben jullie een betere laptop gezien voor die prijs? wil geen gare laptop hebben.......

thanks

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 09:25
Bij www.dell.nl heb je voor een goedkopere prijs een betere laptop.. Kijk vooral even naar de 'configureer en bestel' optie.. Daar kun je je prijs omhoog- en omlaag krikken..

Vind echter ook niet dat je veel onderzoek hebt gedaan naar een echte goede laptop binnen het budget van 1000eur.

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 17:26
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:46:

wil geen gare laptop hebben.......
Met "gare" zal je bedoelen geen miskoop.
Het ligt eraan wat je ermee van plan bent en hoe je ermee omgaat. Hoeveel jaar hoop je er plezier van te hebben.

Is dat max 3 jaar en ga je er voorzichtig mee om, dan zit je voor dat bedrag in de B-categorie laptops.
Wil je de kwaliteit ook voelen en goede service/garantie daarbij hebben, dan raad ik je toch aan even door te sparen en voor een IBM/Dell of Toshiba te gaan. Deze merken hebben ook low-budget producten op de markt (die ik niet adviseer).

[ Voor 9% gewijzigd door Drake op 19-08-2005 19:54 ]

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

Verwijderd

Topicstarter
dank je drake,

ik hoop dat het minimaal 5 jaar meegaat en goede service is niet echt een must. Die 1000 euro is wat ik aan een laptop wil besteden. Ik hoef verder niet de nieuwste laptops te hebben als je snapt wat ik bedoel. ik vroeg me alleen af of ik misschien een betere laptop kon kopen voor 1000 ipv die amilo m 1425.

Wat ik van een laptop wil:
Snelheid, langdurigheid van batterij is niet zo belangrijk.
Beetje kunnen photoshopen
breedbeeld
Grafische kaart

Kan ik beter een amd turion 64 kopen of een centrino of dat soort adviezen. Mijn eerste post is idd beetje vaag, excuses.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wat wil je ermee doen? De Lenovo Thinkpad T43 serie met ATI X300 is wel wat duurder ~300, maar 't zijn wel aardige computers. Ik zou trouwens voor een iBook opteren, is wel wat langzamer, maar ik ben inmiddels zo aan OS X gewend... ;)

Aa, je hebt net weer wat gepost. Wil we wel een notebook of zou een kleine barebone met mooi scherm ook kunnen? Dan zou ik dat namelijk doen. Dus: wil je de computer meenemen&onderweg gebruiken of niet? Waarom eigenlijk "breedbeeld"? 5 jaar is erg lang, dan zou je toch eerder voor 64bits kunnen kiezen mocht software onverhoopt daarop aangewezen raken. Verder dus gewoon specificaties&reviews afgaan zoeken naar prijs <€1000 en batterijduur onbelangrijk achten en processor en grefische kaart zo snel mogelijk zoeken... dan kom je vanzelf op het goede uit lijkt me.

[ Voor 71% gewijzigd door begintmeta op 19-08-2005 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
onlangs op dell.nl gekeken, Edge.. een laptop met vergelijkbare specs kost niet minder dan 1300 of ligt het nu aan mij?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:46:
wil geen gare laptop hebben.......
Dus al geen Toshiba: dit zegt genoeg en alsof dat niet genoeg is, mijn laptop is rijp voor de 8ste RMA-beurt.

IBM levert geen gamers grafische kaarten en jouw budget is niet bepaald IBM-compartible.

Dell mag zich omhoog marketeren, maar de Dell laptops zijn default zo brak als de brakste Toshiba (volgens de inkooptesten door de docenten), dus een ordinaire B-merk in het rijtje van Medion, Acer,...

Die Fujitsu Siemens zijn scherp geprijst, Acer zijn ook doenbaar (er zitten hier en door oververhitte types, scharnieren die eraan gaan, behuizingen die barsten,... De RMA-afhandeling in Antwerpen is klasse volgens de studenten, maar dat kan in de rest van het land anders zijn). Asus is volgens GoT ook doenbaar.

De MCT-studentproof-laptop moeten ze nog uitvinden, tot nu toe is eender welke laptop (RMA-percentages: Toshiba 40+%, IBM 5+%,...) eraan gegaan. De perfecte laptop kunnen we niet verlangen, wel dat ze binnen een redelijke tijd (dus niet 3 weken tot 3 maanden bij Toshiba) de laptops herstellen. Service is een van de belangrijkste factoren om een laptop te kiezen, moet je op de laptop kunnen vertrouwen?
A) Waarom breedbeeld. en wat voor resolutie denk je aan?
Je kan dan de Photoshop palletjes wegzetten in de breedte, dan hou je nog wat plek over om de foto te kunnen bewerken.

[ Voor 26% gewijzigd door rapture op 19-08-2005 20:22 ]

• Drake
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:03:
ik hoop dat het minimaal 5 jaar meegaat en goede service is niet echt een must. Die 1000 euro is wat ik aan een laptop wil besteden. Ik hoef verder niet de nieuwste laptops te hebben als je snapt wat ik bedoel. ik vroeg me alleen af of ik misschien een betere laptop kon kopen voor 1000 ipv die amilo m 1425.
Drie vraagjes:
1) Waarom breedbeeld. en wat voor resolutie denk je aan?
2) Waarom geen tweedehands/refurbished als je toch niet aan goede service gehecht bent?
3) Wat zijn je plannen om ermee te doen (wat verlang je/zijn je eisen t.o.v. van de videokaart, van de
accu, processor en de harddisk) ?

• Drake
rapture schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:14:
[...]
De MCT-student-proof-laptop moeten ze nog uitvinden,.
Ik loop al een aardig tijdje rond op de Tue, en ben van de eerste laptopgeneratie Toshiba Satellite 300cdt (draaid wel xp op :P ) ..... Dat was nog eens een degelijk apperaat, helaas worden ze van die kwaliteit zelden meer gemaakt.

Moet eerlijk toegeven dat de IBM T42 überall de beste (degelijkste) laptop is geweest van afgelopen 7 jaar. Deze is er ook met een Ati radeon 9600 128mb.

Lijkt me dat de T42 aardig MCT-proof is, of heb je daar alleen maar lompe boeren :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Drake3 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:15:
[...]

Drie vraagjes:
A) Waarom breedbeeld. en wat voor resolutie denk je aan?
B) Waarom geen tweedehands/refurbished als je toch niet aan goede service gehecht bent?
C) Wat zijn je plannen om ermee te doen (wat verlang je/zijn je eisen t.o.v. van de videokaart, van de
accu, processor en de harddisk) ?
A) zo'n 1280 x 800, een breedbeeld is mooi, je weet toch!
B) tweedehands.. ik verwacht geen goede service maar met een budget van 1000 hoef ik geen tweede hands shit kopen en vooral ik heb niks met 2de hands shit.
C) photoshoppen, beetje gamen(niet fanatiek maar toch), flashen, misschien 3d studio max(ja ik weet dat het een zware app is)

p.s ik heb van veel mensen gehoord dat dells laptops niet zo super zijn

Oei geen toshi dus? oei vond het nog zo'n mooie laptop... haha thanks

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 20:31 ]

• Drake
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:22:
[...]
A) zo'n 1280 x 800, een breedbeeld is mooi, je weet toch!
Zou ik toch eerder kiezen voor een 1400x1050 resolutie op een 14 of 15 inch.

Dell heeft net als Toshiba (IBM wat minder) slappe productielijnen ertussen zitten. De cases van de dell's zijn de laatste jaren redelijk slap (veel afgeborken display scharnieren). Dit komt mede doordat dell veel plug-en-play bays als mogelijkheden heeft. cd/dvd combo's die je er zo kan uithalen en vervangen voor een floppydrive of tweede harddisk of 2de accu. Deze gaten maken de behuizing minder stijf.

[ Voor 47% gewijzigd door Drake op 19-08-2005 20:31 ]

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Drake3 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:21:
Ik loop al een aardig tijdje rond op de Tue, en ben van de eerste laptopgeneratie Toshiba Satellite 300cdt (draaid wel xp op :P ) ..... Dat was nog eens een degelijk apperaat, helaas worden ze van die kwaliteit niet veel meer gemaakt.

Moet eerlijk toegeven dat de IBM T42 überall de beste (degelijkste) laptop is geweest van afgelopen 9 jaar. Deze is er ook met een Ati radeon 9600 128mb.

Lijkt me dat die aardig MCT-proof is, of heb je daar alleen maar lompe boeren :Y)
IBM R50p heeft een uitvalpercentage van 5%, dus vrij goed, maar na een jaar beginnen de voedingen (stuk elektronica dat de stroom van de adapter moet omzetten naar bruikbare voor de laptop) te begeven.

Graduaat MCT is een laptop-intensieve opleiding, dankzij Brussel die maar subsidies geeft voor de helft van de studenten moeten we maar eigen laptops aankopen ipv vaste computers gebruiken. Laptops worden dagelijks meegesleurd naar de hoge school, regelmatig verplaatsen van de ene naar andere lokaal, veel kotstudenten hebben alleen een laptop op kot (dus intensief gebruik),... Af en toe zie je iemand met een draaiende laptop struikelen over een utp-kabel,...

Eerlijk gezegd waren de eerste laptopgeneratie Toshiba's panzers, 3% uitval en perfect utp-struikelbestendig. Maar ze waren wel zo traag dat je minstens 1 minuut moest wachten voordat een pagina Java-code gerenderd word in jGrasp.

Harde schijven gaan vrij veel kapot, laptop harde schijven hebben geen koeling, dus ze worden langzaam maar zeker gaar en de laptopgroothandelaars beamen dat. Dat is een ouderdomskwaal zoals auto's die moeilijker starten in de winter. Hierdoor is 3 jaar garantie een must-have.

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 19-08-2005 20:34 ]

• the-edge
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:14:
onlangs op dell.nl gekeken, Edge.. een laptop met vergelijkbare specs kost niet minder dan 1300 of ligt het nu aan mij?
Even de 'configureer & bestel' optie doen, dan kun je aanklikken wat je wel en niet wilt, als je kiest voor 1 jaar ipv 3 jaar on-carry garantie dan gaat er als ik me niet vergis al 200 euro vanaf.. Of zit ik verkeerd? :?

• Drake
De R-serie van IBM is de mindere kwaliteitserie van IBM. De merk je in zwaarte van laptop, en materiaal van de behuizing in tegenstelling tot de T-serie

Struikelen over kabels is en blijft altijd een probleem. Maar dat is aan de ene kant ook een beetje het probleem van je school. Moeten ze maar voldoende en op de juiste plaatsen aansluitingen (UTP, stopcontacten) maken. Daarnaast wifi, scheelt oo weer een kabel om om over te struikelen

[ Voor 3% gewijzigd door Drake op 19-08-2005 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
tot nu toe nog geen slecht woord over fujitsu siemens gehoord. Dat is al positief. Ik ben trouwens van plan morgen al een laptop te halen, dus welke zal ik kopen?

Verwijderd

Topicstarter
the-edge schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:32:
[...]

Even de 'configureer & bestel' optie doen, dan kun je aanklikken wat je wel en niet wilt, als je kiest voor 1 jaar ipv 3 jaar on-carry garantie dan gaat er als ik me niet vergis al 200 euro vanaf.. Of zit ik verkeerd? :?
heb alles op BASIS staan, dus geen bijbetaal shit. Kost ie nog steeds 1300 euro. Probeer het zelf maar.

Ik wil het trouwens op school gebruiken ja, heb al zo'n struikel geval meegemaakt. Een jerry springer moment.... maar tja je kan moeilijk een struikelbestandlaptop maken...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 20:39 ]

• Drake
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:35:
tot nu toe nog geen slecht woord over fujitsu siemens gehoord. Dat is al positief. Ik ben trouwens van plan morgen al een laptop te halen, dus welke zal ik kopen?
Haha.....denk dat je genoeg kunt vinden op Got over de fujutsi siemens die 6 jaar gelden op de tue is uitgereikt. Als je daarover gelezen hebt, zal je waarschijnlijk niet voor de fujitsi gaan. Tenzij ze hun naam in de tussentijd gezuiverd hebben wat betreft notebooks :?

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Drake3 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:35:
De R-serie van IBM is de mindere kwaliteitserie van IBM. De merk je in zwaarte van laptop, en materiaal van de behuizing.

Struikelen over kabels is en blijft altijd een probleem. Maar dat is aan de ene kant ook een beetje het probleem van je school. Moeten ze maar voldoende en op de juiste plaatsen aansluitingen (UTP, stopcontacten) maken. Daarnaast wifi, scheelt oo weer een kabel om om over te struikelen
Het komende academiejaar wordt Toshiba Tecra S2 op de rooster gelegd, ik ben benieuwd of die beter zijn dan de Satellite Pro M10.

Wifi? Ik zie al 20+ studenten op 1 hotspot connecten en tegelijkertijd Java JDK + Netbeans van het netwerk installeren...

• the-edge
Ik wil me niet bemoeien met je zaken maar je wilt geen 'gare laptop' zou je dan niet even rustig op onderzoek uitgaan zodat je dadelijk zeker weet wat je in huis haalt? Verder heb ik ook veel slechte dingen over Fujitsu Siemens gehoord, en de HP laptops zijn nogal dik en zwaar, let wel op een breedbeeldscherm maakt de laptop ook 'breder'..

Ikzelf heb een Dell laptop en ben er zeer over tevreden, terwijl andere ook daar klachten mee hebben.. Dus het blijft een moeilijke opgave om een 100% goede laptop te kopen die voor jou gemaakt is... ;)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Drake3 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:53:
[...]

Met "gare" zal je bedoelen geen miskoop.
Het ligt eraan wat je ermee van plan bent en hoe je ermee omgaat. Hoeveel jaar hoop je er plezier van te hebben.

Is dat max 3 jaar en ga je er voorzichtig mee om, dan zit je voor dat bedrag in de B-categorie laptops.
Wil je de kwaliteit ook voelen en goede service/garantie daarbij hebben, dan raad ik je toch aan even door te sparen en voor een IBM/Dell of Toshiba te gaan. Deze merken hebben ook low-budget producten op de markt (die ik niet adviseer).
Schrap toshiba svp van je lijstje... Die zijn echt niet meer wat het geweest is mbt service/garantie... Heb hier het topmodel van 1 jaar geleden liggen, behuizing is kapot doordat de scharnieren blijkbaar te zwak waren voor het scherm oid, toshiba weigert te repareren...

Verwijderd

Topicstarter
the-edge schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:39:
[...]

Ik wil me niet bemoeien met je zaken maar je wilt geen 'gare laptop' zou je dan niet even rustig op onderzoek uitgaan zodat je dadelijk zeker weet wat je in huis haalt? Verder heb ik ook veel slechte dingen over Fujitsu Siemens gehoord, en de HP laptops zijn nogal dik en zwaar, let wel op een breedbeeldscherm maakt de laptop ook 'breder'..

Ikzelf heb een Dell laptop en ben er zeer over tevreden, terwijl andere ook daar klachten mee hebben.. Dus het blijft een moeilijke opgave om een 100% goede laptop te kopen die voor jou gemaakt is... ;)
Snap het maar ik ben eigenlijk al best lang aan het rondkijken en kom maar steeds niet uit, daarom vraag ik het nu aan de profs. Morgen loop die aanbieding van fujitsu siemens af (mediamarkt.nl) vandaar dat ik het vanavond moet weten. snap je het?

ps.s heb nu toshiba al met een dikke stift weggestreept hehehe thanks

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 20:43 ]

Verwijderd

ik heb zelf een thinkpad t40p

vind de ibm toch wel de betere laptops hoor, degelijk gebouwd in verhouding met andere laptops die je bij dixons ziet staan en daarbij ook zeer goede driverondersteuning

• 0X55AA
  • Laatst online: 07-05-2023
En waarom geen Vaio ? Ik heb de VGN-FS215E (60gig, 512MB RAM, etc). Een heel leuke laptop, vooral dat xblack lcd, wat gewoon prachtig is. Er staat ook een soort multimedia center op, wat altijd een leuk extraatje is. Ik heb de laptop 899 betaald (promotie). Ook gamen gaat redelijk goed, ik speel af en toe een potje "Juiced" en dit gaat gewoon goed. Het breedbeeldscherm is ook handig met Gimp.

Al bij al een leuke laptop voor een zacht prijsje.

• the-edge
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:42:
[...]

Snap het maar ik ben eigenlijk al best lang aan het rondkijken en kom maar steeds niet uit, daarom vraag ik het nu aan de profs. Morgen loop die aanbieding van fujitsu siemens af (mediamarkt.nl) vandaar dat ik het vanavond moet weten. snap je het?

ps.s heb nu toshiba al met een dikke stift weggestreept hehehe thanks
Aah ok vandaar.. Ik hoop dat je je keuze kan maken! Laat wel even weten wat je beslissing dadelijk is geweest ;)

• Drake
Geloof dat de IBM T42 al voor 1350 excl btw verkrijgbaar is.....centrino 1.7 radeon 9600 512 mb 80gb hdisk. 15inch 1400*1050 dotpitch. Klit en touchpad

Dan zou ik het wel weten >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Drake op 19-08-2005 20:50 ]

Verwijderd

of gewoon weinig ervaring mee...
toshiba is een no go, zo verschrikkelijk veel problemen mee op werk (maar laat ik daar niet over uitwijden, dat is al gedaan). Ze voelen overigens alleen al slap aan (doe het scherm maar eens met 1 hand open, en dan uiteraard aan de zijkant beetpakken...)
Acer gaat dan al een heel stuk beter, meer duidelijke userfouten.

Ik heb goede ervaringen met een oudere Dell Lattitude (weet niet hoe de nieuwe het doen) en vooral met IBM (gelukkige bezitter van een Thinkpad A30 met fantastisch scherm)

Waarom breedbeeld 1280x800? Da's net niks, 800 is dus echt niet hoog genoeg wat mij betreft (maar ik ben 1400x1050 gewend).
Je houdt met dat breedbeeld gedoe wel een stukkie aan de zijkant over, maar soit, met hogere resolutie houd je sowieso ruimte over ;)

5 jaar vooruit kun je in principe sowieso wel, als je eisen niet te hoog zijn tenminste. Mijn A30 is een PIII 1 GHz, stokoud, so? Linux draait sowieso voortreffelijk, vooral met genoeg geheugen :)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Even over de amilo lijn:
- De boxjes in die dingen zijn echt WAARDELOOS, zelfs het standaard windhoos geluid is nog niet om aan te horen
- Degelijkheid van de behuizing vond ik erg tegenvallen
- Scherm niet echt super...

Dat is wat ik bij mn vriendin er nu van zie en ervaar... Is zelfde amilo als die jij wil kopen.

Persoonlijk zou ik liever een iets mindere laptop kopen met goede garantie en van een goed merk waar je dan dus ook echt je jaartjes mee kan volmaken dan nu overhaast een huis-tuin-keuken consumenten laptop te kopen die eigenlijk gemaakt is om van de bank naar het buro verplaatst te worden en verder niks...

Mijn advies: Kijk voor een leuke IBM en zorg voor goede garantie.

over garantie gesproken: Alle mensen die hier zeggen van ja bij dell moet je ff die garantie op 1 jaar zetten, zou ik echt NIET doen... Wat nou als op dag 366 je HDD of je Mem het begeeft... OF in het ergste geval je scharnieren van je behuizing scheuren door (Bekend fenomeen helaas...) dan heb je die 200 euro die je bespaard hebt alsnog uitgegeven, als het niet veel meer is.
5 jaar vooruit kun je in principe sowieso wel, als je eisen niet te hoog zijn tenminste. Mijn A30 is een PIII 1 GHz, stokoud, so? Linux draait sowieso voortreffelijk, vooral met genoeg geheugen :)
Idd... Heb laatst nog op een Compaq P3 met 1gig ram zitten werken en 2 accu's erin... XP erop, beetje office toepassingen, genieten.... En als je em laat vallen kan je gewoon weer doorwerken :P

[ Voor 17% gewijzigd door Sander op 19-08-2005 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
0X55AA schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:44:
En waarom geen Vaio ? Ik heb de VGN-FS215E (60gig, 512MB RAM, etc). Een heel leuke laptop, vooral dat xblack lcd, wat gewoon prachtig is. Er staat ook een soort multimedia center op, wat altijd een leuk extraatje is. Ik heb de laptop 899 betaald (promotie). Ook gamen gaat redelijk goed, ik speel af en toe een potje "Juiced" en dit gaat gewoon goed. Het breedbeeldscherm is ook handig met Gimp.

Al bij al een leuke laptop voor een zacht prijsje.
ahh een gegoogled, maar een celeron? Die zijn volgens mij niet al te best. En verder ziet ie er wel mooi uit hoor maar integrated videokaart en en rest vind ik wat minder. ;)

snappen jullie nu waarom ik zo'n moeite heb met mijn keuze?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 20:57 ]

• Drake
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:49:
[...]of gewoon weinig ervaring mee...
toshiba is een no go, zo verschrikkelijk veel problemen mee op werk (maar laat ik daar niet over uitwijden, dat is al gedaan). Ze voelen overigens alleen al slap aan (doe het scherm maar eens met 1 hand open, en dan uiteraard aan de zijkant beetpakken...)
Je hebt het over een serie van Toshiba.....toevallig wel een van de meest verkochte de laaste tijd, maar het betreft wel de budgetserie.......mijn portege M200 is megastijf en ram sterk (ook bij de scharnier) ..... maar dan heb je het ook over een andere kwaliteit laptops.

Datzelfde heb je ook bij Dell....de zakenserie daar de D400/505/600 en 800 serie is een van de meest verkochte.....en die heeft ook al zo'n slappe behuizing :? Ook Dell heeft een topversie in huis en die zal ook wel echt ramstijf en sterk en duurzaam zijn.

Datzelfde geldt ook voor IBM met de P-serie, de topserie is weer ramstijf en sterk en duurzaam.

Tis maar net wat voor ervaring je ermee hebt. Ik weet alleen dat Acerr/HP/voyager ed nog nooit een topserie op de markt hebben gebracht en benaderen alle het kaliber low-budget van Toshiba/Dell en IBM. Over service heb ik het niet

Verwijderd

Topicstarter
jezus, heb even rondgekeken. de goedkoopste ibm laptop valt ver buiten mijn budget. en meeste hebben een max resolutioe van 1024 x 768

deze bijv: http://hardware.kelkoo.nl/b/a/ps_14777688/113501.html

wel een pentium m 2,13...........

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 21:03 ]

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

ikbensander schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:40:
Schrap toshiba svp van je lijstje... Die zijn echt niet meer wat het geweest is mbt service/garantie... Heb hier het topmodel van 1 jaar geleden liggen, behuizing is kapot doordat de scharnieren blijkbaar te zwak waren voor het scherm oid, toshiba weigert te repareren...
Alleen onder speciale voorwaarden Toshiba proberen, wij hebben geëist dat er op maan- en woensdagen een vaste Toshiba-technieker in de hoge school werkt. Deze moet maar onze laptop-stapels verwerken, het vertrouwen in Toshiba wordt lichtjes hersteld.

Dit jaar hebben ze terug voor Toshiba gekozen omdat er geen ander merk gamers grafische kaart, snelle processor, veel ram,... kan leveren voor een goede prijs.
[rml][ MCT laptop 2005] Toshiba Tecra S2[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
rapture schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:02:
[...]

Alleen onder speciale voorwaarden Toshiba proberen, wij hebben geëist dat er op maan- en woensdagen een vaste Toshiba-technieker in de hoge school werkt. Deze moet maar onze laptop-stapels verwerken, het vertrouwen in Toshiba wordt lichtjes hersteld.

Dit jaar hebben ze terug voor Toshiba gekozen omdat er geen ander merk gamers grafische kaart, snelle processor, veel ram,... kan leveren voor een goede prijs.
[rml][ MCT laptop 2005] Toshiba Tecra S2[/rml]
idd een kwijl laptop, wel 1555 euro :P

• Drake
@tidus_wk

Als je budget echt max € 999,99 betreft, dan zou ik toch deze nacht niet gaan slapen en goed rondkijken voordat je anders morgen gaat kopen. Je zult er maar 4.5 jaar spijt van krijgen.

Als je budget enigsinds nog flexibel is dan zou ik toch even doorsparen en reviews bekijken/lezen en dan over een paar maandjes er eentje aanschaffen. En daar ook echt 5 jaar met plezier op werken.

Advies;
staar je niet blind op processorsnelheid (1.6 of 2.0 centrino is voor jouw doeleind niet merkbaar).... staar je ook niet blind op hoeveelheid geheugen (laptopgeheugen prik je er later gemakkelijk bij en is nu al rete goedkoop), maar kijk wel naar de snelheid van het geheugen (pc2100,pc2700,pc3200) en hoeveel uitbreidbaar is. Harddisk 4200rpm/5400rpm of 7200rpm kun je later ook makkelijk zelf vervangen voor een habbekrats, dat zijn de kosten ook niet. Display is belangrijk en stijfheid van de behuizing en de lay-out en aanslag van het toetsenbord, wat voor soort muis (Accupoint alias klit en/of touchpad). Lees veel ervaringen van anderen en riviews. Een krachtmonster van een grafische kaart is leuk voor de allernieuwste games op hoogste settings, maar verbuikt ook naast het gamen meer energie dan een midklasse graka. Desktopvervangers met een sli ( }) ) hangen continue aan het netstroom en wegen vaak meer dan 3kg.....wat nou portable B)

[ Voor 16% gewijzigd door Drake op 19-08-2005 21:30 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Muis en toetsenbord kun je er trouwens ook makkelijk bijkopen.

Verwijderd

Topicstarter
thanks drake

http://server-uk.imrworld...ources/114/1256644117.pdf

de tech specs zijn hier te lezen... vinden jullie deze een beetje goed?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 21:47 ]

• Drake
begintmeta schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:43:
Muis en toetsenbord kun je er trouwens ook makkelijk bijkopen.
Werkt ook zo lekker op de schoot :X
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:45:
http://server-uk.imrworld...ources/114/1256644117.pdf

de tech specs zijn hier te lezen... vinden jullie deze een beetje goed?
Wat betreft de specificaties, die zijn wel ok, alhoewel ik persoonlijk niet een breedbeeld met 800pixels hoog zou kiezen.Daarnaast is deze niet bijzonder licht (3kg) of klein te noemen (door breedformaat scherm). Kon 123 niet zoveel vinden over of er een 6 of 9 cel lithiumaccu inzit ?

[ Voor 60% gewijzigd door Drake op 19-08-2005 21:58 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien wel aardig. HP geeft op de NC types(sommige met de Pentium M) standaard 3 jaar garantie. De prijs valt ook nog wel mee.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik vrees dat je toch zelf een keuze moet bepalen, het is tenslotte jouw geld wat er uitgegeven gaat worden. Daarnaast weet je wat het maximale is wat je wilt uitgeven dus is een kijk en vergelijk toch wel heel erg eenvoudig.

Een laptop is trouwens een compleet systeem en daarom hoort dit topic sowieso hier al niet thuis maar in CSL. :)

ARME AOW’er

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

Guardian Angel schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:53:
Ik vrees dat je toch zelf een keuze moet bepalen, het is tenslotte jouw geld wat er uitgegeven gaat worden. Daarnaast weet je wat het maximale is wat je wilt uitgeven dus is een kijk en vergelijk toch wel heel erg eenvoudig.
^^

Als je iets wil kopen moet je eerst zélf grondig het één en ander uitzoeken, een linkje naar specs neerplempen met "is het wat?". Zie ook de stickies in Complete Systemen & Laptops.
Een laptop is trouwens een compleet systeem en daarom hoort dit topic sowieso hier al niet thuis maar in CSL. :)
Precies.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.