[JavaScript] Tekst selecteren onmogelijk maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb een kleine website voor lokaal gebruik. Met JavaScript volg ik steeds de bewegingen van de muis.
Nu heb ik het probleem dat als ik de LinkerMuisKnop indruk en sleep, een stuk tekst selecteer. Dit wil ik eigenlijk helemaal niet, en dat wil ik proberen te voorkomen.

Nu heb ik diverse scripts op internet gevonden die dat onmogelijk zouden maken, maar geen van alle werken onder FireFox. Ik heb nu op de site dit staan:
HTML:
1
<BODY oncontextmenu="return false" onselectstart="return false" ondragstart="return false">
Deze bovenstaande code werkt dus niet onder FireFox.
Het gaat mij voor de duidelijkheid dus niet om een kopiëerbeveiliging, maar vanwege een practisch probleem.

Kan iemand mij helpen aan een stukje code of website wat het tekst selecteren onmogelijk maakt voor FireFox ? Ik weet overigens dat script requests niet hier horen. Waar zou ik ze anders kunnen stellen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Onbekend op 19-08-2005 19:39 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Een oplossing uit de oude doos is een lege layer over de tekst heenleggen die de gehele breedte en hoogte van 't scherm beslaat. Niet al te netjes :) Ik ben wel benieuwd waarom het een probleem is, misschien is 't dan mooier op te lossen

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Voor mozilla/Firefox kan je de CSS property -moz-user-select: none gebruiken

Intentionally left blank

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik denk dat een doorzichtige layer een oplossing kan zijn. Voor een deel is het me gelukt, maar ik vind het nog niet helemaal juist. Maar daarmee ga ik vanmiddag nog even aan de slag.

De toepassing is een soort popup-venster waarvan je met de muis de grootte kan wijzigen.
Als ik nu de rechterkant naar links beweeg, dan selecteer ik de tekst in de popup. Na een paar keer begint dat behoorlijk irritant te worden. Vandaar ik ook naar een oplossing zoek.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<script language=JavaScript>
<!--
/*
var message="";
///////////////////////////////////
function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
function clickNS(e) {if 
(document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
if (document.layers) 
{document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}

document.oncontextmenu=new Function("return false")
// -->
*/
</script>

die heb ik gebruikt...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

in het kort: bah

Intentionally left blank

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

oh... heb er niet veel verstand van, maar had em op een script website gevonden dus nam aan dat het ok was, en het werkte..

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Pagina: 1