Overzicht Uitrol ADSL2+ KPN Centrales!?

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Topicstarter
Binnenkort ga ik verhuizen naar een klein dorpje vlakbij Eindhoven (Lieshout) en ben ik driftig op zoek geweest naar data van het upgraden van KPN Centrales naar ADSL2+.

Is er iemand die hier meer informatie over heeft of kan krijgen!? Ik denk dat er wel meer mensen baat hebben bij deze informatie :)

XS4ALL helpdesk medewerker vertelde mij dat het de bedoeling van KPN is om 80% van de centrales te upgraden voor het einde van dit jaar.

Voor een Centrale overzicht van Nederland adviseer ik om onderstaande url te bekijken (staan tevens ook foto's van de Centrales op, erg fun:))

http://adsl.hunen.net/

en link naar nieuwsgroep uitrol adsl centrales.

http://groups.google.nl/g...&start=0&scoring=d&hl=nl&

Alvast iedereen bedankt voor hun eventuele tijd en moeite.

(p.s. het gaat hier puur om KPN Centrales en ADSL2+ over het KPN netwerk, niet via BabyXL of BBned dus)

[ Voor 8% gewijzigd door deeltje op 19-08-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik zou eigenlijks de uitrol van de BBNED / Tiscali / Versatel ADSL2+ netwerken ook wel willen zien
net als met de uitrol van ADSL @ spike.oli.tudelft.nl ( zwaar outdated )

Edit bovenstaande centrale lijst is ook niet actueel zie ik al :)

[ Voor 18% gewijzigd door SMSfreakie op 19-08-2005 20:03 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
DSL netwerken hebben ze allemaal al, voor KPN is er weinig uitrol meer aan op 1 centrale na nog. BBned, Tiscali, Wanadoo & Versatel rollen nog wel uit naar voor hun netwerken nieuwe centrales.

Ombouwen en geschikt maken voor de nieuwe techniek ADSL2+ bedoel je eignelijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 21:33
Volgens mij is elke centrale geschikt voor adsl2. Het enige wat gedaan hoeft te worden is dat je provider adsl2-modems plaatst bij kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
kurt15 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:07:
Volgens mij is elke centrale geschikt voor adsl2. Het enige wat gedaan hoeft te worden is dat je provider adsl2-modems plaatst bij kpn.
U gaat niet door voor de koelkast.

Sowieso hebben alle telco's eigen apparatuur die ze per centrale geschikt moeten maken. Dit kan betekkenen dat ze software in de apparatuur moeten veranderen, kaarten moeten wissellen of hele apparatuur nog wissellen voor andere type of een combinatie.

Hoe-ver welke telco is op een centrale weet je niet en is niet publiek beschikbaar. Stukje bij beetje komt er een en ander naar buiten.

Maar waarom zou je d'r op wachten? Je kan ook bij je ISP informeren of de mogelijkheid er is om te upgraden naar een snellere verbindng straks die ADSL2+ techniek gebruikt. En misschien kunnen ze je al informeren als het mogelijk is of het gratis zal zijn net als een upgrade van abonnement etc.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 19-08-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58690

kurt15 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:07:
Tuurlijk niet, ze moeten nog wel het een en ander ombouwen bovendien zit je ook nog eens met de lengte en kwaliteit van je lijn, je kan er zeker van zijn dat als je afstand 2km of meer is dat je net zo snel bent als je ADSL1 lijntje van 8Mbit.

Ik denk dat KPN beter gelijk kan beginnen met fiber to the home, i.p.v. een oud syteem een }:O te melken :/
ADSL2 is een verspilling van tijd en geld voor zowel KPN als de klant, ik zit niet te springen om weer een ADSL2 modem te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 58690 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:24:
[...]

Tuurlijk niet, ze moeten nog wel het een en ander ombouwen bovendien zit je ook nog eens met de lengte en kwaliteit van je lijn, je kan er zeker van zijn dat als je afstand 2km of meer is dat je net zo snel bent als je ADSL1 lijntje van 8Mbit.
Zet die maar ietsjes ruimer. Ook op 2Km koperlijn kan er nog prima 12-14Mbps uit komen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 09:42

slaay

Natuurbeleven.com

Bedenk maar dat KPN eerst weer de grote jongens gaat voorzien van ADSL2+, daarna misschien de kleine centrales.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24202

slaay schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:31:
Bedenk maar dat KPN eerst weer de grote jongens gaat voorzien van ADSL2+, daarna misschien de kleine centrales.
Maar dat is toch niet zo gek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Topicstarter
@bjck
Nee Uitrol is idd een groot woord :) ik bedoelde eerder upgraden.

Toch moet er ergens (desnoods van binnenuit KPN) toch duidelijk zijn welke centrales en wanneer, geupgrade worden.

wat betreft de upgrades voor BBned lijnen heb ik wel de volgende informatie voor jullie:
Op 17-08-2005 Tussen 00:00-06:00 zal bbned een ADSL2+ Software upgrade van de onderstaande 25 ASAM's doen.

Asd-C
Asd-N
Asd-Slod
Asd-Slom
Asd-Slov
Asd-Osdp
Asd-Z
Asd-Btv
Asd-Blm
Asd-Dim
Asd-Rzbg
Znb
Asmr
Hlm-C
Hlm-N
Hlm-O
Hlm-San
Hlm-Adh
Hfd
Hfd-Fla
Nven
Zd-C
Zd-Wm
Pm-C
Pm-Pmr
Weetje niet welke centrale je zit, kijk dan ff op http://www.fibernet.nl/ daar staan een handige postcode check.

Voor nog meer info over je centrale kan je ook zoeken op: http://www.fibernet.nl/

Maar ik heb uiteindelijk alleen interesse in KPN centrales zonder BBned of BabyXL ondersteuning.

(mijn centrale info hieronder, voor de mensen die het leuk vinden om te weten en misschien handig om meer info te vergaren wat betreft mijn vraag :))
Gefeliciteerd! Uw regio is geschikt voor Fibernet DSL!
Linesharing beschikbaar
Naam van uw wijkcentrale: Lies
Omschrijving van uw wijkcentrale: Lieshout
Uw afstand tot de wijkcentrale is ongeveer 61 meter
Locatietype: BITSTREAM

[ Voor 33% gewijzigd door deeltje op 19-08-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ombouwen of apparatuur delen vervangen is interessanter, dat vereist planning en tijd en geld.

Software upgrades doen ze zoals je ziet velen tegelijk in één onderhoudsperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Uiteraard, kwas dus ook op zoek naar de planning van KPN.
Welke centrales en wanneer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gezien dat bij KPN-DSL onder de KPN vlag XS4all toch de techneuten ISP is zou je de keuze het beste daarop kunnen zetten.

Je kan toch gewoon FAST bestellen en straks upgraden als het beschikbaar komt? Of wil je blijven wachten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Ik bestel sowieso 8Mbit van XS4ALL, maar kben wel benieuwd wanneer ze 2+ kunnen aanbieden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 20:55
deeltje schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:20:

wat betreft de upgrades voor BBned lijnen heb ik wel de volgende informatie voor jullie:

Op 17-08-2005 Tussen 00:00-06:00 zal bbned een ADSL2+ Software upgrade van de onderstaande 25 ASAM's doen.

Asd-C
Asd-N
Asd-Slod
Asd-Slom
Asd-Slov
Asd-Osdp
Asd-Z
Asd-Btv
Asd-Blm
Asd-Dim
Asd-Rzbg
Znb
Asmr
Hlm-C
Hlm-N
Hlm-O
Hlm-San
Hlm-Adh
Hfd
Hfd-Fla
Nven
Zd-C
Zd-Wm
Pm-C
Pm-Pmr
Waar haal je deze informatie vandaan? En betekend die "ADSL2+ software upgrade" dat die centrales gereed worden gemaakt voor ADSL2+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje

deeltje

Topicstarter
dit komt van het SpeedXS forum en dit gaat over ADSL2+ upgrades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:09
Is er al meer bekend over data´s wanneer bepaalde centrale´s worden geupgrade bij bbned naar adsl2

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Pagina: 1