Cable => netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-08 08:38
Wat is het beste proggie voor internet sharing met een cable modem.?
( naar een netwerk van 4 workstations + 2 servers )

ik heb verschillende proggie's geprobeerd.. sygate,wingate,browsegate.... allemaal hebben ze een paar punten die gewoon niet lekker lopen.

Het progie moet kunnen doorsluizen : pop mail,http-mail ( in outlook ),socks-5 verbindingen,Rc5( natuurlijk) en Quake3....

geen van de uitgeprobeerde proggies werkte geheel perfect.

en ps. het moet op een pentum 100 mhz werken.

Alvast thanxx....
The Fanman B-)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:02

Exterazzo

Qeasy

Ik weet niet of dit een overbodige reactie is. Maar je zegt niet dat je perse met windows wilt werken. Als je geen verstand hebt met linux is wat ik ga zeggen dus ook geen oplossing. Maar aangezien het (maar) een P100 betreft zou linux een snelle oplossing zijn. Je kan het delen met FreeSCO of ShareTheNet (zijn geloof een soort opstartdiskettes) of je kan gewoon een volledige Linux installatie doen en met IPChains werken.

Audentia

Verwijderd

Voor FreeSCO heb je echt geen Linux kennis nodig, uitgebreid setup programma draaien en nooit meer naar om kijken.

Verwijderd

Ik heb er veel geprobeerd maar de enige die bij mij perfect loopt is winroute (www.winroute.com) hij ondersteunt voor zover ik weet alles (inc. pop, icq, online gaming enz) en heeft ook ingebouwde dhcp server) machine op netwerk tcpip geven en hij heeft internet . En deze heeft ook geen client nodig zoals sommigen want hij werkt als gateway...

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Net als megroi heb ik met winroute de beste ervaring.

Bolke

http://www.hroling.nl

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ik heb momenteel MS Proxy Server 2.0 draaien. Ook al is het een MS product, het werkt prima. Ook met Sygate 3 en 4 lukte het goed om inet te sharen. Maar misschien doe ik er wel minder spannende dingen mee als de topic starter...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 20:35

dfr0st

Geel is mooier

Gebruik zelf wingate en het werkt prima. Alles wat je nept genoemd kan hij aan. Maar dan moet je de pro versie hebben en niet de home versie

-

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op maandag 15 januari 2001 08:47 schreef bolke het volgende:
Net als megroi heb ik met winroute de beste ervaring.

Bolke
je gaat een gozer die een goeie internet sharing wil op een p100 toch geen winroute aanraden? ik weet het niet hoor? :?

simpel linux distro'tje :y), lekker snel:) FreeSCO zou ook kunnen, maar dan kun je niets(?) bij installen.. linux kun je alsje trek krijgt altijd nog wat installen. toch?

of BSD.. wat jij wil. geen windows voor een router iig

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 14:09
Op maandag 15 januari 2001 09:02 schreef j3p het volgende:

[..]
je gaat een gozer die een goeie internet sharing wil op een p100 toch geen winroute aanraden? ik weet het niet hoor? :?

simpel linux distro'tje :y), lekker snel:) FreeSCO zou ook kunnen, maar dan kun je niets(?) bij installen.. linux kun je alsje trek krijgt altijd nog wat installen. toch?

of BSD.. wat jij wil. geen windows voor een router iig
Tjonge, wat zijn we weer bevooroordeeld. Zelf heb ik Winroute Pro draaien op een NT4 server, welke is uitgerust met een 486/66 processor, 64MB geheugen en 270MB harddisk. Draait super stabiel (nog nooit down geweest in twee maanden tijd), en traag is de internet sharing ook niet.

• Wierdo_NL
  • Laatst online: 08-08 19:03
Ik heb van het weekend een P90 geinstalleerd met Windows NT 4 en MS Proxy server 2.
En dat draait als een gek.

Booten duurt even..
Maar de verbinding werkt perfect.
Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan natuurlijk.

]-[enk..

Pentium 90, met 32MB geheugen, 2 netwerkkaarten, een videokaart, muis, toetsenbord en een 500MB Harddisk is meer dan zat. Misschien ffies een monitor
( Oja, CD-ROM spelertje is wel makkelijk )

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

winroute.

• jep

jep

Op maandag 15 januari 2001 09:15 schreef Wierdo_NL het volgende:
Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan natuurlijk.
Precies, en trouwens... koop jij winroute pro? :)

Verwijderd

winroute 4.1 pro

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik draai met veel plezier Winroute op een P120. De doorvoersnelheid is wel eens 400KB/s geweest, dus dat loopt snel zat.

Ik ben Winroute gaan gebruiken na problemen met Sygate onder Windows NT 4.0

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Fanman
Ik denk dat ik wingate pro maar eens ga instaleren.

Linux zou beter wezen ( denk ik ) maar daar heb ik nog niet te veel kaas van gegeten..

Windhoos gaat me perfect af.. het tweaken ook wel... maar dat linux XXX |:(

thanxx for the help all..

The Fanman

Verwijderd

Linux RULEZ qua kabel-internet delen. Wij hebben een pentium 166 draaien met linux, en we kunnen met 4 windows bakken mooi internetten zonder snelheidsverlies... thanx to linux ip masquerading!!!

• Fanman
Intussen heb ik weer verschillende paketten gedraaid... NOG STEEDS bagger dus !!

Wie zou mij eventueel eens kunnen helpen met het servertje in linux op te zetten ( ik woon in Apeldoorn )

The Fanman
icq= 35714379

• jep

jep

als je nog een pc hebt waarmee je online kunt wil ik je er ook mee helpen @ ICQ, dat lukt makkelijk. configureren kan ik zo snel als hij met 1 kaart online is. dan kan ik de rest wel voor je doen.

als je wilt moet je me maar eventjes mailen @ m.weiland@chello.nl ofzo
Pagina: 1